GARN TIL PYNT? – Gratis Oppskrift

Designet av Naztazia

 

Helt klar, GARN er klassifisert til pynt, hvorfor ikkje? Eg har, og garantert du også, nøster/hesper som begynner
å få noen år “på baken” – De ligger bare der å venter på det rette prosjektet, ikkje sant? Ååå eg har noen hesper som eg faktisk får skikkelig dårlig samvittighet for når eg vurderer å sprette de – Slike hesper/nøster vil gjør seg godt som pynt – NEI, eg snakker da ikkje tull, alle som er som meg vet da det 🙂 Eg er i planleggingsfasen på dette Hobbyrommet mitt vettu…Siden det i grunnen kun er meg her hjemme som er enig i at det er en god idé går det litt treeeegt….Joa, eg har begynt å shoppe til det rommet, men setter tingene bare inn der etter hvert…Trenger jo litt hjelp for å si det sånn, litt sånn “Planleggingshjelp” på en måte. Men men, eg husker eg så noen små hyller på SøstreneGrene, sånn rund/ovale hvite noen – Slike må eg få tak i og inni der har eg da tenkt å ha litt sånn garn som eg er extra glad i ♥ Har også sett meg ut litt kurvelignende saker som eg kan (om eg vil) henge i taket, ja for det er ganske lurt hvis man har plassmangel: Heng det i taket! *ler* Målet mitt med dette Hobbyrommet er jo
å kanskje få plass til ALT garnet, hvis ikkje….Ja da får eg jo selge noe da…!?!?! *Grøsser* Til alle perlene tenkte eg bare å ha åpne hyller + ei skuff til lagerperler – Mer plass trenger ikkje de 🙂 Det hadde vært deilig å frigjort det som i dag er garnrom for da kunne me oppbevart ting der som vanligvis må ned i garasjen (Eller det som stopper på lilledoen blir mer riktig...) som julepynten f.eks.

Bare det å ha litt fine nøster liggende på display rundt omkring er jo veldig inspirerende og det innbyr ikkje minst til kreativitet! Det kan me jo være enig i? Eg var, for en del år siden, på besøk hos ei likesinnede, og vettu? Hun hadde fått laget det kuleste eg noen gang har sett: Mannen hadde snekret ei smal hylle helt øverst under taket
(i stua) og der hadde hun masse fint garn liggende! Det er noe av det kuleste eg har sett!  Veldig dekorativ 😀

Slike kurver som er på bildet over er jo geniale! De kan stå litt rundt omkring med hver sine skatter,
en i vinduskarmen, opp på ei hylle (Nå tenker eg på hobbyrommet da) – Ja ei hylle i vinduet vil eg også ha! Persiennene skal bort, ut og vekk! Finnes det noe mer irriterende enn persienner i metall?? Herregud for et spetakkel når vinduet står åpent. Kan evn strekke meg til en rullegardin om det blir sånn at det skal stå en seng på dette rommet mitt, i såfall skal den me har nå degraderes til max 90 cm.

Sånn ellers kunne eg tenkte meg ei stor glasskrukke, eller en sånn blank og fin stor acrylboks. Opp i der ser eg for meg at de minste garnrestene kan få bo! Tenk så dekorativt det blir når det er fult? Ellers har eg jo en del Kallaxhyller hvor det meste av garnet skal få bo, men må nå “surfe” litt rundt å plukke med meg utstillingsideér til noe av garnet 🙂 Har du noe morsomme eller gode tips? Ellers er det jo en del andre ting eg også må lage plass til….strikkepinner f.eks…BØKER, ja de må jo helt klart ha ei egen hylle.
Men, gode ideér til å pynte med garn hadde vært gøy!

 

 

BASKET
Bildet over
Gratis oppskrift

 

 

 

 

 

Har i grunnen fått gjort en del i dag, bla har eg jo laget ei enorm gryte med CHILIGRYTE – Eg har helt dilla på denne og det er nå 3.gang på relativt kort tid eg lager den! Har du ikkje prøvd, vel…
da vet du hva du skal ha til middag i morgen 🙂

Mellom slaga har eg også fått klargjort grønnsakkassen på terrassen. Fylte først på med en halv sekk Kugjødsel før eg tømte en sekk med vanlig fin jord på tommen. Nå er den rimelig full, men om et par dager har det nok sunket litt sammen og er klar for frø ♥

Middagen er straks klar og det murrer i magen, men eg sitter også ååååå veeenter på et pling fra posten! Det står at pakken skal komme i dag, den begynte ferden fra Stavanger på 7 i morges og det tar bare 20 min å kjøre ut hit…haha…jadaaa eg vet bilen sikkert skal innom flere steder, men dog…*Utålmodig*

 

 

KOS DEG OG HA EN

HERLIGE KWELL

 

 

Nå har eg forresten funnet ut hvordan eg linker til Instagram hehe
Du finner meg HER!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Det blir sikkert superflott det hobbyrommet ditt når du får det ferdig. Ja, hvorfor ikke dekorere med garn, super ide`!
      Jeg gikk til anskaffelse av ei sånn billy bokhylle fra Ikea, kjøpte glassdører til. Inni der har jeg plass til strikkebøkene, knappesamlinga, heklekroker, strikkepinner og en del garn til forskjellige prosjekter. Til å oppbevare strikkepinnene fikk jeg tak i en hendig sak på Clas Ohlson, den heter Smart store, størrelsen er 38x14x11.Der har jeg pr nå ca 80 rundpinner, å det er plass til sikkert 20 til.:)) Anbefales!

Siste innlegg