Eg hørte et rykte…?

Reklame | Rito Garn&Hobby

 

Eller, det er i grunnen mye mer enn et rykte! Ja vettu ka?? Eg har SETT at det har begynt å komme julepynt
og andre deilige fristelser i noen butikker!? Det morsomme er at det stå side ved side av Halloweenpynten  – *humrer* – Det er rett før påskepynten også finner veien til butikkhyllene 🙂
Kan jo like gjerne bare ha alt fremme til en hver til *fniser*

Nei nei, eg lar meg i grunnen ikkje irritere av det. Noen ganger, men bare NOEN ganger kjenner eg det litt i magen…Ja du vet den der *Dårlig tid følelsen*, men så bare tvinger eg hjernen til å tenke at “Dette føler eg hvert år og hvert eneste år har eg likevel masse av tid og eg blir ALLTID ferdig i god til, ja t.o.m med kakene”, så ja, derfor: Nå skal eg bare kose meg og nyte høsten mens eg forbereder meg til å pynte. I år faller 1.søndag i advent på 29.november, passer meg i grunnen utmerket for da kan eg begynne så smått å pynte mandag 23.november. Ahaa blir en lang jul 🙂 Det som også er kjekt er at julaften er på en torsdag noen som igjen vil de fleste som jobber ei lang julehelg 🙂 Sååå deilig!

I går og i dag har eg virkelig fått svingen på det som skal perles til jule, ja jo, eg perlet en del i vår også, men nå føler eg at eg har en plan! Det som gjelder nå er å få strøket alt som ligger på spisebordet, noen kan eg stryker her på spisebordet, men alt det grønne må eg stryke på kjøkkenbenken fordi granbarene skal bøyes litt og da trenger eg rennende kaldt vann. Hvis du er usikkert på hvordan det skal gjøres skal eg prøve å få lagt ut noe av det på Snapchat (vibbedille) Alt som ligger på bordet skal så monteres og DET gleder eg meg sykt til! Ååå eg tror eg får det til, men det er likevel spennende for eg har aldri laget dette før. Har jo også planer om å perle tilsvarende til min mor og HVIS eg klarer å få det til har eg også lyst å lage den samme og gi det bort til deg elelr noen andre som er innom her før jul – Det må eg nesten se etter hvert 🙂 Ja hvis det er interesse for det da 🙂

Anyway, boka eg bruker når eg perler dette er Anja Takacs sin og den finner du HER INNE og alt eg bruker av perler, brett og det meste annet innen hobby får eg fra Rito Garn&Hobby 🙂 For å si det sånn, finner du ikkje det du trenger inne hos Rito, ja da er det mest sannsynlig ikkje oppfunnet ennå – Bare sier det; De har ALT!

 

 

 

Designet av Ann Myhre/ Pinneguri

 

Siden Ann Myhre publiserte denne skjønne “sokken”  Jule`15 har eg tenkt at den MÅ eg ha! Så for meg at den ville bli lekkert på kjøkkenveggen eller noe, ja med litt kristtorn f.eks oppi, meeen….siden den hadde passet elendig på den kleine aprikos veggene som var der ut har eg ikkje fått strikket denne ennå! Men i år!!! Woop Woop! Ja i år tror eg den muligheten er stor! Ser for meg hvor den skal henge t.o.m og garnet, Finull f.eks, ligger så fint å venter inne på hylla. Eller, kanskje eg går for 3-Tråds i steden for? Det blir jo det samme som Finull bare tykkere 🙂 det er den der strikkefastheten eg må sjekke først, litt kjipt om eg ender opp med en “sokk” som passer bedre til Barbie…

 

JULESOKK
Norsk og Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Tori Seierstad/ Foto: fun9

 

Eller du? Hva med et par lekre Julevotter? Iiikkjeee sant!? Lekre som gaver og absolutt lekre til deg selv. Ut å shoppe i julepynta gågater med flotte julevotter på 🙂 Blir ikkje så mye koseligere enn det 🙂

 

KUL JUL
Str Medium Dame
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

Men nå? Nå skal eg hive meg på hjul og inn til Stavanger for å hente Dib. Han er på Lærlingemøte med organisasjonen han tilhører så da henter eg han slik at han kan få kjørt litt bil. Skal innom Rem apå vei hjem, og sååå blir det stryking når me er tilbake 🙂 Etter det? Hmm vel da må det vel bli litt strikkings da tenker eg!

 

 

LAG DEG EN DEILIG KWELL
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer

Siste innlegg