Ble ikkje like fornøyd…

 

Hmm trodde eg hadde et bilde av de, men tydeligvis ikkje….Eg var en runde å kikket på el-lys tidligere, kjøpte 3 store kubbelys på Hageland + noen fra Nille. De fra Hageland var mye større, 3 stk kjøpte eg til å ha på bordet her, men…For meg, nå i jula ble de for gule – De ble sånn honninggule på en måte når de lyste…Gikk å kikket på de hver dag, ble ikkje helt tilfreds…Kommer til å bli supre i en “vanlig” hverdag.

Kubbelysene fra Nille der i mot likte eg veldig godt! De som er av stearingtypen. I går kjøpte eg noen flere og byttet ut de “gule”. Det er ganske utrolig, men de føles ekte, ja de blafrer jo t.o.m! Kjøpte telys i samme merke fra Nille som eg har inni lyshus, hadde eg ikkje visst bedre hadde eg vært sikkert på at de var ekte! Ganske utrolig 🙂

 

Tenk, fordi eg nå skiftet helt…

 

…fikk eg tømt noen skuffer i benket i stua! Tømte ut alt eg har av kubbe-/Telys….
Samlet de i et par poser, la de ut på Arvesentralen og etter 10 min var de hentet 🙂

 

 

 

Fargene i lysene er veldig fine, bare se på Snapchat`n min – vibbedille. Husene? De har eg støpt selv 🙂
Mulig noen av det eg støper blir lagt ut her på bloggen neste år om det er noe noen ønsker å kjøpe 🙂
Til nå støper eg i gips og stein, har støpt noe i betong, men ble ikkje heeelt tilfreds…
Må prøve annen type betong også…Syns det er kleint å støpe i betong! *ler*

Ellers kjenner eg på at det er få dager igjen…Savner den “extra” uka me på en måte får når julaften er på annen dag hehe Gikk opp for meg i dag at eg må sende julekakene som skal østover senest lørdag! Dvs eg må få opp farten på bakinga! Men nå først, i dag skal eg en tur til Melshei med søs å gå en god tur! Akkurat det skal bli godt etter 4 dager på kjøkkenet! Å stå rett opp og ned ved komfyren eller bakebenken tar på, kjente det i går da eg kokte karameller…Satte meg på en stol foran komfyren eg

 

 

 

LAG DEG EN FIN DAG
I morgen trekkes Julekos Nr 2

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. Ja det er slitsomt å være så mye på kjøkken. Kos deg på velfortjent tur idag. 🤗

    2. Jeg ønsker meg kjøkkenstol. Mormor hadde det. Sånn litt høy arbeids-stol til å sitte ved kjøkkenbenken når man arbeidet.
      De lysa var fine! Trodde du hadde gått for sånne vanlige lys. Måtte virkelig studere bildet.
      Første gang jeg falt for disse batterilysene var her på blogg. Husker ikke hvem, men hun hadde et kronelys stående på et bord ute og jeg tenkte flaks at det ikke blåste ut før hun fikk tatt bilde. Så skjønte jeg at det var batterilys.

    3. Har kubbelys ala stearin med timer, te-lys og kronelys. Ikke brukt de senere årene, men må nok plukke dem frem igjen nå som det er valp i huset og det er utrolig hvor langt opp og inn på bordet de rekker. Sikkerhet først her i huset. Selv de store plantene på gulvet har fått “lekegrind” rundt seg så jorden får bli i pottene. Og ikke smådrikking av vann med gjødsel.
      Kos deg på tur. Her har det blitt mildere + – 0 grader. Og da ble det brått surt og guffent ute.
      Klem fra Liv

Siste innlegg