Er du misunnelig?

 

Eg skjønner sååå godt at “folk” der ute er misunnelig på oss her i vest, spesielt på dager som dette….Oooh my, for en dag, FOR et vær og for en plass! Stedet er langt ute på Jæren og bedre blir det ikke heller. Her kan du gå mil på mil så langt du orker! Ine og eg er i gang med Tungenes – Ogna strekket, akkurat som i fjor! Me går jo uansett mye her ute på Jæren så hvorfor ikkje! I år er tanken å gå færre, men lengre strekk 🙂

 

 

 

 

I dag parkerte me i Reve Havn og gikk til Orreelva. I fjor hadde me enn bil i hver ende, i dag samkjørte med så ja, me måtte da gå frem og tilbake 🙂 Helt fra start var det en smal sti opp forbi steinene,
men såååå måtte me….

 

 

 

 

…gå ca 2 km på rullestein…Hekkan som det bråker og det er tungt! Man sklir og synker.

 

 

 

Var også massive mengder med tjukk tare over alt, litt kleint å skli på dette –
Ikke lukter det noe særlig heller hehe

 

 

 

Etter hver bare kom me oss over sandynene og gikk på baksiden…*avlastning*

 

 

 

Søre Revtangen . Ganske magisk her ute, det vestligste punktet faktisk!
Du kan lese litt om plassen HER INNE 🙂

 

 

 

Altså!?? Hæ? Man mister litt pusten ♥

 

 

 

Her starter Orrestranden, den er totalt 5 km lang (Nest lengst i Norge)

 

 

 

For å skjønne dette hullet må du neste se de 2 siste filmene mine på TikTok her!
Utrolig fasinerende! KULT! Ligger forøvrig maaange fine turfilmer der 😉

 

 

 

Her ca snur me, rett før elva – Neste tur her ute starter på andre siden av elva 🙂 Åååå eg blir helt Yyyyyr med tanke på alle de flotte turene me skal gå fremover! 😀

 

 

 

 

Her står eg ytterst på moloen i Reve Havn hvor me parkerte, der borte, langt der borte ligger Sele Havn – Der har me også en flotte tur, fra her eg står om mot Hellestø 🙂 Det gledes!

 

 

 

Se der ja! Over ei mil i dag også, dette går bare bedre og bedre! Målet i år er å prøve, så langt det er mulig, å komme over 1 mil hver gang me er på tur 🙂 Neste tur for meg er å dra til Byhaugen på torsdag,
i morgen tar eg en “fridag” 🙂 Nå tenkte eg å spise litt is 🙂

 

 

 

 

HA EN FIN KWELL-
Nattinatti!

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

6 kommentarer
    1. Å ja, jeg er misunnelig på alle de fine strendene du kan gå tur på. Merker at dørstokken er ca.2 meter høy her hjemme. Elsker å gå ved vann, men her ser jeg den bare hjemmefra. Den såkalte Kyststien er over jorder og i skogen før man krysser gamle E6 og fortsetter i skogen. Går jeg andre veien er det gang og sykkelsti (asfalt) ved siden av veien inn til byen. Ikke mye å føle glede over. De årene gubben ukependlet til Brumunddal var jeg mye med siden han hadde leilighet i Mjøstårnet. Heisen ned, hvor går jeg? Langs Mjøsa nordover eller sørover. Eller følger jeg elva oppover. Alltid en gled og daglige turer lå på 1 mil ++ eller en liten-. Kom hjem etter å fulgt vannets skiftninger og lyder full av energi og glede. Her uffer en seg og velger oftest å sitte på verandaen og nyte fjorden.
      Men når det er sagt at jeg misunner deg, har jeg en gode du ikke har. Jeg kan velge norsk eller svensk butikk når jeg skal gjøre innkjøp. Like langt/ kort til begge, men raskest til svensk kjøpesenter.
      Alltid en gled å følge deg på tur med de flotte bildene.
      Klem Liv

      1. Ja og eg misunner deg muligheten til å kjøre over grensen! Eg har ALDRI vært på grensehandel….Ikkje en gang da me bodde i Oslo hehe Skulle du komme veien vestover skal eg dra deg med på fin tur 🙂 I dag var det extra flott, sola biter og fregnene er på plass, føles så herlig 🙂 Kos deg du også 🙂

        1. Ville ikke vært vond å be med på tur. Mulig du ikke ble kvitt meg igjen.

    2. Tusen takk for at du deler så fine bilder fra nydelig natur.🌤️ Mildvær og sol har vi her i Trøndelag også for tida, men konkurrere med de flotte sandstrendene på Jæren kan vi ikke.😉

    3. skulle hatt en sandstrand her også ,men det har vi ikke ,akkurat det misunner eg dokken,men været er like vakkert hos oss og det nyter eg.Orrestranden har jeg gått på flere ganger ,må se om det blir en strandtur når jeg skal til Sandnes neste måned

    4. Selvsagt er jeg misunnelig her jeg vandrer rundt i en skog full av råtten snø. Men alle steder har sin sjarm, og jeg kan velge andre steder å gå tur enn i den furuskauen jeg var i dag.
      Flotte bilder du deler. Jeg nyter de virkelig.

Siste innlegg