– DRAGONFLY –

 

Så lenge eg kan huske har eg likt øyenstikkere, da mener eg ikkje de små som surrer under taket i stua på sommeren, men de STORE som eg sjelden ser her me bor. På sørlandet, eller bare litt opp mot Sirdalen har eg sett mange! Ja noen har vært så “tamme” at de har stått på hånda mi! Utroolig flotte, og for noen farger – Passer ikkje å kalle de for øyenstikkere, bedre med den engelske versjonen; Dragonfly – litt mystisk med en gang 🙂 Vakre skapninger som slettes ikkje kan stikke!

Bare for å nevne det, da eg strikket denne Flamingokåpa var planen å strikke en til, muligens en jakke bare, men med en Dragonfly på ryggen – Problemet var bare at eg klarte ikkje å tegne en øyenstikker slik eg ville ha den…En dag…bare vent!

 

 

 

 

Ok, i dag ble dagen eg viet til å lage en sverm av Dragonfly ♥ Eg hadde disse gammeldagse kleklypene (Husker faktisk ikkje hvor eg kjøpte de!?) som eg kjøpte bare fordi…Så jo for meg at de kunne brukes til sommerfugler
og sånn. Fikk en del tips til hva eg kunne lage i går, mye fint, men ikkje hva eg hadde tenkt meg.
Derfor bestemte eg meg bare i dag: Nå skal eg ha noen Dragonfly!

 

 

 

 

Satt å scrollet på mobilen etter et foto av en ekte Dragonfly som eg likte vingene på, fant en og skisset begge vingene, de har 2 par, men de er ikkje like. Skisset så opp en vinge av hver på et litt stivt papir – Klippet de ut = Sjablong. Så var det å måle litt, ja for vingespennet er lengre enn kroppen fant eg fort ut. Ja jo, eg kunne gjort dette enkelt og bare klippet ut og limt på klypa, men du kjenner vel meg etter hvert….Ikkje sant…?

Vel, det var altså bare å måle opp, tegne den ene vinga, så flippe den slik at eg kunne tegne en til bare speilvendt, da hadde eg hele vinge nr 1, så var det å gjøre det samme med vinge nr 2 = 2 helt ferdige sjablonger 😀

 

 

Nå begynner det å bli gøy:

 

Fant frem en del av de fine arkene mine og begynte å klippe, easy peasy med gode sjablonger…

 

 

 

 

…klippet de ut, ja nå kunne eg egentlig bare limt de på klypene, meeen….
Ja eg pleier jo å dra ting litt lengre og det tror eg var smart.

 

 

 

 

Selv om arkene eg brukte er litt tjukkere enn vanlige på 80 gr valgte eg å bruke kontaktpapir
(
Heter det det forresten?) Anyway, klippet opp litt av plastrulle, dro av papiret,
klistret alle vingene på og klippet de ut nok en gang…

 

 

 

 

…nå ble de noe stivere, dessuten ble de blanke og fiiine! Mye mer holdbare også vil eg tro.
Nå var det bare å sette i limpistolen og starte monteringen 🙂

 

 

 

 

Har ikkje så mange magnetiske plasser på Hobbyrommet,
men veggfestet etter tv`n funket jo fint!

 

 

 

 

Dessuten var jo disse Tidsskriftsamlerene magnetiske!
Så gøy, for nå kan eg jo ha noe her og…

 

 

 

…noen her 😀 Dekoreret med litt perler og paljetter. Brukte malingstusjene litt, dvs eg prøvde, men droppa det. Kunne malt klypene, men likte de egentlig veldig godt i natur. Garantert at eg kommer til å lage flere, har jo litt andre ideér også, men eg må finne ut hvor eg kjøpte de hehe Husker eg syns de var veldig billige…Hmm på Staples kanskje? Vel vel, eg skal ikkje lage flere akkurat nå, nei for nå har eg noe annet eg må få ferdig for eg har nemligen fått melding fra Posten at pakken min er i lufta! Når den lander blir eg veldig busy! Men altså, eg brukte altså HELE søndagen min på disse vakre skapningene hehe Hva har du brukt din søndag på?

 

 

NYT EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. Så stilige. Smart med kontaktpapir. Trodde det var ute av handelen for lengst. Brukte jo det på -60/tidlig _70 tall til herbarie. Må nok ta en runde i butikker. Samt prøve å finne de stilige klypene. Kan jo brukes på tykk snor til huskelapper og tips

    2. Så flotte!!
      Slike klyper kjøpte jeg i USA, hadde planer om å lage engler…

Siste innlegg