Bygda mi – 25 år

 

I dag kom eg meg ut på tur, tok med meg sekken, kjørte og parkerte ved kirkegården og planen var: Gå ned til Kiwi, handle litt, kjøpe blomster og pynte litt på grava. Meeen….hodet og former ble bedre med en gang eg begynte å gå og plutselig var eg nede å suset i havna, luftet på nykokt krabbe duft, vandre til Hummeren svingte rett opp bakken med sikte på svaberga på Risnes. Ja og da er det bare å vandre langs sjøen…

 

 

 

Du får virkelig en flott tur om du starter her ved Losen. Da kan du gå helt rundt til Hafrsfjord brua,
ja du kan vandre enda lengre også om du vil…

 

 

 

Vet nå ikke helt hva de hadde her å gjøre i dag?

Kom til å tenke på en ting her eg vandret…Jaggu er det hele 25 år siden me flyttet MIDLERTIDIG hit til Tananger, fra Oslo flyttet med. 1.nov 1999 flyttet me inn her på Risnes i en sokkelleilighet. der skulle me bo frem til me skulle flytte inn i barndomshjemmet mitt og Amira skulle begynne på min barneskole. Men livet skjer ikke bare for oss så me ble boende hele 9 år i den leiligheten på Risnes før me i 2008 fikk leiligheten me nå eier 🙂 25 år gitt!!Da er vel riktig å si at dette er MIN bygd? Har ikke bor lengre noe annet sted…
Hmm vil nok alltid være Siddis for det om tenker eg

 

 

 

 

Må alltid svinge av stien og ut til bunkersen, MEN!?? Hvor er geitene? Ja de herlige brune “kratt”gjestene?? De skal jo være her nå? Mulig de gjemte seg? Nå gikk eg heeelt opp til sjøbadet på Myklebust,
men eg fant ikke ei einaste geit…

 

 

 

 

Her kommer man til et skille, og flere skilt som forteller deg hvor du skal gå, her er det nemligen Forsvaret som bestemmer…man skal gå på nedsiden av de gule skiltene, altså må man holde seg nede ved sjøen…De som har gått tur med meg VET at eg vandrer avgårde, heldigvis er både Ine og søs flinke til å gå etter merkene og de drar meg inn igjen hver eneste gang…I dag gikk eg alene, et sted eg har gått flere ganger....plutselig (skjønner ikke hvordan det skjedde!) befinner eg meg sikkert et par 100 m BAK skiltene og på andre side av mastene…!?!? WHAT!? Hvordan?? Eg så skiltene langt der ned og tenkte “Nå tar de meg” haha Aner i grunnen ikke hva som skjer om man befinner seg der eg var, merket ikke noe i allefall! Det var et KAV å komme seg ned igjen for eg sto i dyp lyng og myk mose, gikk eg ned fra en sten og ned mosen rakk den meg til over knærne….Tråkket eg følge var søkk borte! Etter litt styr kom eg meg heeelt til til grusstien og langt om lenge var eg på Tananger ring og kunne ta styringa bort til Kiwi og MesterGrønn 🙂 Flott og herlig tur!

 

 

 

Meget godt fornøyd siden dette ikke var planlagt 🙂 Nice!

 

 

 

 

Hver gang eg går forbi et Hylleblomsttre tenker eg på den fantastiske saften eg laget for noen år side….
Mmm virkelig godt og har lyst å lage det igjen, men såååå kommer eg på hvor hinsides mye sukker det skal være i den safta og bare dropper det! Vel vel, etter turen fikk eg faktisk tatt en skippertak her på Hobbyrommet! Fikk ordnet på boden så eg fikk flyttet en del av plastkssene eg hadde her inne ut på boden, og NÅ kan eg begynne å pakke ned noen av figurene eg støper og sååå kan eg enkelt pakke ned de som er helt ferdige etter hvert – Det blir bra! Eg er klar for kvelden, skal kose meg med Mayans (Eg elsker jo Sons og Anarchy, og Mayans er en spinoff med handling som er parallelt og etter Jax`s død) Ser den på Disney for de som lurer – Anbefales! 5 sesonger så eg kan kose meg lenge 🙂

 

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Veldig glad for at dokk endte opp i Tananger i 1999, på et tidspunkt blei dokk som min andre familie <3 Selv om me nå har sklidd fra hverandre med årene, så e det mange gode minner eg aldri komme te å glemme 🙂

    2. Bygda der jeg vokste opp er liksom hjembygda mi, røttene min. Jeg dro derfra da jeg var 19, og har levd flere år utenfor bygda enn i bygda. Likevel er det min plass.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg