Daydream Tee – Tøff Topp

Designet av Trine knitwear

 

Når eg snakker om plagg eg mener er “Rene og Pene” er denne toppen et godt eksempel på nettopp det! Elsker måten man kan bruke ribbestrikk på – Ååå det blir jo sååå fint, syns du ikkje? Denne toppen er strikket i 100% bomull – Dette Garnetaltså, bomullsgarn som er 155 m på 50 gr. Strikkefastheten som er oppgitt på garnet er 24 m, husk at dette bare er en indikasjon for til syvende og sist er du som bestemmer strikkefastheten kan du si. For å få oppgitte mål anbefaler eg som alltid å strikke en Prøvelapp med det garnet du ønsker å bruke 🙂

 

 

 

Designet av Trine knitwear

 

En annen ting, selv om det er en sommertopp trenger den jo ikkje strikkes i bomull av den grunn. Du kan f.eks strikket den i noe skikkelig god og varm ull hvis du sliter med at det fort blir for varm under vinterjakka med lange ullete ermer hehe Eller, du kan strikke den i et lett og deilig ullgarn som funker helt flott på sommeren 🙂
(<—Holst Supersoft f.eks) Det er jo ikkje alltid me er velsignet med en varm sommer.
Lin (<—Nok en gang!) er også fint til sommerbruk 🙂

 

 

DAYDREAM TEE
Bildene over
Str XS til XXL
Dansk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

Eg sitter i grunnen bare her å gjesper! Sånn blir det når eg står opp samtidig med fuglene! Planen var at eg skulle til frisøren kl 11, men hadde eg sjekket mailen før eg la meg i går hadde eg fått med meg at frisøren var blitt syk 🙁 Skjønner ikkje, for eg sjekker jo alltid mailen. Men men det er da min feil at eg er trøtt, samtidig så er det jo bra at eg sto opp tidlig så får eg kanskje innarbeidet den faste gode stå opp rutinen 🙂 La meg i grunnen nesten normalt i går, men fikk ikkje sove! Etter den siste UVI har eg tisset både en og 2 ganger om natta, oftere enn vanlig på dagtid også…“Fikk høre” at om infeksjonen var kraftig nok kunne blæra være “sårbar” en tid etterpå? Ja at den må “trenes” opp igjen? Ikkje vet eg, men hvis dette ikkje gir seg så blir det en mail til legen. Når har liksom eg vært nødt for å låne en do under handlerunden?? ALDRI! Men, nok om mine skavanker *ler*
Som om eg ikkje hadde nok av de da!

 

 Selv om eg egentlig kunne tenkt meg et par timer til under dyna kokte eg heller bare kaffi når eg likevel var våken (<—Her er alt realitiv!) Eg må uansett en kjapp tur på Rema for Milo (<—Katta!) trenger mat og Ali var tom for såpestykker….Å ja, det finnes de som fortsatt bruke det…takk og pris for flytende såpe på store flasker sier nå eg…Vel vel, lovet også mor mi at skal eg svinge innom Edens Hage for hun mi hadde reservert 2 store Hage Hortensia. Sendte også akkurat en mail til Selvåg Gartneri for å høre om de har fått inn nye Georginer, gidder ikkje kjøre en bomtur til! Mor mi vil veldig gjerne ha 3 stk og det er det eneste (+ noen småblomster) eg også mangler til terrassen nå 🙂 Fikk gjort en del ute i går ettermiddag/kveld – Var nydelig å jobbe ute når det var helt overskyet 🙂

Nå skal eg få i meg et par kopper kaffi og håpe at eg ikkje sovner
slik at eg kanskje kan bruke dagen til noe fornuftig 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar

Siste innlegg