Det ble en koselig tur!

 

Vel, etter noen runder med meg selv så kom eg meg ut, om ikkje turen er den lengste, gikk eg i allefall en tur! KUN min egen feil som ikke er helt i form i dag…Spiste en HEL pose med Sørlands Chips i går…det betaler seg i dag! Enda bedre gjorde turen meg godt! Som vanlig hadde eg en pose med havregryn
i sekken og den kom virkelig til nytte i dag.

 

 

 

Skulpturen «Møbius»

Rett utenfor døren til museet finner vi dette 8-tallet eller vridde bronseformen. Den ble avduket i 1995. Museet forklarer den selv slik: «Et møbiusbånd er en gjenstand der en kan gå kontinuerlig fra den ene siden til den andre uten å gå over noen kant. Møbiusbåndet viser også at en remse papir kan ha både en side og en kant. Møbiusbåndet ble oppdaget av den tyske matematikeren og astronomen A.G. Møbius på midten av 1800 tallet.» Dermed er vi litt klokere. Kunstner er Aase Texmon Rygh.

Planen var egentlig å komme seg rundt Store Stokkavann (8,6 km), men eg kjørte rett forbi og parkerte heller ved Mosvatnet som er ca 3 km, eg kunne jo bare gå 2 runder om eg ville 🙂
Gikk forbi Stavanger Kunstmuseum, og...

 

 

 

 

…på hjørnet av plenen der traff eg på dagens første svanefamilie med 3 søte små ♥

 

 

 

 

Er i grunnen ganske så idyllisk rundt Mosvatnet, veldig frodig nå på sommeren!
Me gikk jo flere ganger rundt her i vinter og da var det snøstorm og MYE snø!

 

 

 

 

Her vettu! Her tenkte eg det kunne være et fint sted å tømme en pose med havregryn…Hehe

 

 

 

 

Til tider ville tilstander!

 

 

 

 

Han her sto å nappa meg i sokken!!! Jaggu var den så pass tam at eg fikk mate den vel og lenge…
Når hånden var tom sto han å ventet på påfyll ♥

 

 

 

 

 

Traff så på svanefamilie nr 2, de hadde hele 5 unger ♥

 

 

 

 

Skulpturen «Bølge I»

Like ved den passasjen som skiller Mosvatnet fra et tilsynelatende lite tjern innenfor, opp mot Motorveien, finner vi to store steiner formet som en T. Steinsorten er larvikitt, og kunstverket har stått her siden 1981. Dersom du leter etter en bølge, slik navnet antyder, kan du kikke mellom steinene. Kunstneren er Marit Lyckander.

Mulig litt flaut å si…men eg kan ikkje huske å ha sette denne før…

 

 

 

Vannliljer.

 

 

 

 

Like ved påkjørselen til E39 traff eg svanefamilie nr 3, de hadde hele 7 unger!
Jøss, ikkje rart det er livlig! Så koselig!

 

 

 

 

Altså…på langt nær en lang tur, men i dag får eg si: Tur er tur, eg kom meg i allefall ut 🙂

 

 

 

 

Nå er planen å strikke videre på denne søtnosen, må si eg liker kvaliteten dette garnet får til! Helt herlig! Samtidig skal eg også få sprayet litt ute på lilledoen, utover det er det mye mulig at eg kravler tidlig til sengs….ZzzZZzzZ

 

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Utrolig hva du kan fortelle. Trodde jeg visste hva som er å se rundt Mosvannet…😮
      Flotte bilder 👍🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg