Godt Nytt(strikke)år

 

Ble en veldig rolig kwell i går, satt i grunnen bare her å strikket og surret som vanlig. Oppdaget ei stund før leggetid at lappen eg hadde produsert var feil…Det skulle jo være en stripete en og ikkje en grå. Så ja, da ble det ganske enkelt opprekk før eg rullet meg inn i dynene ikkje så lenge over midtnatt. Har fått sånne øreplugger av Dib, ja slike som de bruker på bråkete industriområder og de funker fjell mot sovende bulldosere også 🙂 Ingen fare for
å ikkje “Høre” alarmen som eg alltid ha på; Med det nye Aktivitetsbåndet så ristet venstre hånda når det er på tide å stå opp haha Ja, eg skvatt godt den første morningen for eg kom jo ikkje på det da!

Mer av det planlagte teppe kan du se HER og HER

 

 

 

Været var vått, trist og noe uklart i går, men med god utsikt til sivilisasjonen *der borte* har me alltid et flott skue 🙂 Ja me har noen lidenskapelige rakett/bombe-naboer også så eg skvatt noen ganger for mye
og syns faktisk det er ganske ubehagelig. Det bråker jo så sinnsykt!

 

 

 

Trooor kanskje det var en konkurranse der borte *peker*. Hvem er mest i nød? haha Før eg rakk å ta bilde var det flere som allerede hadde falt, men det var ganske flott og himmelen var skikkelig rød 🙂

 

 

 

“Takk for maten” – Som vanlig veldig godt og selv om noen innslag var borte i år ble me mette.

Etter at bordet var ryddet og maten pakket inn, la eg bort juleduken og vasket bordet, vasket kaffibrettet og satte frem “sivilie” kaffikrus til i dag. Hadde dette vært en normal dag hadde eg nå fortsatt å fjerne julepynten – noe eg i alle år har vært ferdig med når Nyttårkonserten er ferdig. Siden me skal på Nyttårsmottakelsen i Sola Kulturhus kl 15 dropper eg det, men litt har eg altså begynt. Kunne tenkt meg slike store plastbokser med lokk fra Europris!
Det måtte jo være så mye bedre å bære opp/ned fra garasjen. Tja, får se om eg kan fikse
hjem noen slike i løpet av uka 🙂

Nå kan eg i allefall si at eg er i mål!? I mål med jula og ikkje minst med året. Det er jo ikkje bare et nytt år me starter i dag, men også et nytt 10-år! Hvem vet hva som skjer? For vår del tror eg dette kan bli både et ekstremt spennende år med mye nytt, men så klart, det må gjøres rom for utfordinger slik som alle andre år. Eg skal i allefall fortsette med det som gir meg glede så får me se neste år da, ja hvordan det har gått 🙂

 

 

 

ØNSKER DEG ET RIKTIG
GODT NYTT ÅR!

 

 

 

Go`klem fra ei Takknemlig Vibbedille 🙂

8 kommentarer
    1. Godt Nytt År til deg og dine *S* Jeg ser fram til å følge deg videre i det nye året *S*

      Her i huset blir det ikke pyntet til Jul, da Julefeiringen foregår hos min Mor, det viktigste for meg er å være sammen med familien i jula *S*

      Jeg har tatt frem igjen min dobbeltstrikkede jakke, har enda ikke fått delt av til ermene, men det går framover . . noe annet ville vært kjedelig *S* Gleder meg til å se hvordan ditt nye teppe utvikler seg gjennom tiden *S*

      En ting som forundrer meg med ‘Nyttårsraketter’ er hvorfor det er så ‘stas’ med dem som bråker mest? Såvidt jeg har lest meg til kan man få til ‘store fyrverkeri’ uten all smellingen . . .

      En ‘lysglimt’ i det hele er Lidköping i Sverige *S* De kjørte lasershow i stedet for fyrverkeri for tredje året på rad *S*
      https://www.nrk.no/urix/svensk-kommune-feirer-nyttarsaften-med-lasershow-1.14841812

      Jeg synes det er en god ide *S*

      1. Godt Nyttår Mona <3 Gleder meg til å se den dobbeltstrikka jakken din 🙂 Du er rå på det der altså!
        Laserstyrt fyrverkeri hørtes perfekt ut! Kanskje eg skulle sendt en link til nabofeltet her? hehe

        Kos deg og ha en fin dag i dag 🙂

    2. Godt nytt år!
      Snart er hverdagen her, og det blir litt godt det også, men først skal vi nyte de siste fridagene. Mannen og jeg jobber i skolen, så hele familien har fri til 6.januar 😃

      Lykke til i Nyttårsmottakelse! Jeg er skikkelig imponert over gutten din!

    3. Godt nyttår, Gro Vibeke!
      Her snødde det i går på dagen, det kom minst 15 cm. Jeg var ute en tur på formiddagen i dag og hagen lå der akkurat som det nye året, uten spor i nysnøen. Nå starter vi å lage spor og håper det nye året blir godt for oss alle!
      Jeg har meldt meg på vottealongen til Bitta så nå har jeg funnet fram garn til første paret. Det skal bli julegave.
      Lykke til i ettermiddag! Du har grunn til å være stolt!

    4. Godt nyttår! Takker for all inspirasjon du har gitt meg! Setter stor pris på å lese bloggen din daglig! Du tar opp veldig mange viktige temaer. Gleder meg til fortsettelsen inn i det nye året 😊 Mvh Berit

    5. Godt nytt strikkeår. 😊
      Følger deg, men kommenterer sjelden. Har tenkt å begynne å strikke et teppe, men har ikke helt bestemt meg for hvordan det skal være. Ellers blir det mest sokker.

    6. Godt nytt år til deg og dine. Eg kjem nok til å følgja og lesa det du skriv i det nye året og.

    7. Et riktig godt, nytt strikkeår ønskes deg og må det by på mange gleder i 2020! Her er vi på langt nær ferdige med julebesøkene, så julepynten blir stående en god stund til, selv om jeg nok gjerne kunne startet å pakke ned nå. På pinnene mine er det tøfler som skal toves og jeg har laget meg en ny strikkeliste for 2020. Herlig å starte på blanke ark og fylle opp med alt jeg har lyst til å lage i det nye året.

Siste innlegg