Det er LOV å være Glad!

 

Selv om mye, kanskje det meste(?) står på hodet så er det lov å være glad og det ER lov å være positiv!
OM du maler fanden på veggen og blir tiltaksløs, hvem går det utover? Jo, deg selv og de du evn er sammen med, da blir det virkelig kjipt for alle og en hver. Helt klart, det er en alvorlig situasjon me befinner oss i, men å bli en gjeng hodeløse høns som varrer rundt (Å handler dopapir??) vil bare forverre det hele.

Å ja, selvfølgelig har eg skjønt alvoret og sitter ikkje her å fjaser! Eg har en mor som blir 80 i år, hun er der med
i risikogruppen. Hun ville mer enn gjerne blitt med hjem her i går, men eg måtte si nei. Hvorfor? Jo fordi me har Dib som frem til i går gikk på skolen. Satt på spissen så KAN han være smittebærer, dessuten går begge ungene noen timer på jobb hver dag og omgås ganske mange personer (kunder) og dette kan være potensielt farlig for min mor – dvs at hun sitter hjemme alene, enn så lenge. I denne situasjonen er det det tryggeste for henne, her og nå.
Hun har strikketøyet, lesestoff, kryssord og Tv. Me handlet for henne i går så hun har det hun trenger +
at me har mobiler alle sammen.

Eg har valgt bort Nyhetene i dag, får med meg det viktigste ved å sveipe opp
og ned på FB et par ganger, ellers så sitter eg her å strikker:

 

 

I kurven min har eg Aamu (<—Norsk oppskrift) som eg snart er ferdig med bolen på + eg har et kjempekjekt Dominoteppe 🙂 Så ja, eg har mer enn nok å kose meg med 🙂 Kjenner eg har behov for å roe ned hodet
og ikkje minst tankene. Det kan bli for mye og eg vet om flere som faktisk er ganske alene og er veldig bekymret., for mange blir denne situasjonen vanskeligere enn for andre. Nå er me jo frarådet til å oppsøke hverandre, besøke hverandre osv uten at det strengt tatt er veeeldig nødvendig, men ta i bruk mobilen! Ring noen du vet sitter alene, skru på Face Time, se hverandre, snakk, strikke sammen. Aldri før er vel NETTstrikking vær viktigere! Skravl i vei med folk på FB, være HYGGELIG i kommentarfeltene og hold stemningen oppe 🙂 Det skal ikkje mer til for å få ensomme mennesker til å føle seg noe bedre, godt humør og gode ord betyr såå mye! Nå mer enn ellers ♥

 

 

 

Eg VET at de fleste av dere har en del garn tilgjengelig, ja flere av dere er like “galne” som meg og har et helt rom! Sett i gang og aktivisér ungene og ungdommene som er hjemme! Lær de å strikk om de ikkje kan. Gjør en greie ut av det å NYT tiden som du nå kan bruke på dine 🙂 Midt opp i kaoset er akkurat det luksus for mange!

Mange av oss har også en del andre Hobbyer ved siden av strikking og nå er tiden inne til å dra frem alt du har! Selv har eg HamaPerler lett tilgjengelig og svinser litt frem og tilbake. Ellers har eg mye maling og et hav av tegnesaker, så det skal ikkje stå på sysselsettinga!

Men…? I bunn og grunn? Det er kjedelig å kjede seg (kan skjønne ungdommen som plutselig ikkje kan sosialisere sammen med alle vennene sine) men nå i disse dager er det så mye bedre enn alternativet! Ta hensyn, tenk på andre enn deg selv, ellers? Ja da syns eg du faktisk skal KOoOSE deg! Kos deg masse!

 

 

LAG DEG EN SUPER FREDAG!

 

 

 

Go`klem fra ei stadig like Optimistisk Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Helt enig. Mange har tydeligvis ikke forstått at vi ikke skal dra på besøk til hverandre. Du skal være hjemme med din nærmeste familie og det er alt. Skjønner ikke helt at det er så vanskelig å forstå?
      Er her med mine foreldre som er 80 år og med sykdom som gjør det farlig for dem. Så vi vil ikke ha besøk i det hele tatt. Vi er i karantene I tillegg pga Spania turen. Så her leser, syr og strikker vi. Ja heklet også og koser oss ❤️

    2. jeg bor i generasjonshus på bygda i etasjen over meg bor min svigermor på 87 :=) tilsammen er vi 14 mennesker som bor her jeg bor,det er selvsagt flere på bygda ,men det blir noen kilometer til dei forskjellige grendene ,ellers koser iallefall eg meg med strikk,har lagt opp til kofta mi nå i nille ull ,og jeg tror den blir herlige

    3. Jeg følger nyhetene til vanlig, og gjør fortsatt det.
      Jeg synes ikke de er deprimerende, selv om jeg som er en av mange i risikosonen, har diverse symptomer på det ene og det andre.
      That’s life, jeg koser meg med strikking, ferdigstiller nå søsteren min sin Marius og hører på TV. Deretter blir det enten hekling eller strikking på kofta mi med eller uten pledd (fryser eller svetter vekselsvis)

Siste innlegg