Bedre enn ei hvetebolle

 

For første gang på over 30 år har eg blitt kalt en helsefreak…For ca 30 år siden trente eg fitness og sto å veide opp kokt torsk til frokost og puttet et par hundre gram med eggehviter i matboksen for lunsj…Da var eg også en treningsnarkoman…ingen av delene var noe sunt på tidspunktet – Det å kutte ut mel og sukker er ikkje definisjonen på å være helsefreak. Hadde eg postet hva eg spiste hver dag, gnålt og gneldre over at eg ikkje kunne spise mer fordi eg hadde gått over grensen på kcal for dagen…ja da kan eg godt bli kalt helsefreak…
Eller hvis eg holdt på med slankekur som grenset til vanvidd – Eg gjør ingeting av det nevnte.
En helsefreak slanker seg gjerne 2 kg i uka….og ikkje på 1 mnd.

Kjerringtanker fikk kanskje ikkje med seg at eg “har aldri spist så mye god mat før – uten å bli dårlig?” Tror muligens noen bør spandere en kaffe-latte på henne snart *ler* Eg mener, det er jo synd at hun skal miste det positive humøret av å lese hva eg har gjort de siste månedene…som har gjort meg godt,
det kan me ikkje ha noe av…

 

 

 

 

Men siden eg nå har blitt kalt Helsefreak kan eg
jo også være en for et lite øyeblikk:

Det første tanken hennes var Hvetebolla…Ok, da ville en helsefreak svart at det er intet tap, sannheten er også at hvetebolla er intet tap for meg (Dessuten kan eg bare meg et brett m/glutenfrie boller)… 1 hvetebolle inneholder ca 320 kcal, skal du har krem og syltetøy i tillegg vil du pushe dagsbehovet rimelig kjapt.

Lager du deg i steden for 2 deilig havrelapper som ikkje blåser opp magen (min) får du i deg ca 60 kcal, smækk ei spiseskje eller 2 med Vaniljekesam u/sukker på tallerken (ca 20 kcal) dryss på med ca 50 gr jordbær (25 kcal) og blåbær (ca 20 kcal) avslutt med å sprinkle 1 ts honning over (23 kcal) = 148 kcal

For å bli kvitt den hvetebolla må du gå deg en tur på ca 6,5 km –
Det gir et bedre bilde av hva ei hvetebolle inneholder 

 

 

 

TA DEG EI BOLLE, LIKSOM!

 

 

 

 

 

Go`klem fra freaky Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg