Gamlå på Juleshopping!

 

De galne har det godt sier det, og eg kan ikkje annet enn å si meg HELT enig! Er jo ikkje Tante Gal for ingenting heller *ler* Altså, i dag! FOR en dag!! Hentet mor min kvart på ett, først til legen. Som sagt; til KjøpeSentere Legen *ler litt til*. Når mor mi var ferdig så kjørte eg bilen ut av P-Huset og parkerte utenfor siden mor mi skulle sitte i bilen mens eg tok meg av Juleshoppinga hennes. Greit at hun har noe å se på, dessuten er det visst nok ikkje sååå bra å sitte inne i et P-Hus…vel, det kunne jo endt galt eller noe, anyway, eg satte opp vinduene og satte frem vann til henne så var eg “gudd tu go”! Jepp, er man 80 med vond rygg og vonde bein er det enten denne type shopping, eller netthandel som gjelder. Eg syns jo det var tull å gå hjem å netthandle fra Cubus når Cubus var rett over gata. 40 min trengte eg og så var alle gavene hennes i box, eller pose da 🙂

Første butikken eg var innom var Nille, skulle bare ha noen småting som hun trengte og der sååå eg DEN!! Der hang hårbøylen som eg lenge har visst at eg trengte!! Blinkende Julelys på hodet i akkurat den hastigheten eg måtte ønske!! “Swosj” så kjøpte eg den, på vei til Dressmann svingte eg innom Phonehouse til Amira (ja hun var på jobb vettu) Fikk “låne” et speil på veggen og fikk stilt inn hårbøylen på full Disco! Amira bare ristet på hodet der eg fartet videre. KUNSTEN med å gå med denne type hårbøyle er jo bare å late som ingenting, akkurat som du bare har på en vanlig bøyle. Eg så at folk kikket, men, eg gjorde som ingenting og fikk unnagjort det eg skulle ha. Mor mi lo godt når eg kom mot bilen, “Hun hadde sett noe der nede ved inngangen som blinken”
Jepp, det var meg!

Når me så fartet videre var det innom Selvåg Gartneri for mor mi hadde ringt å lagt av noen planter som me skulle hente. Mens dama der pakket inn plantene i cellofan tok eg meg en runde å kikket….
var vel muligens ikkje det lureste…?

 

 

 

De hadde nemlig MYE sopp! I flere typer, varianter og størrelser! Eg falt pladask for disse i tre….Sett så søte da!?! Når eg så snur meg og ser…

 

 

 

…DISSE!! Vel, selvfølgelig må man jo ha svarte fluesopp også, hvorfor ikkje liksom!? Ahaa ELSK sier eg bare! Så ja, det ble min shopping, ja åss hadde eg jo på dette kjøpesenteret funnet gave både til mor mi og Ali
(T.o.m på Tilbud! JuHuu) Da var også eg i box, eller julegavene var 🙂 Så greit!

Vel hjemme fikk eg noe kald Julebrus i mor mi, greit å stabilisere blodsukkeret en tanke før hun fikk servert deilig kjøttebollemiddag, og sååå puttet eg henne under teppe og sa; “SOV!” Hun sovnet, tok seg en noe lengre kvil 🙂 Eg? Vel, eg hadde jo 8 eggehviter som sto i kjøleskapet å ventet!
Har man eggehviter til overs fra bakinga da lager man PIKEKYSS 🙂

 

 

 

 

Du kan trygt si at det ble noen…Først laget eg marengs en gang med halvparten av eggehvitene, de laget eg grønne og røde striper på….Det ble 246 stk….Tenkte litt….hmmm….i steden for å kaste de 4 eggehvitene som var igjen spanderte eg litt sukker på de og, laget noen brett Pikekyss med blå striper, de står forøvrig i ovnen ennå 🙂 Totalt? 542 stk…jaaaa…Som du kan se på SnapChat/vibbedille var det en drøøømmm å bruke det nye kakesprøyteutstyret! Angrer da ikkje på det kjøpet 🙂

Tja, da er planen lagt for morgendagen: Neeesten alt av Pikekyss skal pakkes i cellofanposer ♥ Til naboene blir det jo 14 poser, fra før av har eg pakket 14 poser med peppernøtter. Mor mi skal også få Pikekyss + hun skal få noen extra poser for å gi bort videre – Alle skal få, heter det jo 🙂 Skal også dandere til et glass eller 2 her hjemme som gutta kan maule, kanskje eg sender noen med han Dib i helga. Han og noen kamerater skal på familiehytta til den ene kameraten på Gilja – TAKK og pris for at det er snøfritt og +10 grader hele helga!! Å ja, eg eg saumfart hele langtidsvarselet! Det var betingelsene: Ingen minus og Ingen is på veien! Det går nok bra 🙂

Det må eg si, det ble en produktiv og veldig koselig dag sammen med mor mi, for ordens skyld så er det hun som omtales som “Gamlå på Juleshopping” i overskrifta *ler* Eller, kanskje eg også faller inn under den omtalen nå…? Nei da ville eg nok heller skrevel “Galnå” da hehe Husker eg ble sååå sur på brødrene mine når de omtalte pappa for gamlingen….Ja og han var ikkje så gammel en gang hehe

En annen ting eg skal gjøre i morgen er å piske opp kremen til Sarah Bernard som eg laget i formiddag. Har sette at noen lager Sarah Bernard med smørkrem?? Er det Sarah Bernard da?? Oppskrifta eg fikk for noen år side sier “Kok opp kremfløte med kokesjokolade, sette den kaldt 1 døgn og pisk den opp” – Da blir det en fluffy og nydelig sjokaldekrem som sprøytes på små mandelbunner og så skal de til slutt dyppes i sjokolade 🙂

Du kan få min oppskrift når eg legger ut Sarah Bernard, men du kan få oppskriften min på Pikekyss nå om du vil, du finner den HER – Den blir perfekt HVER gang! Suveren 🙂  Lykke til!

 

 

DA SIER EG NATTINATTI!
SNART LEGGETID

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. dette var litt av en dag ,høres ut som en kjekk dag :=) og jeg er så imponert over alt du får til å lage ,marengs eller pikekyss skal eg jammen lage og prøve med striper det har jeg ikke gjort før :=) og jeg har iallefall rød matfarge
      og snill er du virkelig ,aldrig hørt om noen som deler rundt seg som du gjør ,du gleder nok svært mange du :=) ha en nydelig dag da

    2. For en enerhi og giverglede. Tar av meg hatten for iveren og gleden. Ser dette var i går.. men må kommentere allikevel jeg. Håper natta di blei bra.🎅

Siste innlegg