ALWAYS HAPPY KNITTING

Designet av Astrid Tueting

WOW for en skikkelig Gla`Jakke ♥ Så gøy liksom, tenkt å bare strikke en kofte og bare ta mønsteret på ermene i steden for? Stilig! Det gjorde eg da eg strikket meg Selbukjole vettu-Kun mønster på ermene, skikkelig tøft 🙂

 

Designet av Astrid Tueting

Et stort pluss er jo at jakka har hette!
Eg faller veldig lette for jakker/gensere bare den har det

 

Designet av Astrid Tueting

Du har virkelig muligheten til å slå deg løs på disse ermene, det er jo sikkert tusenvis av fargekombinasjoner så det er bare til å begynne å gruble 🙂

Jakken strikkes i det deilige garnet Jamieson`s of Shetland Spindrift og du kan jo ta en titt på det HER og bare nyte det vanvittige utvalget av farger! Oh My! Bare vær obs på at det er 25 gr nøster og strikkefastheten på jakken er 24m/38 row – Strikkefastheten når det kommer til omgangene er vel så viktig!

 

CARDIGAN DAGI
Bildene over
Str fra 88 cm til 133 cm rundt brystet
Strikkes Top/Down

 

* * * *

Hmm tro om me skal ta helg i dag?? Dib har jobbet torsdag til lørdag hver uke siden november (+ekstra inni mellom) men denne helga blir første frihelg og det tror eg han syns er helt herlig! Det er mye som skjer på skolen om dagen og da er det godt med litt pusterom 🙂 Han gjør det veldig bra på skolen og stortrives! Terminkarakteren som han fikk nylig var KNALLbra og ha ligger helt i toppsjiktet på hva som kreves for å komme inn på det han vil neste år! Han satser på å ta Automasjon og der er det kun 15 studieplasser og de er mangen om beinet!
Da må man enkelt og greit bare være best da – me krysser fingrene!

Husker du DETTE GARNET eg viste tidligere i måneden?? Off det er ganske farlig for det ligger fortsatt her rett ved siden av meg og det har formelig begynt å hoppe i posen!! Dvs eg må bare se å få ferdig denne genser til Dib i løpet av helga altså for eg MÅ prøve meg i de fargene eg har liggende her!! SEEER for meg at det kan bli så herlig + at eg higer etter å strikke litt striper igjen!!
As usual ser det jo helt stunning ut i hodet mitt!

Ali var oppe og våken lenge før fuglene i dag og da eg sto opp sånn Kremt i halv 10 tiden hadde han allerede pusset ferdig karmene på Dib sin dør så da er den klar for maling! Nå har HandyMan`en så vidt begynt å bevege på seg hehe Det er farlig å la det går for lenge før man kommer i gang igjen, ja du vet, rot (eller omrokkering) kan fort bli en vane og den nye normalen Oj Oj! Me liker definitivt best å pusse opp om våren og sommeren, det var jo derfor me hadde så god gang i fjor vettu og målet vårt da var jo å bli ferdig FØR høsten satte inn, vel det kunne jo gått hadde det ikkje vært for vannlekkasjen i midten av september….
Ble jo ikkje ferdig med den før 1 uke før julaften og januar som er sur og kald er ikkje den beste måneden å male og stå ute å pusse dører. Bare det å lufte ut et rom er jo et hekkan på vinteren, men nå nææærmer me oss MARS Woop Woop og da kan me igjen smelle opp dører og vinduer for lufting! JuHuuu

Anyway, me har ikkje helt bestemt oss ennå om me tar helg i dag Hmm I følge Ali kan det være at me hiver oss i bilen litt senere og bare får Helgekosen i hus, enn så lenge hopper eg bare i dusjen og får det vasket før eg bare strikker så lenge 🙂

 

LAG DEG SELV EN
HERLIGE TORSDAG
OG BARE KOS DEG!

 

Go`klem fra ei HelgeKlar Vibbedille 🙂 

1 kommentar
    1. åååååå den jakken var magisk!
      Vi trenger virkelig farger nå, det er svarthvitt ute hele tiden og jeg blir skrullete.
      Heldigvis har vi garn nok til å spe på fargedosen.
      Man kan jo bli deprimert av mindre så verden er sånn.
      Jeg strikker med solgul/oker nå og det er nydelig.
      God helg i dag eller i morra :o)

Siste innlegg