Genser 4 år…

 

Ikkje sant…Åpnet ei strikkeveske som eg ikkje har brukt på ei stund…Woops! Der lå det en genser gitt! Irriterende når det skjer...ja for nå kom jo samvittiheten smyygende…Sukk! Dette var jo en genser eg falt ganske hardt for, og sååå langt kom eg; Litt igjen på bolen og så er det bare å strikke rett ned på hvert erm…Tja, et par dager med strikking kan du si…Da er me inne på prioriteringer….Denne blir nok ikkje prioritert i nærmste fremtid, men nå ligger den helt åpent i en kurv her på Hobbyrommet så eg glemmer den nok ikkje så lett…
Tenk…det er 4 år siden eg startet!! Ja, det er mulig!

 

 

 

Designet av Marion Louise Rindsem

 

Dette er genseren! Som sagt, eg falt nesten med en gang den var publisert, kjøpte den i april`18 – Altså, 4 år siden…på et blunkt var den glemt og eg var garantert i gang med neste prosjekt..Jaja sånn kan det gå! Orginalt er den strikket i tynt lammeull og Tilia (mohair). Eg strikker den i merino (100 m pr 50 gr), tykkere garn altså fordi
i orginalgarnet går den opp til 107 cm i overvidde 🙂 Trenger den noe større om den skal være litt romlig.
Uansett, en enkle genser og en god oppskrift, ja og så er den på norsk 🙂

 

LOTUS GENSER
Bildet over
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Jo da, eg har vært litt husmor i dag og fått unna en del klær (Det er sååå sant: Det blir aldri tomt….aldri…sukk) Men eg har fått surra her på Hobbyrommet også, har så vidt begynt å pakke småting som skal bli med på Tananger Dagene. Blir litt testing på dette området også, min mening er jo at den biten er ganske viktig. Presentasjonen vettu, hvordan ting ser ut når det skal ligge der. Det skal jo friste litt og cellofan i alle former er min aller beste venn 🙂 Tja, alt blir i grunnen flott om den får litt cellofan rundt seg, så eg har gått til innkjøp av hundrevis av cellofanposer i X-antall størrelser (selges kun i 100 pk). Er du i nøden og trenger noen så anbefaler eg å sjekke ut hva de har hos Congratulations (Ikkje spons!!) De har de fleste størrelser. God kvalitet og revner ikkje så lett + det er god lim på de det er lim på 🙂

Badeand (JA igjen!) nr 9 er snart ferdig og den blir grønn! Agua grønn og sååå nice, den neste skal bli turkis ♥ Tror eg skal ha meg en Strikkepause nå, eller kanskje en heklepause? Har nemligen gitt opp å finne en G O D serie så nå ser eg Game Of Thrones for 2.gang – Den er i den minst fantastisk!!

 

 

KOS DEG OG HA EN
SUVEREN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. Lekker genser, strikk den med korte armer så blur du ferdig i kveld 😉

    2. Den genseren fortjener og bli ferdig. Nydelig vårgenser. Synes du bør prioritere den. Det er da så lite igjen.
      Heier på deg.

    3. Haha, min eldste UFO er 10 år gammel! Genser til mannen på altfor tynne pinner for meg, men han liker ikke tjukke gensere… Den har ligget på is lenge, men småpusler med den av og til nå.

      Jeg prøvde å se Game of Thrones, men fikk helt avsmak av første episode. Maltrakterte kropper, usympatiske karakterer, voldtekt og kaldblodig barnedrap, alt i én episode??! Blir det bedre etter hvert?

      1. Ja det vil eg absolutt si. Må bare tenke at det var en “annen tid” hvor grusommheter var “normalt”. Serien er helt fantatsisk syns eg, lukker øynene om det blir for mye, men ja episode 1 er rå og den fikk mye kritikk da den første gang ble vist, men det blir bedre – Fortsatt vold, det er jo 18 års grense, men eg har blitt veldig glad i flere av karakterene og eg ser den jo for 2.gang som eg tror er bra med serier som dette. Får mer med meg denne gang fordi eg vet forskjellen på folkene som er med. Hvem som er ond og hvem som er snille 😀

Siste innlegg