Blir du med å rydder??!

 

I dag satt eg opp giret her hjemme, eg ser sååå mye mer enn de 2 andre at det ER ting som må gjøres før man kan tenke på å pynte! “Ja for hvor vanskelig kan det være å pynte??” Ikke sant. Nei det er ikke vanskelig, men for at eg skal kjenne på den GODE roer, så må det ryddes/vaskes først – Er det kaos under overflaten skal det sååå lite til før hele greia rakner! Som du kan se lengre ned startet eg med vaskerommet, det evinnelige vaskerommet som eg overhodet ikkje liker! Nå liker eg det noe mer fordi eg har kjøpt noe lekre hvitevarer der (Vaskemaskin og tørketrommel fra Samsung ♥ Det var da søs spurte om de kunne ringe!?!?! hehe Nesten, eg kan “snakke” med maskinene via mobilen da…!) Eg VIL og SKAL sikkert kjøpe våtromsplater som ser ut som betong til vaskerommet, drømmen er jo fliser – STORE fliser, men selv eg ser at det kan bli en ganske kostbar affære…Våtromsplater kan heve dette rommet sååå mye, ja og noe nytt på gulvet. Selv om det er et lite rom vet eg at de som tegner kjøkken/vaskerom på Elkjøp garantert kunne funnet en løsning. Kanskje eg kunne fått litt benk? Ett eller 2 skap? Eg vil også ha bort fryseskapet og heller ha en fryseboks…Ååå nei, det er ikke stemning for dette…rommet er godt nok….eg får griller i hodet av hele rommet…sukk…Ja det er tett og helt, men eg liker ikke den beige/triste fargen…Akkurat nå er lyset ødelagt og ser jo også for meg en annen lysordningen, smarte løsninger etc etc…Sukk, mulig nok en kamp eg må ta…Ja du fikk nok med deg taktikken eg brukte da eg Okkuperte soverommet da Amira flyttet ut!?? hehe
Det ordnet seg det 🙂

En annen ting eg MÅ gjøre før eg kan handle hjem det som trengs til bakingen er å rydde “Bake”skapet! Eg har alltid alt bakekgreien i tralle på kjøkkenet i desember, det gjør bakingen hakket enklere. Lett oversikt + eg slipper å krype inn i skapene for å se hva som enten ramlet ned eller som står heeelt bakerst. Tralla som eg har hatt noen år var nå full av poteter og andre rotgrønnsaker…Å ja, me bruker den til grønnsaker 11 mnd
i året.
..I går da Amira og eg var på Ikea kjøpte eg nok en Råskog, lekkert med en svart til kjøkkenet. Denne er noe større og rommer mer + den er mer stabil og ikke minst stilig! Den lille er nå plassert på lilledoen i gangen, en godt egnet plass til grønnsaker om vinteren! Iskaldt der ute, så et evn dobesøk
er unnagjort på et blunk! haha

 

 

 

 

 

 

SÅNN! Nå er det enklere å skrive handleliste til hva som trengs, god oversikt! RÅSKOG finner du som sagt på Ikea, de har også hvit og gul – Har 2 hvite på Hobbyrommet og her er det gull verdt!
Får plass til ufattelig mye og de ruller som en drøm!

 

 

 

 

 

Nå har eg ikkje noe førbilde å vise til, men det var så vidt eg kunne se de nye fine maskinene! Eg har fått unnagjort nesten alt av skittentøy den siste uka, det går jo fullstendig knirkefritt når eg kan bruke tørketrommel og ikke stativer i stua(!!!)

 

 

 

 

 

 

En annen ting som “gjorde” dagen var disse hyllene som kom i posten!! Woop Woop! Aliexpress leverer igjen! Flotte å bruke her på Hobbyrommet til ting eg lager + de er perfekte når eg evn skal på flere messer! Du finner de HER om du skulle trenge selv. Nå leveres det kjappere fra “Kina”, disse bestilte eg 13.november og i dag hang de på døra mi! KUN 9 dager! WOW! Før, for et par år siden tok det jo ukevis! Åsså elsker eg det nå når også disse pakkene popper opp i postappen! Apropo postapp….Nå poppet det opp noen hentekoder her….Hmmm...Ooooki! ca 40 kg Hama perler ligger å venter….Say nooo more!!

Da er det bare å få på seg regntøy og hive seg på hjul! Dvs eg nå kan rydde til alle 4 perlekommodene mine….det blir litt jobb ja…Jaja, er det ikke vær til å gå tur i kan eg “trene” inne å rydde, bær, flytte og vaske 🙂

 

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. Råskog er gull verdt i de fleste rom. Men du og du som prisene har steget på disse trillebordene.

      1. Eg kjøpte min første i 2021 og den hadde samme pris nå (650) vet ikke hva de kostet før det 🙂 Men ja; Gull verdt 🙂

    2. du får male vaskerommet ,ikke helt det samme som dei platene du ønsker men uansett et godt alternativ :=) jeg er heldiige foor vi bor i et gammelt hus på landet og her har jeg spisskammert attmed kjøkkenet og matbuud i kjelleren ,så jeg slipper å bruke skuffer til alt jeg kjøper inn :=) ha en fin dag her skal huset vaskes i dag

      1. Etter at eg laget meg Hobbyrommet fikk eg frigjort et par boder så eg har en bod til hyller og tørrvarer etc Det er utrolig herlig for på kjøkkenet er det ikkje plass til alt 😀 Noen ganger kjenenr eg at kjeller er et savn, men “Lilledoen” i yttergangen er kaldt på vinterstid (Skrur av varmekablene) og bruker den til grønnsaker og sånn 🙂 Veldig praktisk 🙂

Siste innlegg