I`m in Løøøøv!

 

Altså HALLOOO! Den var direkte knøl umulig å gå forbi denne vakre saken her på Plantasjen…Har du sett!??
Eg har aldri hatt liljer før, annet enn avskårne i vase inne – Nydelige! Men disse her? De er det eg kaller for elektriske i fargen, smekk full av store knopper, det er bare å glede seg. Pris? Rett rundt 200 kr og den er svær altså, så prisen var det ikkje noe så si på syns eg 🙂

Prøvde å spør om litt tips og råd der ute, men ingen av de eg faktisk snakket med kunne noe om blomster!?? Hmm Vel, satser på at du kanskje vet? Er dette sånne liljer som kommer opp igjen neste år
eller er det bare å kaste når de er “gå`ne“?

 

 

 

 

Nå har eg i allefall fått plantet i de 2 store krukkene i kroken her på terrassen, den store her blir nok mer fargerik når det har vokst seg til. Opp i her er det en store oransj Georgine (Eneste oransje blomsten eg fant) til høyre er det en knall gul (mini) Petunia og til venstre den sjokkrosa saken som eg ikkje vet navnet på. Fant en oransj slik som den sjokkrosa der, men den var stor og kostet 400 så det droppet eg 🙂

 

 

 

 

Den der eg helt magisk! Minner litt om en kaktus, men den er myk med pels –
“Syk farge” Spent på om den vokser seg til og blir store 🙂

 

 

 

 

Ahaaa dette var grunnen til at eg faktisk kledde meg på en lørdag og dro ut til Plantasjen; Passjonblomsten! Det hjalp på at det var sol for da tenkte eg at det er enkelt å bare plante den med en gang. Orker ikkje fortelle om styre med å finne denne der ute…rart at ingen på blomsteravdeligen visste hva en Pasjonsblomst er?? “Nei, det hadde de ikkje….” Scrollet den frem på nettbutikken deres hvor det sto at de hadde minst 10 i butikken eg var i….me var 4 stk som gikk rundt å leita, eg visste hva eg så etter, de 3 andre måtte lese på hyllelappene…Trengs det ikkje allmen blomster/plantekunnskap for å jobbe der…?

Uansett, det andre rare var: I fjor kjøpte eg jo min første pasjonsblomst, da sto det på skiltet: “Stor Pasjonsblomst 599,-” -I år når eg søkte den opp sto det: “Liten Pasjonsblomst 399,-” I dag var den på tilbud og eg betalte 299,- ,men vettu? Den er jo akkurat like stor som den eg kjøpte i fjor *ler*
Litt rart, men eg er fornøyd og gleder meg til masse blomster!

 

 

 

 

Dette er Pasjonsblomsten er kjøpte i mai i fjor, akkurat like stor 🙂 I dag kjøpte eg også en pose med frø og 4 små potter står klare med jord og i morgen går frøene i jorda! De må ligge i bløt til i morgen og så skal de gnikkes med litt sandpapir. Basert på hva eg har lest så kan pasjonsblomst plantes hele året og den er enkel å få til. Høres bra ut det, satser på at det kanskje blir en som kan klatre på søylene hos mor mi. Spennende!

Sitter bare her å gjesper, kunne tenkt meg en kwil…Det plaskregnet forresten når eg kom hjem, så kom sola, så regnet det igjen…Sommer? Hmmm litt i tvil akkurat der gitt. Vurderer å pakke vekk perlestyret her på skrivebordet og heller potle med litt Fimo og Cernit. Eg venter på flere Heishiperler i flere farger og mer av de fargene eg har, ekstremt Udrøye perler så derfor føler eg ikkje eg får perlet så mye av det eg vil. Kanskje bedre å vente litt da. Tenker eg skal pludre med noen julefigurer…! Hvis du kunne tenkt deg et fint sommerarmbånd kan du sjekke ut noen fine HER og noen mer tøffe og spreke Her inne. Andre ting eg selger av det eg lager
finner du HER HER HER HER og HER.

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg