GLEDELIG JUL! – NOT!

Det verste nå i disse dagene er å stå opp om morningen og komme inn i stua…DET ER SÅ TRIST!! Ingenting er mer eventyrlig enn å stå opp til ei Julepynta stua når det fortsatt er mørkt ute, man tenner et par stearinlys på bordet og kryper opp i Go`stolen med kaffikoppen…..Men ikkje nå i år, ikkje ennå i allefall!

I går fikk eg opp sånn “Minne Filmer” på Snapchat fra samme dag i fjor…Den 29.nov holdt eg på å pynte til jul og du som har følgt meg en stund VET at eg går ganske så ALL IN når det kommer til å pynte til jul…Fikk faktisk klump i halsen her eg satt i et helsikkens KAOS! Det som gjør meg så irritert er at HVIS de folka som skulle gjøre noe hadde gjort det med èn gang og ikkje surret i nesten 2 mnd så hadde me vært ferdig for lenge siden!! Eg husker at eg sa, I SEPTEMBER:

“Ja bare dere er ferdig uka FØR 1.desember….”

Jajaa, var det eneste svaret eg fikk… Eg kunne jo nesten bitt av meg tunga! Nå bare ler de vettu når eg kommenterer det: “Jaja du får jo sette et lite tre på bordet og synge glade jul!” Vettu ka?? Det gjør meg faktisk litt forbanna for Jula betyr ganske mye og det er ganske sårt og ikkje få pyntet og laget til slik me pleier! Å JA EG VET! Me har hatt vannlekkasje og eg VET me bare må være glad for at det nå blir ordnet, og det er eg, MEN når du går å SER i 2 mnd at INGENTING blir gjort og når du spør så er det nesten bare et skuldertrekk…
Selv måtte me tømme en literboks inni veggen for vann hver 2.time samtidige som me gikk å tørket gulvet for vann…

Trodde i grunnen en vannlekkasje rett inn var mer prikær enn som så!?? Mulig eg krever for mye!? Det verste er jo at dette burde vært ordnet helt fra starten….Ja fra tiden da me fortsatt leide leiligheten…Men da hadde me ingenting me skulle ha sagt og de som “jobbet” her da gjorde jo egentlig ingenting viser det seg nå!

Et eksempel; I midten av august ga de oss beskjed om at GIPSVEGGENE var tørre og fine så me kunne bare male, da Polygon rev veggen var det TREPLATER som var svarte av sopp! Hvor var gipsplatene??

Det at me hadde det i kjøpskontrakten at Kommunen, som eide leiligheten, skulle ordne dette skikkelig innen 3 mnd etter signering betyr visst absolutt ingenting! Ting kunne vært ordnet tidlig i sommer før me begynte
å pusse opp hvis de hadde gjort jobben sin!

Kjenner også at eg vil bli med på Jule “der ute”! Scroller faktisk litt fort forbi juleinnlegg på nett bare fordi…blir liksom bare litt trist…Det er faktisk også første gang det knyter seg i magen når eg hører Julemusikk/reklame på Tv

 

Slik så det ut her i fjor…*Snufs*

Bildet tatt 30.nov 2017
Sofakroken hvor me koset oss alle 4…Nå sitter eg her stort sett alene fordi det ikkje er plasser å sitte!

Samme sofakrok nå i dag! MENINGSLØST mye rot og eg kjenner at eg verken har energi eller motivasjon til å gjøre noe…Joda, eg vet, når dagen kommer og arbeidsfolka er ferdig så setter både Ali og eg i gang…Men, eg ville heller ha pyntet OG vasket nå! Ja mulig eg er sutrete, men la meg få lov å syte litt her på min egen blogg. Greit å få tømme seg her i steden for å lage alt for mye sur stemning her i heimen, stemningen er tidsvis nok amper for å si det sånn. Me går rundt hverandre som noen tullinger for man kan liksom ikkje gjøre noe. Ikkje kan me rydde, hvor skal me ryddet ting bort til? Det er ingen plass å sette noen ting, ingen vits i flytte på noe når man egentlig bare vil ha tingene på plass.

FRUSTRERENDE er vel det rette ordet å bruke vil eg tro…

Utsikten som til vanlig er ganske tilfredsstillende er jo veldig lite innbydende…

…rommet til Dib kan ingen være på foruten de som skal jobbe og eg syns bare det tar så mye lengre tid enn forventet? Eg mener, man ser folk på facebook maler stuene sine på EN dag!?!? Her er det snakk om et mye mindre rom…men riving av tapet, sparkling av vegger for så å tapetsere og male tar nok noe mer tid+de har jo bygget nye vegg inn til stua + de har lagt nytt gulv! Gulvet er forresten utrolig flott! Ja ganske lekkert til gulv å være må eg si. Nå kan man ikkje se det ta det er tapet til med papp, men det er et FLOTT eikegulv han har fått så det er det ingenting å klage på! Det er egentlig ingenting å si på jobben som Polygon gjør, det er jo de andre som skulle ordne selve skaden oppe hos naboen som har
brukt Unødvendig lang tid!

Ja du du husker eg sa at me fikk beskjed om at malerene skulle likevel male veggene i stua? Det sa de da de kom på onsdag, i går da de kom sa de at nei, Gjensidige nektet, det skulle kun sparkles og tapetsere det som var satt opp nytt. Dette visst jo i grunnen me da, men når de sa de skulle male likevel tenkte me at ok da har Gjensidige endret seg igjen! Så ja, dvs jo si at når arbeidsfolka pakker sammen da må Ali sette i gang å male…Der kommer eg til å streike for det får faktisk vente til over nyttår. Men helt ærlig?? Gjensidige burde virkelig godkjent malingen av stueveggene også…hadde ikkje skaden skjedd 16.september, ja så hadde stua vært ferdig for lenge siden…

Men men, eg har ikkje energi til å “krangle”

Ganske mye som ikkje er som i fjor…I dag er det 10 VARMEGRADER og regn…say no more…Men, om julesnøen kommer er i grunnen det siste eg tenker på i disse dager kan du si 🙂 Egentlig? Akkurat nå så driter eg i det haha Men, det er ABSOLUTT et bonus om det daler minimum 20 cm natt til Julaften!

T.o.m ungene har ikkje så mye motivasjon…Dib kom hjem fra jobb 21.30 i går kwell, inn på badet, vrengte av seg klærene og tok på pysjbuksa før har krøp opp i Amira sin seng for å slappe av litt før han tok natta…Mangen ganger når rotet flyter og det er mye kaos så bare slippes ting der man står…Men men, eg bretta klærene når eg satt på do før eg la meg…*hehe*

Noen dager er veldig lange for han, som i går: Tok bussen kl 07.00 hjemmene fra til skolen, ferdig på skolen 15.30, rett på bussen til jobb hvor han var fra kl 16 – 20. Kom seg ut dørene fra jobben ca 20.30, akkurat tidsnok til å IKKJE rekke bussen hjem og måtte vente i 25 minutter…..Så JA, eg skjønner at han er ganske sliten enkelte dager og da plukker eg med glede opp etter han og duller litt med han når han er hjemme, ja som å servere middag på senga 🙂

Jaja, er spent på hvor langt malerene kommer i dag…De skal komme i 13 tiden for da regnet de med at sparkelet fra i går var tørt. Skjønner ikkje hvorfor de ikkje kan komme fra morningen av? I går startet de kl 14 liksom…

Ok, da har eg sutret litt og TAKK til deg som gadd å lese, men eg tror en hver hadde vært litt frustrert i samme situasjon…? Eneste håpet eg nå har er at det er julepyntet NESTE helg!?? Hvis ikkje? Ja da avlyser eg Jula, i allefall det som har med pyntinga å gjøre. Gidder ikkje pynte bare for 1 uke liksom! Jepp, her fyker jula ut 2.nyttårsdag og nei eg vil ikkje ha Julepyntet stue til ut i midten av januar, orker ikkje det….Da skal jo de små VÅRblomstene inn i stua haha

Tja, eg får svinge innom badet å stelle meg litt og prøve å gjøre det beste ut av dagen! Eg la opp til en sånn Skorsteinshals som eg blogget om HER i går! Eg prøvde meg frem og strikket prøvelapper og kom frem til noe eg vil tro blir bra, strikkefastheten stemmer i allefall med oppskrifta. Hvis eg får strikket litt nå på formiddagen skal eg vise deg senere i dag 🙂 Vil tro den blir lekker til den nye jakka mi som allerede er på vei i posten 🙂

 

KOS DEG OG LAG DEG
SELV EN FLOTT DAG

 

 

Go`klem fra ei ganske så Oppgitt Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg