Den beste heklenåla?

 

Helt ærlig så har eg egentlig ikkje hatt samme interesse for heklenåler som eg har hatt (og har) for strikkepinner.
Ei heklenål var i grunnen bare noe eg trengte for å hekle “noen greier” inni mellom. Eg likte morsomme og absolutt fargerike heklenåler da, det gjør eg for såvidt ennå, men dog bare til pynt. Det er ikkje sååå mange år siden eg snudde heklenåla og der med oppdaget at ei GOD heklenål er absolutt et must og ei heklenål er søren meg ikkje bare ei heklenål! Snu heklenåla? Å ja ja, siden eg var liten har eg holdt den som en strikkepinnen og det var når eg faktisk snudde den riktig vei at virkelig fant gleden ved å hekle og der med

 

 

 

 

Fra å kun har brukt de med tynt håndtak i stål måtte eg prøve meg frem for ei så tynn heklenål ga meg krampe
i hånda når eg holdt den riktig. Du kan si eg fikk flere og flere å pynte med underveis, helt til eg ramlet over…

 

 

 

 

Clover nålene(Dette er ikkje reklame for heklenålene har eg kjøpte for mange år siden) Den bare la seg i hånden og eg endte opp med å kjøpe de fleste nummeren av det som var aktuelt for meg. Hvis eg må hekle med ei skikkelig tjukk heklenål må den være rett og eg må holde den feil vei. Derfor har eg til nå ikkje hekle meg ei slik stor gulvmatte som eg har så lyst på! Det blir rett og slett for tungt.

Men alt i alt? Eg liker heklenåler og eg syns det er skikkelig dekorative til pynt!
De eg bruker til å faktisk hekle med passer eg godt på og de “bor” i et godt etui ♥
Har du en skikkelig god favorittnål?

 

Ellers i dag?

 

Har i grunnen bare koset meg på Det nye fine Hobbyrommet mitt vettu 😀 Egentlig trenger eg ikkje gjøre så mye når eg er der, kan bare sitte der, høre på radio`n (Ja det er en ny ting for meg nå, men akk så koselig det er!)
Er et steg videre på skulpturen min da, litt av første lag er lagt, kan ikkje legge alt på en gang for da trenger det evigheter på å tørke + at det blir tung og eg kan risikere at ballongene slipper ut luft!
Det er litt dumt om det skjer så tidlig i prosessen.

Men du? Eg får ofte høre at eg påvirker andre til å gjøre noe og flere enn du tror har sendt meg meldinger denne uka at de enten rydder og steller Hobbyrommet sitt, eller har satt i sving prosessen med å selv endelig få seg et rom – Det har blitt mange lattermilde samtaler kan du si 😀 Men i går vettu, eller egentlig så var det vel i natt….STØNN! Eg fikk en meldingen fra Irene vettu, me pleier ofte skravle litt både på dagtid og ikkje minst nattestid (Me er vel noen nattugler begge 2) Hun klarte jo sende meg noen bilder av noe kult som resulterte i at eg svidde av 500 kr før eg gikk å la meg….IKKJE SANT!?!? Så ja, eg er lett å påvirke eg også, så nå gjenstår det å se når dette kommer i posten da om eg i det hele tatt klarer å “levere” *ler litt av meg selv*. Tror det blir gøy, og eg kjenner flere som garantert kommer til å syns at det er gøy så da har eg litt gaver på lur. Men nå?

 

 

NÅ SKAL EG KOSE MEG
PÅ HOBBYROMMET

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Har et lass av heklenåler her av forskjellig størrelse og type, men jeg kommer alltid tilbake til ADDI classic sine (de har dem bl.a på Stoff og Stil). Her ble de solgt på Kiwi -kjempepraktisk å plukke med seg når en ellers handlet. Nå har ikke Kiwi garn lengre, og nålene forsvant med det.

      Favoritten din blir dessverre for tynn i håndtaket, og de ergonomiske nålene blir så tykke rett etter selve kroken. De “gode gamle” metallnålene var nok årsaken til at jeg foretrakk strikking i mange år, for det var ikke mange minuttene det tok før jeg hadde krampe i hånden. Og ja, samlingen av strikkepinner er fortsatt adskillig større enn den med heklenåler…

    2. Infinity heklenåler er min favoritt. Har den i alle størrelser. I strikkepinner er det bambus pinner. Har artrose i fingrene så dette er best å bruke. Gratulerer med hobbyrom! Skal bli spennende hva du nå skal lage.

    3. Heklenålene til DSA de som er lilla med svart skaft,er de beste heklenålene jeg veit om.Har 2 av de i alle str i tilfelle en skal ryke og butikken er stengt.Har prøvd mange typer,men syns denne er best.

Siste innlegg