GIVERGLEDE

 

Det er veldig mange som har stor omtanke for andre, det merker man spesielt godt om man drar i gang noe. Hvis en tar initiativ til noe, presenterer en idé og det er flere, ja rent mange faktisk som ønsker å bidra – Det er godt ♥ Det er neste som man gir andre et kick og det strømmer så på med det en måtte ønske seg 🙂 Etter at eg postet Dette Innlegget i går kveld la eg også ut en forespørsel i en TanangerGruppe på FB i formiddag. I ettermiddag tok eg første runden her i Tananger å hentet noen poser som andre ville gi. Mye fint og ikkje minst mye godt og varm ull! Håper at det blir enda mer før eg tar turen inn til Stavanger. Har dialog med en dame på Kirkens Bymisjon så eg skal inn der. Må nesten få det gjort nå snart siden det er så kaldt om dagen.

Midt opp i denne store givergleden som eg opplever har eg lyst å bare si en liten ting….Eg har nemligen noen ganger i løpet av dagen kjent på litt dårlig samvittighet!!!

Skyver den vekk for eg vet at det er unødvendig, men likevel…

Eg er sikkert ikkje alene om å huske et par ting fra barndommen, som f.eks når me satt rundt kjøkkenbordet
å spiste: “Nå må du spise opp, tenk på alle ungene i Afrika som ikkje får mat”. Hmm, husker du? Tror det er noen strofer som de fleste har fått hørt, eg måtte selv ta meg i det når mine barn var små og ikkje si det samme. Den gang da, når eg var liten kunne eg få dårlig samvittighet hvis eg ikkje spiste på…Det er jo sååå lite realistisk som det går an, det hadde ikkje vært færre barn som sultet om eg spiste opp.
Litt av den samme følelsen har eg hatt i dag…! Hvorfor?

Ganske mange har sendt meg meldinger i løpet av dagen om eg ikkje heller kan sende alle ullplaggene til Gjerdrum…Selvfølgelig, om eg visste at eg kunne ha gjort deres hverdag bedre hadde eg lett sendt sjela mi dit ♥ De fleste av de som spurte om dette skjønte uten problem da eg sa at; Nei disse klærene skal til de som vandrer rundt i Stavanger gater. De som er etterlatte og husløse på Gjerdrum har et helt samfunn som verner om de, de har et sikkerthetsnett og det blir gitt så utrolig mye av både private, bedrifter og forsikringer til dem. Tror ikkje de kommer til å lide mer om de ikkje får de ullplaggene eg har samlet sammen. Men så har du de som bare mååå presse på, eg skjønner at de “brenner” for dette, men ALLE kan ikkje til en hver tid hjelpe de samme menneskene når det er så mange som trenger hjelp.

Så ja, nå håper eg på en forståelse for dette ♥ En person kan ikkje hjelpe alle, men alle kan hjelpe litt og samme vil mange få hjelp. Akkurat nå er me inne i en iskald periode her i vest og da går mine tanker også til de som ikkje har noen ting her hvor eg bor. Planen min er å få alt levert før helga 🙂 Bor du i omegn og har noe å bidra med gi meg et pip. Bor du ikkje for langt unna skal eg alltid få hentet det, eller? Kjører du forbi så svipp innom 🙂

 

 

 

 

For en dag, FOR en dag! Det er like magisk hver dag når sola sklir ned i havet ♥ Eg har fått gjort en del i dag, parallelt med at eg har kokt verdens beste Ertersuppe har eg også fått ned alt av perlerier ute ved inngangen 🙂 Den Bedrolleren eg kjøpte var helt perfekt, bare sjekk ut Snapchat (vibbedille). Var en kjapp tur nede på posten, svippet innom Mestergrønn og hentet med meg 2 nye nek til fuglene! Har vært full fest ute på terrassen i dag!

Når suppa var ferdig fylte eg opp ei lita gryte å kjørte ned til mor mi, da ble det suppe på henne også 🙂
Vel hjemme igjen fikk eg endelig spist og det var sååå godt!! Oppskrifta på suppa mi finner du HER INNE 🙂 Nå er eg i grunnen klar for en bedre dusj! Kjenner at behovet for en ren og deilig pysj er på sin plass før eg daler ned med strikketøyet 🙂 En Rosa kylling er straks ferdig og etter det blir det kanskje en blå?

 

 

KOS DEG OG HA EN
DEILIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

8 kommentarer
    1. Rart med det der med at det blir “mote” HVEM man skal hjelpe. En periode er det DE, enn annen periode DE, og da skal ALLE hjelpe de som noen har sett seg ut. En periode gikk alt ut på Moria-leiren, hvem og hvor mange som skulle hjelpes. Og alle penger osv gå dit. Så blir de liksom litt glemt, når noe nytt dukker opp.
      Jeg synes det er flott at du hjelper de som du har valgt deg ut selv her. TOPP! Som du sier, alle andre hjelper jo Gjerdrum nå. Og det er en stor katastrofe som trenger mye og som sikkert har det verst nå, men det er mange andre som trenger hjelp også, og som du har satt fokus på en gruppe nå. Synes det er fint jeg 🙂

    2. Ble så glad over å lese at det er disse du velger å hjelpe og at du har fått flere med på det. Disse blir så alt for ofte gjemt og glemt – blir varm i hjertet av at noen bidrar med varmende klær i kulda. Stå på – all ære til deg 😊

    3. Så bra at noen som trenger det får Xstra varme klær. Den suppa høres god ut. Har merka meg oppskrifta.’Klemz

    4. Helt enig i ditt valg av mottakere, det er ditt valg, og andre får godta det.
      Selv har jeg i noen år strikket (mest sokker) og samlet inn klær til fattige på Kreta. Jeg har noen ganger fått høre at det er da fattige her i Norge også. Da sier jeg så elskverdig jeg kan at «da kan jo du gjøre noe for de». Vi må velge det som er vårt hjerte nærmest, hver og en av oss

    5. Skjønner godt hva du mener. Likevel er vi vel utstyrt sånn at når tragedien rammer så vil en bidra. Jeg har sendt restegarn og sokkegarn avgårde til ei dame som strikker for Petter uteligger .Min måte når anledningen bød seg. Skulle vel egentlig bidratt enda mer ,men om alle gjør litt så hjelper det ☺

      1. Helt klart, det ligger i de fleste at man vil hjelpe. Noe ganger blir det bare for ekstremt og sååå mye, men det er ikkje å stikke under en stol at noe er det mer prestige å støtte – enn andre ting. Hvordan man støtter og hvor meget man bidrar er ikkje det viktigste – At man bryr seg og evn bidrar med det man kan er det som er viktigst <3 Alle har me våre hjertesaker.

    6. Jeg synes det du gjør er helt fantastisk. Vitner om at du har et hjerte som banker for andre.

Siste innlegg