Da tar eg Helg!

 

Tja, da tror eg at eg har det eg trenger for å kose meg i helga! Evig optimist som alltid, dette går nok helt fint! Som sagt så har eg planer å se om eg får til disse, muligens noen større. De der solcellepærene eg har kjøpt bør jo passe så eg tar det som det faller seg 🙂 Det positive med disse pærene er at de lader på toppen. Var en tur innom Europris for de har jo et greit utvalgt når det kommer til diverse lys, men HELDIGVIS kom eg på å sjekke om det var batteri eller solcelle…Kunne jaggu blitt travelt (og ikkje minst dyrt!) med batterier *ler*

 

 

 

 

Siden eg har prøvd så godt det lar seg gjøre med å ha en slowmotion-dag har eg allerede fått strikket noe.
I steden for å øke i det uendelige for å få litt dybde på Hengekøya gjorde eg som me gjorde på de “gamle” lommetøftene: Doblet masketallet og gikk over til 1 rett 1 vrang. Da vil hengekøy bli litt strechy og den vil automatisk kunne romme mer, hva enn du måtte ønske å fylle den med – Eg har jo mine planer MoHaaa

 

 

 

 

Må bare svinge innom den Grønne Hobbyen min litt også, for se på dette ⇑ Dette er Pasjonsplanten min, dette vil eg anta er knopper? Vel, det er mange av disse og akkurat disse har kommet etter at eg fikk den hjem –
Det ser eg jo på som positivt!

 

 

 

 

Dette var knopper som var på da eg kjøpte den, de er mye lysere og når eg zoomer meg inn på innsiden syns eg den ser TOM ut? Skal de være sånn? Har prøve å Google Pasjonsblomst Knopper, men finner ingenting….
Så ja, er du bekjent med denne blomsten, fortell meg gjerne for eg er jo superspent!

 

 

 

 

En annen morsom ting er jo denne Julestjernebeplantningen som eg fikk av Marianne til jul! Den gir seg aldri, vokser og vokser, er skikkelig flott ♥ Nå har den begynt å spire/vokse videre fra det me kaller “blomsten”, altså ut
i fra de hvite bladene *Spennende!* Eg har sett JulestjerneTRÆR, de kan jo bli store og det er jo like mye en helårsblomst som en juleblomst 🙂 Burde eg f.eks plantet denne om i ei stor krukke slik at den virkelig kunne får armslag? Vurderer nemligen å plukke denne beplantningen fra hverandre da eføyen som er opp i vokser bort over bordet nå! Dette ble virkelig en helt fantastisk gave for den varer jo evig 🙂 Men, ja gi meg gjerne noen gode råd/erfaring her på hva eg bør/må gjøre 🙂

Planen min akkurat nå er å ta en runde på terrassen med vannkannene, sikkert noen som trenger litt påfyll 🙂 Men du? Husk å kose deg litt da!

 

 

 

NYT KWELLEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Jeg har også en slik hvit julestjerne som nekter å gi seg.
      Kanskje en god ide og plante den i en større potte og se hva som skjer.

    2. Jeg hadde Pasjonsblomst i fjor, noen av knoppene var tomme, og noen var med blomster i. Håper du får mange knopper med blomst i, for det er ei nydelig plante 🙂

      1. Da satser eg på at de knoppene som har kommet etter at eg fikk den hjem inneholder en blomst 🙂 Har drømt om en slike plante lenge så eg krysser fingrene 🙂 Takk skal du ha 🙂

Siste innlegg