Denne gang gikk lyset…

 

Ikkje for å skryte, men det er ikkje ofte det står bom stille når det kommer til strikking…Eg klarer stort sett å finne ut av ting uten å styre for mye med det…Men, denne Pippi Genseren slo av lyset…et øyeblikk, kan du si! Skjønte ikkje bæret og begynne å kjenne på litt frustrasjon der ja..! Eg tok en sjans og satset på at eg hadde skjønt starten og at lyset ville bli tent når eg kom dit eg overhodet ikkje skjønte noen ting…Det er greit å skumme gjennom en oppskrift før man setter i gang, men eg kom jo fort til et avsnitt hvor eg ikkje skjønte noen ting! Faren da er jo dvele for mye før man har maskene på pinnen, men min hjerne spant på dette “problemet” som eg ikkje skjønte…Tenkte bare; Jaja, eg får jo bare strikke akkurat som det står så mulig eg skjønner det etter hvert – Er jo lov å håpe!

 

 

 

 

I går kwell, etter å ha bedrevet en del spraylakk og maling ble det endelig tid for å sette meg ned med denne galskapen…Poppet meg en skål med popcorn og skulle virkelig gå inn for å kose meg med strikketøyet…om eg skjønte det…Vel, der satt eg da, skjønte så pass at så langt hadde eg strikket riktig. Du snakker om å skru på lyspæra med kun et klikk! Se der ja, SÅNN skal det gjøres – Nå gjenstår det bare å gjøre det samme på andre siden og så regner eg med at resten faller galant på plass, ikkje det? Er i allefall glad eg ikkje bare droppet ut fra starten og strikket “vanlig” uten å bry meg hva som sto i oppskriften – Skuldrene på denne blir jo…
USYNLIG! Det ble pent da!

Eneste problemet nå er; Vil den faktisk passe meg!? Den er jo kun i en størrelse…! Tviler på om den blir like oversize på meg som på designeren…! Jaja, vel vel…Om den ikkje skulle bli stor nok, eller FOR stor nok til meg er det gjerne en mulighet for å bare selge den? Eg vil jo f.eks ikkje at den bare skal passe akkurat…Hmm
Nå når eg tror eg har skjønt oppskriften er det jo mulighet for strikke den bredere, men…tror ikkje eg gidder rekke opp alt nå for å gjøre det…

 

 

 

 

Flyshowet er i gang igjen for i dag, startet kl 08:00, men har ikkje hørt så mye før nå…Kanskje de ikkje hadde lov
å ha de mest “bråkete” flyene i lufta før etter kirketid?
Tja, hva vet vel eg...I dag kommer ungene på middag,
det skal serveres Fahitas 🙂

I går da eg holdt på spraymale og lakke var det litt styr å stå ute fordi det blåste sånn, plutselig gikk det enda et lys opp! Tingene kan jo bare stå på lilledoen til tørk! Eg hadde de først her på Hobbyrommet, men den lukta der gjør ikkje godt for noe! Så nå står ting linet opp på det lille rommet i gangen med vinduet åpent! Smart!

 

 

 

HA EN GOD SØNDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Så spennende strikk. Du kan kanskje legge arbeidet oppå en genser du har for å sjekke størrelsen ? Ser veldig fint ut 👍🤗

    2. Jeg har strikket noen pippigensere før, er veldig fine og enkelt mønster å strikke. Men det er noen år siden…
      Men tror jeg strikket med raglan for jeg gidder aldri å sy på armer etterpå…

Siste innlegg