Pippi Genser: “Skal det være så vanskelig??”

 

I går kunne eg endelig plukke frem de nye nøstene med Peruvian Highland Wool eg kjøpte for en stund siden, jakken eg har strikket er ferdig og ligger til tørk, dvs det var innafor å legge opp til et nytt prosjekt.

Men altså…et relativt enkelt prosjekt skapte virkelig trøbbel en lørdags kveld hvor eg skulle kose meg med noe nytt…Kan ikkje huske siste eg møtte på problemer som dette….! Ok, runde 1 gikk kjapt, dvs eg fant fort ut hvor eg misforsto og det var bare å trekke ut pinnen å starte på nytt….Når eg så kommer litt lenger enn første runde stopper det IGJEN! Hæ!?? Klødde  meg kraftig i hodet…Egentlig lite forklaringer i oppskriften, eg følte det godt kunne ha vært et par skisser på dette punktet som hadde vært enklere å skjønne…Bare sånn at eg kunne skjønne hvorfor eg skulle gjør som oppskriften sa…eg klarte ikkje se det store “bilde”. Har aldri strikket top/down på denne måten før…Hmm...Trakk ut pinnen IGJEN! Fant så frem en haug med markører for å merke hvert lille steg eg nå skulle ta…Fortsatt, når eg så har fullført German Short Row klarere eg ikkje å se HVA eller HVORDAN eg skal fortsette!?? Mye mulig eg faktisk var for trøtt i går kveld…så nå ligger det her da, prosjektet som eg trodde skulle bli avslappende og deilig i et nydelig garn…sukk…I hodet vet eg hvordan: Eg skal første strikket ryggens øvre stykke, før eg på en måte “går tilbake”, plukker opp masker å strikke hvert forstykke hver for seg ned til samme punkt, legger så opp maskene foran på halsen for å fortsette nedover…Da skal halsåpning og begge ermåpningene være på plass…Det er NOE eg “mister” der på veien som eg ikkje skjønner…
At en genser som dette skal være sååå vanskelig, det ser jo superenkel ut!?

Mye mulig at det er mangel på frisk luft som er årsaken…Har ikkje vært på tur siden onsdag!! ALT for lenge!! Selv om det nå skyer til og det er meldt regn har eg lyst å slenge på meg shortsen og bare ta en tur ut…Flere netter nå med for lite søvn gjør jo også noe med hodet/humøret…Har tenkt en stund på at eg har lyst å kjøre ut til Tungenes å rusle, der er kanskje eggene til svaneparet klekket ♥ 3.juni i fjor var det både egg og unger!
Uansett, litt mat i magen må eg ha, mulig det hjelper litt på humøret også –
Kjenner at eg burde hatt minst 2 t til på øyet….ZzzZzzz

 

 

 

HA EN FIN SØNDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Husker ikke hvilken genser det var jeg strikka først på denne måten, men jeg overtok et arbeid som noen andre ikke skjønte og heller ikke hennes venner skjønte. Det hørtes gresk ut da jeg leste oppskriften, men da jeg strikka og gjorde akkurat det som sto der, blei det såååå fint.
      Plutselig tennes lyspæra 👍🏽

    2. Har strikka noen gensere på den måten, vet eg knota mye. Men når eg leste og gjorde det som stod gikk det bra. Har en tendens til å overtenke når eg strikke🫣. Lykke til videre med prosjektet tenke du knekke koden👏

Siste innlegg