Blomstereng – Strikkeoppskrift

Designet av Rosemary (Romi) Hill

 

Noe eg virkelig er glad i å strikke er Lacesjal, har ikkje blitt så mye av det på lenge, men det er skikkelig kjekt! Eg hadde en periode for en del år siden hvor eg omtrent kun strikket sjal! Eg ble hektet FBS (Flower Basket Shawl) og Shetland Triangle, eg strikket noen og 30 av hver på rimelig kort tid. Nesten alle ble gitt bort i gaver etc. Det er så avslappende å strikke sjal som dette, eg forsvinner inn i en modus hvor eg omtrent memorerer linje for linje som etter hvert går på repeat, frem og tilbake 🙂

 

 

 

Designet av Rosemary (Romi) Hill

 

Det mest magiske med lacesjal er når det er ferdig og du spenner det opp til blokking! Da først kan du se hvor flott det blir 🙂 Nå er jo ikkje sjalet på bildet her et 100% lacesjal, men et helt enkelt rillesjal med laceedging kan også bli utrolig flott 🙂 Litt usikker på om denne blonden er strikket på etterpå? Hmm Det er ikkje en typisk “strikk på edging”, men poenget er at lace ser ofte mye vanskeligere ut enn det faktisk er.

 

MEADOW IN BLOOM
Bildene over
En størrelse

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

I Hobbyverden lønner seg seg ofte å være løsningsorientert og “finne opp” redskapet man trenger (Eller, ting som kan brukes som alternative redskaper) Satt å plundret med Cernit i går kwell, skulle kjevle noe så eg hentet kjevla….Mmm bare tyngden av kjevla skwiste jo det eg skulle ha flatt mye tynnere enn det eg ville….Ok, da var det å jakte på noe eg kunne kjevle med da…Prøvde første bare med en blyant…da ble det ruglete…
En strikkepinne….NOP, men så vettu! Et Boba Sugerør i stål var helt perfekt! Passe tungt, passe stort og eg kunne bare rulle det frem/tilbake et par ganger så ble det perfekt 🙂 Tja, og dette kommer eg nok til
å fortsette med resten av dagen i dag…

Planen min for i dag før eg la meg i natt var å stå opp til normal tid; Altså kl 09:00 for eg ville ta en tur til Selvåg Gartneri for å hente hjem de Georginene eg skal ha til å fylle de siste kassene med…Veeel….i 7 tiden tror eg det var våknet eg av et heidundrande vær! Hekkan som det dundret i pakken, det eneste eg lå å tenkte på var om de nye liljene eg plantet i går klarte stå oppreist!?!? Allerede der i senga droppet eg dagens tur på gartneri og bare klikket av den kommende alarmen og sov videre….helt til Halv 11!! Akkurat det var ikkje planen da, men det var litt digg også! Været er fortsatt såpass ruskete at eg gidder ikkje drive med planting i dag, tenker eg lager meg en mettende smoothie og stikker på Hobbyrommet – Er jo tross alt søndag 🙂

Trooor eg har bestemt meg for hvilket motiv eg vil male på jeansjakken min! (Bare på ryggen da!!) Tja, kanskje eg skal male litt også…Hmm…Har en Jeansjakke i str 128  (7/8 år) som eg har malt —> HER!
Finnes kun en av den 🙂

 

 

HA EN AVSLAPPENDE
SØNDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar

Siste innlegg