Det ble liksom litt feil….!


I dag eg virkelig utnyttet tiden og den extra timen eg fikk helt gratis!! Sto jo opp til vanlig tid, dvs ca halv 9, men klokka var på bare halv 8! Før 11 allerede var eg i sving på kjøkkenet, Kenwood`n fikk kjørt seg midt i kirketiden! Nå måtte eg få unnagjort all pikekyss eg skulle lage. Har kjøpt festlig emballasje fra “Kina” så dette blir bra….eller, egentlig ble det jo fullstendig feil…Da eg skulle legge til fargen tenkte eg; “Rødt og blått blir flott”.…Kunne jo ikkje blitt mer feil haha Fikk jo 17.mai følelser og det blir litt feil på ei julemesse….
Vel vel, smaker er det ingeting å utsette på så det blir bra…sikkert!

 

 

 

 

Uansett hva du gjør, blir det ikkje stivt, ja da blir det heller ingen kyss…Faktisk så kunne eg skjære en kniv gjennom min uten at den skled ut! Da er det bra 😀

 

 

 

I denne oppskriften skal du bruke både melis og vanlig sukker og de skal “jobbe” lenge i maskinen!

 

 

 

Ønsker du striper på dine pikekyss må du “male” innsiden av posen. Eg har malt 4 striper (2 i hver farge) – Maler du flere vil de surre seg sammen, fineste om du beholder det hvite også. Hvis ikkje kan du ta litt farge direkte i bollen og la alt bli en farge 😀 Eg bruker på Cacas og Wilton, klare og flotte farger og du trenger bare bittelitt – Det samme gjelder når eg lager Fruktflesk. Siden eg nevner Fruktflesk, om du skal bake noe som trenger smak så anbefaler eg deg til å sende en bestilling på det nå snart! Det er virkelig noe som forsvinner fort, eg fikk sendt av gårde en bestilling i dag og inne hos Slikkepott hadde de det aller meste!
Eg kjøper bare de aller minste flaskene for da får eg brukt det opp før jula er over 🙂

 

 

 

Ok, eg vet disse ser grønne/Svarte ut, men det er grønn og lilla og når eg da legger til 17.mai fargene blir det Ho Ho og God Jul på messe! *Hilsen svimehodet*

Men ok, eg har vært en tur i bursdagen til svigersønnen min Eirik, spiste et deilige sjokoladekakestykke (Sting Kaka – Ingen over!!) Nå er eg klar med skalpellen og skal få ferdig siste bunke med vinyltekst mens de 3 siste bretta med pikekyss enda har noen timer igjen i ovnen. Blir mye pakking
og pynting denne uka kjenner eg…..

 

 

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Vibbedille på Instagram

Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Rød og grønn konditorfarge samen i striper, denne te ein produsent av pizza og kakepynt, for vanlige konditorfarge feste seg jo ikkje på sprøyteposen, vil sikkert ver fint te jul 😀🎄🎅🏼🧑🏻‍🎄
      Men har faktisk vurdert 17.mai varianten te 17.mai, ikkje pikekyss men som topping på muffins/cupcakes.

Siste innlegg