Ble ei STOR Gul Bombe!

 

Altså, dere som ble med på Snapchat i går fikk se hvor aldeles amatør eg er på den der sprøyteposen!! Det gikk ikkje helt bra med de Gule Bombene mine.…Ikkje bare det, men når eg endelig var ferdig hadde eg jo OVER dobbelt så mye krem enn det eg trengte igjen! Sånt kaster man ikkje for den var himmelsk god, så da….for første gang i livet laget eg ei Snopekake og plutselig fikk eg dreisne på de der rosettene! Bare se kor fin den ble da?? Snakk om å bli stolt! Woop Woop! Denne kaka står nå i fryseren og venter på en rett anledning ♥
Tja, mandag er jo egentlig en god nok anledning..?

 

 

 

 

Her har eg jo ikkje gjort det beste for å ta en fint bilde *ler* De fineste ligger i bunn av boksen for tanken er at eg kanskje har noen igjen til julehelga? 🙂 Hver enkel ser ikkje så verst ut, ble bare litt kaotisk her, men til syvende
og sist så er det smaken som gjelder!
Når det kommer til kaker av denne
typen trenger man vel ikkje spise med øynene??

 

 

 

 

Når eg egentlig hadde tenkt å gi meg for kwellen fikk eg laget Rocky Road + stekt alle bunnene til Sarah Bernard som skal “monteres” i senere i dag 🙂 Vil tro denne kappes og pakkes i løpet av dagen 😀

 

 

 

 

Bare sånn avsluttningsvis i 23 tiden da eg begynte å rydde kokte eg en dobbel porsjon med Salt Karamellsaus
(<—-Ida Gran Jansen) Akkurat passe små/store glasser, kjøpt på UpStairs 😀

 

 

 

 

Mellom slaga fikk eg også kokt Ingefær Shot, ja før eg la meg etter midtnatt en gang kom den også på flasker
og inn i kjøleskapet; Neste ukes beholdning ♥
*Kan ikkje leve uten*

 

 

 

 

Begynner å komme seg, litt av dette skal ned til mor mi og når eg er ferdig må eg “rydde” litt mer slik at gutta ikkje trenger åpne ALLE boksene på jakten etter akkurat den de vil ha….Bortsett fra kaffi trakteren havner nok det andre kaffistyret ned i et av skapene 🙂 Så kan dette bli Kakedisken ♥ Må også omorganisere litt i kjøleskapene, for en del av snopet bør jo stå der. Målet er å bli ferdig med baking denne uka for på lørdag kommer jo Alma Sofie og Trym her og da blir det fylt konfekt ♥ Har ikkje laget akkurat dette før så mulig eg må teste det litt i løpet av uka 😀

Akkurat nå sitter eg å venter på telefon fra tannlege, satser på at eg får komme innom i løpet av dagen 🙂
Ordner seg nok! For å si det sånn, ikkje fordi det er så veldig vondt, men eg skjønner nå hvorfor Dib gråt sånn når han fikk trøske i munnen 6 uker gammel…

 

Eg må innom butikken kjapt også, eg trenger Glukose?? Får man det på “vanlige” butikker? Fant en oppskrift på “Fransk Nougat” som eg BARE MÅ prøve meg på. Er det flytende? Pulver? Har aldri brukt det før..*Der ringte tannlegen….i morgen kl 11:10*….Ok, får fortsette å skylle med Farris gjennom det neste døgnet også…Går så fint atte 🙂 Kunne trengt et sukkertermometer også…For at Nougat`n skal bli perfekt (ref oppskrift) må massen være akkurat 145 gr….Jadda neida så…funker da dårlig med et febermål haha Skal også innom posten
å sende pakker og en tur til mor mi med flere kaker 🙂

Ute? Ehee….det er 8 grader og plaskregn…Typisk vestlandet…

 

 

LAG DEG EN
FIN MANDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

7 kommentarer

Siste innlegg