Året 2019 i ULL – Er du klar for et NYTT Strikkeår?

 

Årets startet akkurat like optimistisk som alle år, det skulle selvfølgelig bli et strukturert år hvor alt som ble startet på skulle ferdigstilles! Sorry! Det er slettes ikkje mulig, ikkje i min verden, sånn er det og sånn kommer det til å forbli 🙂 Eg har innsett eg er hun som prøver seg på mye og ferdigstiller noe 🙂
Januar startet med CHAUNCEY fra Isabell Kraemer:

 

 

 

 

Liker varianten min veldig godt og den ligger fortsatt lett tilgjengelig. Har fått ermene på tråder (trooor eg) uansett er ferdig med Yoke`n så egentlig bare plankekjøringa igjen 🙂

 

 

Samtidig som eg startet på Chauncey skulle eg jo også starte på Temperaturteppe….vel, siden genseren og mønsteret på den var sååå kjekt nøyet eg meg å notere gradene ute slik at Teppet kunne bli startet på senere…Som du ser av listen på bildet glemte ge for ut dette teppet…Sånn sett veldig greit med Gullfiskhukommelse! *ler*

 

 

Ble en aldri så lite bråstans i prosjektene da Amira ønsket seg Headband, så ja da produserte eg en liten gjeng
og Amira ble fornøyd og reiste til Polen uten å fryse på ørene 🙂

 

 

Når så Dib går med på å få seg en ullgenser må eg smi mens jernet er varmt og slenger en SKORSTEINSGENSER fra Strikkelisa på pinnene og eg får den ferdig veldig kjapt! Fornøyd sønn = Happy Mum!

 

 

Omtrent samtidig som genseren til Dib blir produsert konkluderer eg jo med at EG også vil ha meg en!
Derfor blir det full fotoshot på terrassen av garnet eg har shoppet i eget garnlager 🙂

 

 

Eg starter kjapt og kommer meg godt i gang, har også brodert en del blomster på denne så noe lenger enn hva vises på bildet er eg kommet. Denne ligger også like i nærheten så kanskje det blir en ny genser til ÅRETS påske? Elsker i grunnen måten er strikker på her: 0 System!

 

 

Får det for meg at eg MÅ fikse litt på Selbukjolen min! Halsen er for vid og vanskelig å bruke! Klarer å fikse det ved å plukke opp og strikke halsen tettere. Ikkje helt enkelt når kjolen er strikket Top/Down, men fornøyd med resultatet 🙂

 

 

SÅÅÅ vettu! Åååå DRØMMEPROSJEKTET blir “bestilt” av Amira og eg hiver alt eg holder på med i nærmeste kurv og strikker omtrent på denne go`biten nonstop! Jaja eg vet, Amira og eg skylder dere alle en fotoshot på dette.
Du vet; Amira har et mye mer travelt liv enn hva eg har, men nå har eg genseren inne på til vask, så når eg har gjort det skal me prøve å plotte inn en shot…snart 🙂

 

 

Sååå vettu! Helt ut i fra deg blå får eg en skikkelig gøyal idé! Etter å ha sittet i lengre tidl å hørt på Podcasten til Harm&Hegseth bare måtte eg strikke sokker til selveste Vegard, hvorfor ikkje liksom? hehe Hadde hørt han fortelle hvor mye han elsket å være på hytta med snurredass og bruken av ullsokker. Vel, da må det jo strikkes et par sokker som er verdig en Diva syns eg 🙂 Det er forøvrig de DYRESTE sokkene eg noen sinne har strikket! Ikkje fordi det gi med så mye garn, men flere farger + 2 ruller med Bling, jadda, det får kronene til å rulle hehe

 

 

Tok like godt å strikket et par i liten utgave også, jepp, Milano, kompisen til Vegard måtte jo også få. Pga ferie i VG sendte eg ikkje pakken før etter sommerferien. Pakken ble åpnet på Snapchatten til VGTV og Vegard var kjempesjokka og veldig fornøyd 🙂 Så gøy!

 

 

Siden eg strikker sokker til andre enn meg selv har eg også sysselsatt mor mi noen ganger.
Først ute var disse knesokkene tett etterfølgt av…

 

 

…disse, FAVORITTENE!

 

 

Selvkomponert Fanajakke med raglan, hette og glidelås ble så og si ferdig! Startet vel på denne i 2018? Anyway, eg var innom den noen uker for eg har brodert masse på den og er i gang med isyinga av glidelås! Det er et HERK og av den grunn ikkje ferdig….kanskje 2020 er året eg skal ta denne i bruk? Hmmm

 

 

Jaja Vegard fikk sokker og da syns eg virkelig at Marna Haugen også kunne få.
Hun fikk kreft og eg syns virkelig hun kunne trengte et par Unicorn Sokker ♥

 

 

Marna ble veldig glad og eg har sett henne bruke sokkene ved flere
tilfeldige situasjoner på Snapchat og det er jo kjempegøy!

 

 

 

 

Sensommeren/høsten kom og det var klart for å prøve seg på en egen genser, den er ikkje helt ferdig,
men eg har trua vettu 🙂

 

 

Ble i grunnen ganske fort glemt da behovet for en egen kosegenser ble satt ut i live!
Åååå deilige deilige riller og himmelsk garn!

 

 

Før kosegenseren var ferdig hadde eg allerede bestilt mine første Tukuwool fra God Som Ull og garnet hentet eg under Strikkefestivalen i Stavanger så da var eg i gang med nok et egoprosjekt!

 

 


Det er Aamu Genseren til Isabell Kraemer eg strikker, ermene er på tråder og eg er på god vei nedover bolen 🙂

 

 

Sånn litt inni mellom gikk eg på Stoff og Stil å kjøpte inn ganske bra med skinn og lær for å lage mine egne merkelapper. Jepp, de er naglet fast, eg må bare finne på et varig symbol 🙂
Ble da slettes ikkje så verst dette her syns eg.

 

 

Som om eg ikkje hadde mer enn nok å henge strikkepinnene fast i så fikk eg i hus en anseenlig mengde med Finull og NYTT teppe er påbegynt! Ja det er faktisk ganske så HOT
i disse dager så du har muligens fått det med deg 🙂

 

 

Bare for å sette et SKIKKELING punktum for 2019 fikk eg helt på tampen hjem en real garnpakke som etter planen skal bli min første strikka bukse! YES! Det er nok DER 2020 starter for meg når det gjelder strikkinga 🙂

Det beste med Strikkeåret 2019 må være at eg har strikket et stort prosjekt til BEGGE ungene, ja for det har vært noe eg har savnet! Ble mye strikket da de var små, men så dabbet det av – så ja eg er godt fornøyd! Det gøyeste var nok sokkene til Vegard, Milano og Marna ♥ Mye mulig at eg finner på noen slike sprell i 2020 også,
får se hva som skjer 🙂

Sånn ellers når det gjelder strikking og alt som følger med så har eg blitt ganske HUDFLETTET av mange haha Men eg trøste meg rett og slett med at de “Vet ikkje bedre” 🙂 Allerede i februar la eg hodet på en hoggestabbe med DETTE, DETTE og DETTE INNLEGGET, men min mening er at Rett skal være RETT! Det eskalerte litt sånn i kulissene ut over året for å igjen eksplodere i oktober med DETTE og DETTE INNLEGGET.

Så ja, da håper eg egentlig at ALLE går inn i det NYE Strikkeåret med noe mer åpne øyne enn tidligere.
Ser du noen som er galt, ikkje vær redd for å gi beskjed!

Får slik oppførsel vokse og gro så vil det jo til syvende og sist bare gå ut over deg selv.

Da håper eg du får en fin dag og en flott kwell. Her skal me ta det stille og rolig uten de største sprellene. Spise litt god mat og lade opp til et nytt år! Året starter egentlig med et bra for i morgen skal me på Nyttårsmottakelse slik at Dib kan motta en velfortjent Heder og et stipend som skal komme godt med når nye drømme skal oppfylles i 2020 🙂 GLEDER MEG!

 

I tilfellet eg ikkje kommer innom her mer i dag får eg avslutte med å si:

 

 

 

TAKK FOR DET GAMLE!

 

 

 

Go`klem fra ei Takknemlig Vibbedille 🙂

14 kommentarer
    1. Riktig godt nyttår til dere alle ❤️ Takk for innsatsen i 2019, vi ses i 2020 🤩

    2. Takk for mange hyggelige innlegg i året som nå går over i historien. Og et riktig godt nytt år til deg og dine. Blir nok et spennende år.
      Så flott kavalkade over arbeider gjennom året.
      Klem fra Liv

    3. Ønsker deg og dine et godt nytt år.
      Takk for mange fine blogginnlegg og ikke minst alle de fine mønstrene du legger ut linker til.
      Gleder meg til å følge deg i 2020.
      Stor klem fra meg

    4. Godt nytt år og takk for et år med mange flotte innlegg ❤️
      Jeg er ikke inn i det der med blogging, men bloggen din følger jeg fast!
      Gleder meg til et nytt år med masse nye innlegg! Kos dere ikveld!

    5. Godt nytt år.
      Synes bloggen din e veldig flott, men æ e for lite flink å legge igjen kommentar. Kanskje det kan bli årets forsett….

    6. Riktig godt nytt år til deg og dine, og takk for en flott blogg❤🎆🎊

    7. Så mange fine prosjekter og så flotte farger 😊. Sokkene med bling og enhjørning er superfine. Flott farge på den oransje genseren, mye lekkert her.
      Godt nytt strikkeår😊.

      Elisabeth

Siste innlegg