Det begynner å bli et problem…

Designet av Isabell Kraemer

 

Eg legger sjelden skjul på at det er en stor glede hver eneste gang Isabell Kraemer publiserer et nytt design, men nå? Ja nå begynner det å bli et problem…FAKTISK! Det er jo garantert kun i denne delen av verden det kan kalles et problem, men ja det er tendenser til kaotisk! Som sååå mange andre har eg digget hennes design siden tidenes morgen, min fasinasjon starte vel i 2011 da ALLE skulle strikke PAULIE (<—Gratis Oppskrift). Som vanlig var eg opptatt med noe annet på pinnene så allerede da begynte eg å legge Isabell i Kø`en! Det første eg strikket av henne var DENNE (<—Også gratis oppskrift) og siden dette har det bare ballet på seg. Det ligger mange Isabell Kraemer Design på min hylle…PROBLEMET mitt er at eg faktisk ikkje strikker fort nok og DET er frustrerende!! Selv om eg så klart er inneforstått med at me alle prioriterer tiden forskjellig må eg si eg blir ganske satt ut av de som f.eks strikker mer enn 1 genser (KOFTE!!?!?) på 1 mnd!! Tror eg må slutte å kose meg eg og bare farte avgårde hehe Får det bare ikkje til, ja å være så kjapp. Dette resulterer jo i køøø, over alt er det køøø, det er ikkje bare i kurvene med de påbegynte prosjektene det er kø, neida! Inne på Garnrommet er det også kø! Det eg ofte gjør når eg kjøper en oppskrift er at eg også kjøper eller ordner til hvilket garn eg skal bruke, samler det slik at prosjektet er komplett…Eg “låser” garnet på en måte…Nå er det mange Isabell Kraemer prosjekt i køen MED garn! Har det ligget lenge nok skjer det at eg av andre grunner må begynne å bruke av garnet, ja eg “låner” kanskje noen nøster *ler* Et fenomen du har kjennskap til…kanskje?

 

NIGHT GROOVE
Bildet over
Fra 95 cm til 157 cm i overvidde

 

 

 

 

Designet av Isabell Kraemer

 

La me ta en titt på Isabell Kaoset mitt, kanskje du også kan få noen “Nye” fristelser? Denne her holder eg jo på med nå, men det går IKKJE FORT NOK!! Denne ble jo publisert i 2017 så ja, den har ligget i køen siden….
Startet på den nå i høst! TTT (TingTarTid)

 

AAMU
Fra 90 cm til 126 cm i overvidde

 

 

 

 

Designet av Isabell Kraemer

 

Oppskriften på denne + garn ligger helt klar i en pose….OG venter…Eg kjøpte Holst Coast til denne, det er fryktelig tynt og er nok en av grunnen for at den fortsatt ligger på vent! Denne er ikkje sååå “gammel”, August`18

 

GRAMPS REVIVE
Fra 126 cm til 160 cm i overvidde

 

 

 

 

Designet av Isabell Kraemer

 

Ååå denne da!! Mmmm ♥ April`18, et problem er jo at Isabell publiserer oppskriftene som perler på en snor…Garnet eg fikk i hus til denne er Tynn Merino ♥

INTERSTELLAR
Fra 100 cm til 150 cm i overvidde

 

 

 

 

Designet av Isabell Kraemer

 

Denne er jo “bare” 1 år gammel hehe Vel, dette er den nyeste delen av køen hvor også garn er bestemt, men kø`n er sååå mye lengre enn dette. Det er mer eller mindre kø helt tilbake til 2011, mye av garnet som var bestemt til de forskjellige er som sagt ofte blitt brukt til andre prosjekt, men ser du problemet her eller? Vil jo tro eg ikkje er alene, men likevel…En løsninger jo at eg slutte med alt eg rotler med og bare strikker en lengre periode…men det er jo heller ikkje aktuelt…så da får eg jo bare forbli en KøStrikker da 🙂

 

CHAUNCEY
Fra 86 cm til 129 cm

 

 

 

* * * *

 

Eg savner en natt med BARE god søvn, ja å våkne opp og føle meg skikkelig UTHVILT! Det er lenge siden det!
I dag da eg våknet hadde eg tendenser til vondt i hodet, det er evighet siden eg hadde migrene (Takket være overgangen). Hodeverken forsvant etter at eg sto opp, men eg føler hodet er svimmelt! Foruten kaffi og Ingefær Shot har eg drukket en del vann, men det sviver fortsatt i toppetasjen. Det er så pass at eg vurderer å bare stikke å sove et par timer til! Tror eg er blitt litt besatt av den der dype og lette søvnen, men i natt var den Dype så og si fraværende og i følge det eg leser vil man bli ganske så sliten av det!

Neste uke er det vinterferie, da skal Dib noen dager på hyttetur og DA tenkte eg å sjekke ut noe! Eg skal sove et par netter i hans seng bare for å se hvor mye znorkinga til Ali påvirker min nattesøvn 🙂 Håper virkelig det kan bli et par netter med masse GOD søvn! Før eg nå evn stikker under dyna et par timer skal eg sette på en maskin med sengetøy for det er på tide å freshe opp dyner og puter, det kan også hjelpe på nattesøvnen 🙂

 

Men du? Det er GIVE AWAY på bloggen! Lyst å strikke deg en kjole eller tunika?
Da bør du svippe innom HER en tur! 🙂

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT
DAG OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra ei noe søvnig Vibbedille 🙂

8 kommentarer
    1. Kjenner meg igjen😊Stort problem hos meg også. Men jeg «låser» ikke garnet til prosjektet jeg planla da jeg kjøpte garn. Og det kan også bli et problem. Her om dagen kom jeg f.eks. over tre nøster merinoull fra Sandnes, to rød og ett hvitt. Det lå i en liten handlepose fra en garnbutikk i byen. Husker ikke hvilket prosjekt det var tiltenkt😄 er det ikke typisk. Ikke rart man har mye garn😂😂
      Jeg finner sååååå mange flotte oppskrifter, mange fine gratisoppskrifter og noen ganger kjøper jeg. Jeg skriver de ut for å ha de klar. Problemet er bare det at når jeg kommer så langt at jeg kan starte, ja så er det jamen meg dukket opp ørten andre prosjekt😂

    2. Ja,jeg kjenner til dette “problemet” jeg også…..akk så mange fristelser.Stadig vekk dukker det opp flotte oppskrifter på fine jakker,gensere og div annet som man helst skulle hatt ferdig igår.Hehe!
      Men det kan være lurt å være litt streng med seg selv å gjøre ferdig noe av det man holder på med.Det har ihvertfall jeg erfart.Så Vibbedille,jeg kan love deg at hvis du nå bestemmer deg for å gjøre ferdig den flotte genseren Aamu,ja ,da har du den ferdig på førstkommende søndag,garantert! Da kan du gi deg selv et klaps på skulderen for godt gjennomført jobb.Å tenk deg den go`følelsen når du da kan sette deg godt tilrette med et nytt prosjekt på pinnene.
      Ha en flott strikkekveld.

    3. Jeg har så mange ufo’er, den listen er lang som et vondt år og det er nesten litt flaut 😂
      Så målet for 2020 er å strikke meg gjennom den (ved siden av nye prosjekter så klart) sånn at jeg bare har 2–3 påbegynte prosjekter om gangen.
      Et større prosjekt som krever litt (struktur, to sokker/votter på magic loop, flerfarget om jeg noen gang får tålmodighet til det)
      Et gaveprosjekt (har allerede skrevet liste over julegavene jeg vil strikke i år og planen er å begynne med første nå på vårparten og så strikke dem ferdig før november!)
      Et enkelt glattstrikk prosjekt som er fint å ta med seg når jeg må vente på legetime eller skal på besøk til noen..
      Hvis jeg klarer å få ufo-haugen ned til det antallet skal jeg si meg fornøyd 😍
      Jeg heier veldig på Aamu prosjektet ditt og tror den blir så fin på deg! Så ikke gi deg, hold ut!
      Å du; ingen andre bryr seg om hvor lang tid du bruker på et prosjekt så ikke gjør det du heller. Fortsett å kose deg, strikk i ditt eget tempo og drit i om du har masse ufo’er hvis du trives med å bytte litt på prosjektene. Ting blir ferdig når de blir ferdig!

      1. Eg har vært ganske streng de siste dagen eog har kommet meg forbi punktet hvor eg trakk ut pinnen og rakk opp, det er jo en seier det !! Gleder meg til Aamu er ferdig for den er så herlig! Ikkje minst pga garnet (DYRT) må eg jo få den ferdig 🙂

    4. Jeg tenkte på en ting til siden du klager over snorkingen til Ali, har han sjekket for søvnapné?
      Min mann snorket noe så infernalsk og det ble så ille at jeg til slutt ikke sov og ble sint inni meg hver gang jeg hørte den lyden, det var forferdelig!
      Dro han med meg til legen og krevde at de fant ut hvorfor, noe de heldigvis tok på alvor.
      Han fikk time på søvnklinikken og måtte sove med målere på seg. Det de fant var at han har en ganske alvorlig grad av søvnapné (snorkingen kommer jo av at man slutter å puste og prøver å trekke pusten) og nå sover han med C-pap maskin.
      Nå snorker han ikke i det hele tatt, han er mye mer opplagt fordi han får den søvnen han trenger, jeg får den søvnen jeg trenger og det beste av alt er at vi kan sove i samme seng igjen ❤️
      Så dra med deg Ali til legen og hyl helt til de sjekker ut hva som gjør at han snorker sånn!

    5. ..samme “problem” her, har flere hundrede oppskrifter på lager, og ingen sjanse at klare at strikke dem alle. Men så må jeg bara gledes ved at se billeder og klare det jeg kan strikke 😀

    6. Her er det du som er problemet 😂 Du legger for mye fint ut 😉 Og gjør det I tillegg så lettvint å finne oppskriftene. Nå skal det sies at jeg ikke kjøper garn og elsker at det ligger ferdige oppskrifter når jeg vil strikke det på ravlery 😊
      Er så takknemlig for deg, og at du sprer så mye glede, og gir meg noen pusterom og glede i tidvis en tøff hverdag 💕

Siste innlegg