“Du drepte den jo!”


Ali hadde veldig lite forståelse for at når eg holdt på å plante alle de 7 Georginene så røk det fort en blomster eller 2 og masse bladverk! Måtte jo på en måte renske rent helt underst slik at ikkje alt bare ble liggende for å råtne opp på jorda, han mente eg var alt for hardhendt hehe Det var tungt arbeid, men eg foretrakk å ta det alene så Ali fikk sitte å drikke kaffi mens eg styrte i vei. På den måten var  det ingen som gikk i veien eller som
lurte på hva som skulle gjøres.

 


Eg laget meg et system og så var det bare å ta den ene kassen etter den andre. Det gikk i grunnen ganske radig, men ut i kasse nr 2 kjente eg at ryggen begynte å skrike og eg beit bare tenna sammen for
eg hadde jo 1 kasse og 1 krukke igjen!

 


Siden det er hull i kassene klippet eg opp noen gamle T-Shirt og la i bunnen slik at Lecakulene ikkje skulle trille ut. Opp på Lecakulene la eg et lag med Fiberduk slik at ikkje alt kom til å blande seg med jorda (Veldig greit å legge det lagvis hvis du neste år av en eller annen grunn vil skifte ut alt jorda) Inn i mellom jorda legger eg også et bare gode never med Kugjødsel 🙂 Da er du garatert at blomstene vil smile 🙂

 


Sånn! Første kasse fix ferdig! Det gikk faktisk 1 sekk på 40 liter opp i her + Leca og gjødsel, ja og ikkje minst de store blomstene – Super størrelse på disse kassene. Ali snekret disse “platåene” som kassene står på. Enklere å flytte og ikkje minst så blir jo selve terrassen skånet 🙂 Evn om det skulle renne vann ut av kassen blir det jo nå spylt bort i steden for at det blir liggende under kassen å irri for å si det sånn.

 


Me har ikkje blitt helt enige om hvor kassene skal stå så her står de enn så lenge. Ali mener det kan bli et problem pga vindusvaskingen, men men inntil gjerdet på andre siden får de nesten ikkje sol så det er nå ikkje aktuelt!
Får nå se, kanskje de vandrer rundt noen ganger

 

 


Gikk faktisk ganske så mye jord i denne krukka også, problemet her er at det er ikkje hull i den! Sanset meg egentlig ikkje før eg hadde fylt den…Mulig Ali må frem med borret etter hvert!

Får se hva som skjer når det regner mye.

 


Denne var kun en knopp tidlig i morges og nå smiler den så flott! Kan jo nevne at denne planten er smekkfull med knopper, det er i grunnen alle 7 plantene 🙂 Eg er sååå fornøyd og ikkje minst stolt av alt eg fikk gjort i dag! Me hadde egentlig bestemt oss for å handle i morgen fordi me ville stelle på terrassen + at Ali skulle male de “platåene” som kassene/krukkene står på, men når han var ferdig bare samlet eg sammen kroppen min og så fikk me unnagjort handelen også! Erfaringen tilsier jo at eg er vrak i morgen pga hva eg har gjort i dag og da er det jo herlige å slippe handlinga. NÅ er det i allefall slutt med å kjøpe blomster!! For en stund i allefall haha Kan jo være at de der mini stemor må skiftes ut i løpet av sommer, men det er jo easyfix– Åja, kom jo på NU at eg har 1 blomst som skal ned i den digre krukka ved inngangen…Jaja skal vel klare det i morgen om det ikkje plaskregner hehe

Er så takknemlig for at begge ungene bare galant overtok kjøkkentjenesten i dag! Først Dib, han rydda og ordnet før han svingte en dobbel porsjon med SjokoladeCookie ♥ Amira svingte nydelig lasagne m/salat og hvitløksbrød, så ja, når eg kom ut av dusjen var det bare å digge inn! Hadde ikkje blitt mye middag om det sto på meg i dag *Vrak*

 


Strikkeplaner for kwellen er å sy sammen denne lommen med Kitchener Stitch før eg klipper og plukker opp til lomme nr 2. Planen er også å se GOT sammen med Amira så kwellen blir nok fin den bare eg ikkje sovner 🙂 haha I morgen blir det nok full restitusjon og det må man jo gjøre skikkelig vettu! *humrer*

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FAB KWELL

 

 

 

Ikkje glem å bli med på den flotte Give Away`en!
Klikk deg inn HER!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille som knakk på midten! 🙂

4 kommentarer

Siste innlegg