Har du mer Restegarn?

Designet av Gabrielle Vézina

 

Ja for sannheten er jo at du trenger slettes ikkje gå til innkjøp av en haug av ny nøster for å strikke deg et deilig teppe 🙂 Men OM du skal ut å shoppe garn så er jo Sparkjøp i gang med 40% på alt garn! Eg gikk litt bananas
i fjor og kjøpte meg DISSE FARGENE og da fant eg jo også et nytt favorittgarn til tepper: Solid! For et herlig garn
å strikke med ♥ Ellers er eg veldig glad i Safir til tepper. Eg startet jo på Dette Teppet vettu…har ikkje strikket stort mer egentlig, kanskje et par lapper til.Kanskje eg burde brukt garnet til et temperaturteppe i steden for??

 

 

 

Designet av Gabrielle Vézina

 

Det er samme greie hvert år med meg….i januar…eg har jo sååå lyst på et nytt pledd til sofakroken…Det eg har strikket føler eg ikkje passer lengre…sukk! Et temperaturteppe i ribbestrikk hadde vært perfekt skal eg si deg…Hvor mange farger du ønsker å bruker er opp til deg selv – Ja det kommer an på hvor mange grader du tar pr farge: 0-5 grade er en farge, 5-10 en annen….Her på vestlandet må eg nok ta max 2 gr pr farge haha Jammen ikkje sååå store variasjoner…Tenker de som kanskje har mer enn 20 minus og kanskje over 25 gr om sommeren! Du kan jo strikke et fantastisk teppe, her i vest er vel gjennomsnittet ca 14 gr året rundt
uten de største opp og nedturene *ler*

Har du strikket mange tepper?
Hva er ditt favorittgarn til tepper?

 

 

RIBBED TEMPERATURE BLANKET
Bildene over
Ca 150 cm X 130 cm
(Eller så stort du ønsker)
Gratis oppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

 

Aj Aj Aj det har vært en sløv dag ass….Vurderte å legge meg i ettermiddag, men så plinget det en pakken inn på posten så da gikk eg ut. Flott at regnjakka kom i dag, nå er eg klar for tur i morgen!! Ørene, eller egentlig bare det ene er potte tett!! Ubehagelig, men heldigvis ikkje vondt 🙂 Satser på at formen er på topp i morgen 🙂

Startet dagen med å perle, snart i mål med den, da eg holdt på å sovnet satt eg meg til å tegne litt….Bare rols, men noe måtte eg jo surre med….*Venter på julekuler* I følger mailene eg har fått er de sendt, så da er det bare
å smøre seg med tålmodighet! Tja tror bare eg valser inn på Hobbyrommet igjen, greit å få perlet og strøket ferdig

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg