Flokkdyr og andre mentaliteter….

 

Morsomme dyr, om eg kan komme med min mening, skjønne er de også. Det finnes 2 pelsvarianter av arten, dette er jo da Huacaya siden Surialpakka er langhåret – Om enda mer morsommere i utseende 🙂 Det er ei mark på vei til Hommersåk hvor det går alpakka, eg må alltid bare siiige forbi der, eg MÅ se på de 🙂 Søte!

Uansett, disse er støpt i hvit steingips, dvs at også disse – som orginalen- kan stå/gå ut hele året 🙂
Mulig de trenger en liten vask for sesongen, men de klarer seg helt fint 🙂

 

 

 

 

Slettes ikke vanskelig å lage, støpe altså! Er man nøye med måleandelen og gjør alle triksa i boka for å unngå luftbobler blir som regel resultatet bra! Men, kvaliteten står og faller på materialet som er brukt. Dvs at alle Alpakka der ute som er støp fra samme form er ikke av samme kvalitet….bare nevner det fordi eg har sett noen som er SYKT overpriset…og de var ikke en gang malte jo! JØSS, da er det jo faktisk en mulighet for å bli millionær! *ler* Eg har hatt ubehandlet figurer stående ute siden i høst og ja de er så absolutt like fine. Men, det handlet også litt om hvor du setter de. Står de i jord/gress er det jo klart at også disse som alt annet som står ute KAN få både grønske og jordslag – Bare så det er sagt 🙂 Disse kan absolutt vasket, dog for hånd – Har ikke testet de i oppvaskmaskinen kan du si 😉

 

 

 

 

Mine alpakka er malt med vann-/akvarellmaling 🙂 Liker det litt uforutsigbare…Blander med en del vann og lar malingen finne sin egen vei, mer eller mindre….Å ja, malingen tar tid selv om det tørker fort. Med å bruke denne teknikken føler eg det blir mer liv i figurene enn når man bruker en 100% dekkende maling…
Igjen; min mening.

 

 

 

 

Å ja, eg setter navn på det som er mitt! Figuren er åpenbart ikkje min, men uttrykket er 🙂 Min tid og min innsats 😉 Før eller siden kommer nok sikkert disse for salg, enten her på bloggen eller kanskje et sted nær deg *fniser* Aldri godt å si, anyway...Ble faktisk ganske fornøyd med disse og nå er eg i gang med ei skilpadde og en rev….Om eg blir like fornøyd med de gjenstår å se 🙂 Dette er både gøy OG tidkrevende, veldig tidkrevende om du legger litt i det – Bare et tips….har sett at flere trenger slike tips…MoHaaa….Dvs eg ikke har fått tid å strikke så langt i dag….det får bli etter turen! Å ja eg skal på en herlig tur i dag; Tungenes Rundt og bor du i distriktet kan du jo bli med? Mer info om dette finner du HER! Kom deg over dørstokkmila,
er du først kommet deg over er det sååå enkelt og så herlig!

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FORTSATT FIN DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg