Bokblomster og Sommerlige Coaster

Designet av Johanna Lindahl

 

Men tanke på at Mammutsalget starter ganske nå snart så er denne ideén her het toppers! Bokblomst! Ta å hekle en bukett, og sååå kjøper du en stabel med gode bøker, og vips er du ferdig med alle julegavene for i år!
Ikkje sant!? Smart! Bokmerkene er heklet med nål nr 2,00 mm og velg et garn som passer. Et bokmerke skal jo være litt tynt slik at boka ikkje åpner seg så ikkje bruk for tjukt garn. Dib lest veldig mange bøker når han var yngre
og eg strikket det stiligste Rotte Bokmerket til han 😀

 

BOOKFLOWER
Bildet over
En størrelse

 

 

 

 

Designet av Johanna Lindahl

 

Selv om me har S N Ø S T O R M i tastende stund så må man være positive å tenke på at sommeren faktisk er rett rundt hjørnet…nesten. Det positive med et sådan vær er at me kan sitte inne å forberede oss til bedre tider, ikkje sant? Sommerlige coaster er ganske dekorativt å bruke, spesielt ute syns eg. Fint å bruke under blomsterpotter også. Eg har hekle ufattelig mange coaster opp gjennom av bla restegarn,
men alle som én har eg gitt bort – I grunnen helt typisk!

 

CELESTE COASTERS
En størrelse

 

 

* * * *

 

 

Gjett hvor eg sov i natt?? MoHaaa *Trommevirvel*: På H O B B Y R O M M E T ! *ler* Vettu? Eg satt her sent i går kwell, fin i formen slik eg pleier, men bare i løpet av en liten time gikk halsen fra å krible bitte litt til å bli skikkelig vond og komlete!! Akkurat slik startet det med Dib og det gikk fort liksom! Siden Ali allerede hadde lagt seg syns eg det ville vært galskap å lagt seg inn ved siden av han OM det nå skal vise seg at eg har Covid. Om eg har, så vil nok sikkert Ali også ende opp med det, men me gjør så godt me kan å holde avstand alle 3. Det er jo selvfølgelig Dib sikkert som har smittet meg, eg har jo vær på rommet hans, litt inn/ut med mat/drikke – Eg er jo mamma, så det gjør eg. Var jo forberedet på at me ville ende opp med smitte alle 3. Anyway, skal få i hus flere tester i dag så får me sjå. Ali og eg har testet negativt hver dag siden Dib ble smittet. Eg er ikkje superbekymret, men det er krise om eg nå skulle bli veldig dårlig med tanke på at Amira og de gifter seg på tirsdag!!

Ellers så syns eg det er BRA gjort at eg ikkje har blitt smittet før!? I over 2 år er eg den som har vært ute å fartet minst et par ganger i uka i mange butikker for mor mi. Ute å ordner ting. Kun noen få ganger har eg brukt munnbind fordi eg der og da syns det var helt nødvendig. Har alltid vært ekstrem med antibac og alltid hatt gode avstander til alle “der ute”. Ikkje én gang har eg vært snufs eller hatt antydlinger til vondter relatert til viruset. Covid måtte altså komme innen for huset 4 veggere før det fikk tak, eventuelt. Den siste uke har flere testet positivt på jobben til Dib så han har nok plukket det med seg der i fra. Han har ikkje vært sengeliggende, oppe å gamet
og hatt det realtivt greit
, bortsett fra en veldig vond hals og tung i hodet. Sånn sett veldig heldig ♥

Uuuuansett! Hobbyrommet blir stedet eg skal være i dag! Vettu ka det beste er?? Jo, eg vasket jo ALL OVER på fredag + eg vasket/ryddet Hobbyrommet i går…..Hele tiden med en liten tanke i hodet om at DET er herlig hvis eg skulle bli syk! Ingenting er verre enn å ikkje orke når behovet er der, så skulle eg blir dårligere enn nå er i det minste det meste rent og ryddig —-> Positivitet er viktig! (Noen ganger i allefall haha)

 

 

LAG DEG EN GOD SØNDAG!
(Måtte sokkene mine vinne Farmen i kwell!)

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. God søndag og god bedring.
      Slike bokmerker tror jeg at jeg må snekre sammen litt utover våren. Sittende i solveggen.
      Ikke sikkert du får corona. Her var medium innom for to uker siden og hjelp meg med vaskemaskinen. Kan vel ikke si vi holdt avstand da, og han hostet og hadde oppadgående feber. Neste morgen positiv test. Må jo nevnes at det var 2 dager feber og hosten gikk fort over. Men måtte jo holde seg hjemme fra jobb resten av uken. Et par dager etterpå kom feber og den slimete hosten kastet på meg. Paset dårlig da jeg hadde sykehustime en snau uke etter. Testet og testet samvittighetsfullt fra hals og nese. Gikk fri og slapp inn på sykehuset med litt hoste.
      De dagene gikk med til å drikke sterk ingefærte fra innvandrerbutikk i tillegg til gurkemeie og C-vitaminer.
      Satser på at dere alle får en flott dag til tirsdag.
      Klem fra Liv

Siste innlegg