Alt kan BLOKKES!

Reklame | Rito Hobby

 

For ordens skyld så er dette teppe som skal ligge over ryggen til Alpakka`n eg strikker. Det var akkurat som ei pølse da eg felte av så det var ingen bønn: Det bare måtte blokkes. Henta den ene blokka til blokkematta mi, skylte teppe godt og satte det opp med nåler, og der kan det stå til Alpakka`n er montert og trenger det 🙂

 

 

 

 

Eg blokker i grunnen det meste, sokker -Intet unntak! For å si det sånn så får eg frysninger når eg ser/hører om de som ST R Y K E R sokkene sine!?! Hmmm I sokker trengs det spenst, men den stryker du rett ut (Mye av den
i allefall) begynn å blokk heller. SOKKEBLOKKERE er helt geniale, finnes også i flere størrelser. Nå var sokkene mine for store til mine sokkeblokkere, derfor havnet disse på matta 😀

Det må eg si: Eg elsker Blokkematta mi! Før hadde eg de der i mange farger med tall og nummer, var helt håpløst om eg ville ta bilder av prosjekt f.eks, men denne i enfarget er perfekt (<—finnes i flere farger) 🙂 Supert om du f.eks strikker lacesjal, da blir det fine bilder hvor mønsteret kommer godt frem.

 

 

 

 

Alt eg strikker i ull skyller eg i Soak, dufter herlig! (Om eg ikkje har Soak i hus blir det Milo)
Hvis eg ikkje skal vaske genseren f.eks, men bare friske den opp bruke eg….

 

 

…Flatter. Da sprayer eg litt rundt på plagget, rister litt og legger det flatt til det er tørt.
Da er det veldig mild dufta av plagget etter på 🙂

 

 

Ta vare på ulla di!

 

 

 

Som sagt; Alt kan blokkes og eg gikk litt i fistel da eg først gang så slike Blokkere, snakk om å få heeelt like lapper! Blir garantert en drøm når arbeidet skal monteres. Det finnes forskjellige størrelser, både firkant og sirkel (eller kanskje det er 6 kant?) Lekre er de i allefall, når min ikkje er i bruk, ja så har eg den til pynt!  Er sååå fin atte ♥

Bare tenkt litt på det neste gang du står klar med strykejernet….“Trenger eg å stryke, kan eg f.eks blokke?”
Ja det tar lengre tid om du blokker, men heter det ikkje: hastverk er lastverk hehe

 

Ok, det er torsdag og mor mi sin dag, så da går turen ned til henne. Ut på handel, mulig eg får fjernet noe
julelys siden sola skinner og det er fint vært…+ iskaldt 🙂 Får sjå!

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer

Siste innlegg