De BESTE vottene er Norske

Designet av Pinneguri (Foto: Vibbedille)

 

Hjelpe det meg!! Det er jo søren meg snart 3 år siden eg strikket Disse Vottene!! De er fortsatt like flotte og snart skal de frem å tas i bruk igjen 🙂 Du kan f.eks strikke de i Rauma 3 tråds, eg strikket de i noen ullgarn eg hadde kjøpt på Holen. Anbefaler et godt ullgarn på disse, ikkje merino f.eks – Da vil eg tro de blir for myke
og mye av den formstrikka fasongen vil forsvinne.

 

 

Designet av Pinneguri

 

Det har blitt noen par av disse i julegaver siden eg strikket mitt første par og det er, uten overdrivelse, de beste vottene eg har strikket! Husker eg dillet litt med det første paret, men når “koden” var knekt var det bare gøy!
Skal ikkje se bort fra at det blir enda flere, i år kanskje?

 

BÅREVOTTENE
Bildene over
Str Medium Dame

 

 

 

 

Designet av Pinneguri

 

Disse har eg også strikket, for lenge siden, men det ble kun 1 den gang fordi eg klarte å strikke den for liten.
Nå har eg ei velfylt hylle med Finull og tror eg skal velge det neste gang 🙂
Deilig laaange pulsvotter, herlige å ha under jakken.

 

FRU TERJE VIGEN
En størrelse

 

 

 

Designet av Pinneguri

 

Disse er nye, og jammen tror eg ikkje eg må ha de inn i samlingen min 🙂 Blir nok i så fall Finull på disse også! Elsker votter i Finull ♥

 

VOTTENE KIM-ANDRÉ, STOREBROR
Str Dame og Herre

 

Vel, nå har du i allefall 3 flotte strikkeoppskrifter
som alle egner seg supert til f.eks Julegaver!

 

 

 

* * * *

 

 

Jaja, så var det fredag og alt flyter her hjemme! I allefall hele kjøkkenet og gangen…Er vel bare å ta det fra stuen da når eg orker. Har liksom rydda og vaska hele uka, men nå er det bare å starte på nytt -(Alt pga en skjenk…) Tror eg tar på meg “overseralt-brillene” og bare tar helg! Eller, eg må jo ut en tur, om ikkje annet skal eg handle for mor mi 🙂 Værmessig er det meldt regn, regn og regn, stort sett hele helga og neste uke – Tro bare eg benker meg med perler og maling å gir en liten “bæng” i resten 🙂 Satser på at det blir strikking på “RosaSløyfe” Jakken om kvelden 🙂 Den største spenningen i dag er jo om de åpner veien?? Eller? Kanskje det ligger en ny lapp
i postkassen senere om at det dessverre nok en gang er utsatt!??

I utgangpunktet skulle den kun være stengt 2 uker i juli…Jajaja…Men du?

 

 

LAG DEG EN FLOTT
FREDAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg