Hagepynt på 1-2-3

Reklame | Rito Garn&Hobby

 

I et par dager nå har eg perlet og perlet, til slutt satt eg igjen med 14 sommerfugler 🙂 Det går rimelig kjapt når de ikkje er så store. Alt eg perler er i Hama Midi. Perler og brett får eg fra Rito Garn&Hobby
Ingen over ingen ved siden, bare nevner det litt kjapt først som sist 🙂

 

 

 

 

Sommerfuglene kan du egentlig bruke til hva du vil! Sett en bit med NanoTape eller Veggtyggis på baksiden
og trykk de fast der du vil ha de, kanskje de vil sverme rundt drivhuset?

 

 

 

 

Eller, pynte opp ei stor blomsterkrukke?
Den store sommerfuglen er Anja Takacs sin og du finner de i app`n hennes “Det Perler”.
De små fant eg på Pinterest ved å søke på “Hama Midi Butterfly”.

 

 

 

 

Mange spør hvodan man stryker perlerier som skal bøyes. Råd nr 1 er å stryke det nok, det må heller ikkje være for mye for eg har opplevd at perlene “sprekker” og alt blir helt paddeflatt. Du stryker til du ser at du kan bøye det.

 

 

 

 

Eg velger så sant det er mulig å beholde et av bakearkene på for å skåne fingertuppene litt for dette blir intenst varmt! Siden sommerfuglene skal fly bøyer eg de rundt ei lita skjærefjøl og holder vingene på plass ved å “dra”
i bakepapiret. La det kalde vannet så avkjøle sommerfuglen.

Denne prosessen går kjapt så vær bestemt i bevegelsene dine 🙂

 

 

 

 

 

De kan like gjerne bo i kjøkkenvinduet – Alltid koselig med en liten sommerfugl 🙂

 

 

 

 

Dette er den minst, neeesten naturlig størrelse. Den store sommerfuglen fyller nesten 1 brett. Siden du vet hvordan en sommerfugl ser ut er det enkelt å lage sin egen, vær kreativ! Eg har laget min egen, den kan du plukke med deg Her inne 🙂 De har eg allerede klistret opp ute ved inngangen vår.

Alle mine sommerfugler skal eg spre ut i mor mi sin hage og terrasse, det blir liksom prikken over I`en hjemme hos henne 🙂 En annen god idé for å pynte opp i hagen er å lage dine egne Blomsterpinner! De ble veldig populære! Skulle du trenge mer perler eller flere brett kan eg anbefale en tur innom hos Rito Garn&Hobby – Tror aldri de blir tomme for noe eg…! Et godt råd er å ha mange, eller i allefall nok perlebrett!

 

Nå skal eg strikke ferdig noe småplukk for i dag fikk eg en deilig hobbypakke i posten (Oh La La!) så i morgen skal eg prøve meg! Det blir gøy og garantert fint, ja hvis eg får det til 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
KREATIV KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instgram

2 kommentarer
    1. De er så fine, så jeg skal jammen meg finne fram perler og brett. Kanskje unga vil være med på dette også.
      Det blir så fint hos mor di, koselig å hjelpe henne.

Siste innlegg