Eg sa jo eg ble forelsket!

 

Jadda, eg sa det! Eg ble virkelig forelsket ♥ Ikkje bare det, men det ser ut for at både Silja og Tynn Alpakka blir helt strålende perfekt 🙂 Selve alpakka`n skal strikkes med dobbel tråd og der valgte eg hvit alpakka og grå Silja, da blir den litt extra myk og fløffy. Akkurat som en ekte alpakka 😀 Eg har sittet på Hobbyrommet å strikket i dag, ja eg tok med meg 2 (nei, egentlig 4…!) krumkaker og koset meg med den nye serien “And Just Like That” på Hbo ♥ Dessuten er den nye fine GamingStolen min myyye bedre å sitte i enn go`stolen i stua…
den er forøvrig ødelagt, men min stol er uansett bedre.

Oppskriften til Alpakka`n eg strikker kan du kjøpe HER PÅ RAVELRY.

 

 

 

 

Dessuten har eg fikset litt også i dag. Det tok sin tid, men eg fikk det til: 2 kroker montert i taket (Det var ganske tungt!) Endelig fikk eg begge Spinnerene min opp på en mer passende plass enn stuevinduene: I taket på Hobbyrommet passer de myyye bedre – Ja og nååå har eg allerede flere ganger i dag sett for meg maaange spinnere i taket her inne….Ikkje sant det kunne blitt stilig mot den svarte veggen? Ja apropos den svarte veggen, som forøvrig er en matt kinovegg…noe ikkje den svarte HobbyLAKKmalingen, eg brukte til å kladde over de hvite flekkene/hakkene som oppsto under innflyttinga i fjor sommer, er…Ikkje sant! Snakk om å få flekkene mitt i fleisen, må nok i garasjen og hente meg en klatt av den MATTE kinomalinga…say no more…

 

 

 

 

Som både du og eg har oppdaget så er absolutt HVERDAGEN tilbake! Mandag og klevask er liksom noe av det mest hverdagslige som finnes…Vettu? Eg har ikkje, bortsett fra julepysjene, vasket et eneste plagg siden november!?? Nop! Eg var jo en fast installasjon på kjøkkenet hele desember, så gutta måtte faktisk vaske selv om behovet dukket opp…noe det også gjorde *humrer* Vel, de kan om de må haha Neida, eg visste de kunne, men nå skal vaskerommet til livs – Merk mine ord! Nå eller aldri liksom….4.maskin surrer i tastende øyeblikk…*Effektivitet*

 

 

 

 

Åååå men eg elsker hverdagen! Det er faktisk mye viktigere enn å elske både jula og påsken til sammen! Tenk om man hatet hverdagen…? Oj! orker nesten ikkje tenke på det en gang…Nå gleder eg meg bare til gutta har spist om fenalåret (min tenner funker ikkje til det, de er mer eller mindre til pynt ennå hehe) for da skal eg lage Verdens Beste Ertersuppe! Ååå har gjort det de siste par 3 åra og det er sååå godt, nei,
Toro er ikkje med i den gryta – Alt fra bunnen!

Nå der i mot skal eg bare slenge en pakke med frossne Vårruller i ovnen, trooor Dib snart er på vei hjem fra jobb. Tenker eg koker ei gryte med pasta on the side i tilfellet eg ikkje klarer å tygge 🙂 Tannlegen i morgen, uansett så sulter eg ikkje, mye som bare kan skli ned om eg bruker kniv og gaffel. Resten av kwellen skal brukes til strikking sammen med Carrie og venninne ♥

 

 

KOS DEG DU OGSÅ

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Ertesuppe kokt på knoke er godt. Vi hadde det alltid på hytta da jeg var barn. Hytta når var samlingspunkt for halve bygda og ertesuppe sto på svartovnen hele dagen og ble servert til de som ville ha.

      1. Egentlig har eg aldri likt ertersuppe, ikkje før eg begynte å lage den selv (1 gang i året). Lager mye sån at eg kan ha litt på lur i fryseren 😀

Siste innlegg