HÅR til, og for alle

Reklame | Grønnestad Hårklinikk & Frisør

 

I går var eg som eg fortalte hos frisøren og det er jo alltid like herlig! Det som var planlagt til dette “Timen” utgikk pga bemanningen, men eg fikk likevel en deilig frisørbehandlig i form av “fjerning” av de små grå og mye dulling med håret. Det er så avslappende når noen duller med håret. Frisøren drepte alle krøllene mine og laget nye med ei krølltang bare for å lage noe nytt 🙂 Eg pleier jo bare riste på hodet (<—Krøllene) og så er eg klar. Kjekt å prøve litt anderledes 🙂 Eg koset meg i allefall og for meg er dette luksus i hverdagen ♥

 

Eg angrer fortsatt ikkje en millimeter på at eg Ga bort nesten alt håret mitt i fjor!
Det er så deilig å være kort 🙂

 

 

 

 

 

Grønnestad Hårklinikk & Frisør er for alle, både for oss som har mer enn nok hår + de som har for lite, eller intet hår! Derfor er det en frisør for alle 🙂 Det er også på denne salongen du kan donere hår og de tar seg av overleveringen til Apollo Hårsenter – For at de skal klare å bruke donorhår må du donere minum 25 cm 🙂

Min salong finner du i St.Olav i Stavanger 🙂

 

 

 

 

De har et vell av parykker, både ekte og uekte (Helt ærlig? Eg kan ikkje se forskjell, de er sååå flotte!). Det er mange som ikkje liker å bruke parykker og da har de også et flott utvalg av diverse Hodeplagg.

 

 

 

 

Eg skal komme tilbake til det som opprinnelig var ment for frisørbesøket denne gangen, men du som er kvinne vet at mye av det som omhandler oss er tabubelagt. Det vet me jo fra noen av de uidentifiserte plagene me gjerne støter på, de blir samlet i en sekk under benevnelsen *Kvinneplager* og de forbigår ofte bare med et skuldertrekk. Eg f.eks var ikkje klar over at hårtap blant kvinner var så pass stort som det faktisk er, det var det samme eg opplevde med tennene for en del år i siden! Da eg mistet alle mine trodde eg at eg var den eneste i min omkrets som smilte med protese, men vettu? Da eg sa det høyt her på bloggen var det utrooolig mange (<—uten overdrivelse) som tok kontakt og hadde de samme problemene! I mitt hodet var det bare gamle menn som hadde proteser, akkurat som eg tenker at det stort sett er menn som sliter med hårtap. Eller, eg har egentlig aldri tenkt at de sliter for eg reagerer ikkje om eg ser en mann med lite eller ingen hår. Det er liksom vanlig(?). Sannheten er at det mange menn som også strever med dette og ønsker å gjøre noe med det på lik linje som er det mange damer, men det snakkes ikkje om!

 

Eg kjenner ei herlige dame, ja hun er så sprudlene! Har kjent henne i mange år, hun fikk kreft for en tid tilbake og mistet da håret pga behandlingen. Håret kom tilbake, men på langt nær i den samme fyldige manken me var vant å se henne med. Traff henne flere ganger og hun var like sprudlene som alltid, selv med veldig lite hår og det beundret eg henne for, det er tøft gjort syns eg. Nå sist eg traff henne var hun så fjong og flott på håret, eg trodde jo at hennes eget hår endelig hadde kommet tilbake, men hun hadde fikset seg hos Apollo og du kunne ikkje se at det ikkje var hennes hår 100%

 

Me damer må slutte å “gjemme” oss, ved å gjøre som hun eg kjenner gjorde vil me kanskje (om ikkje så lenge?) får skrinlagt i allefall et stort tabu blant kvinner? Det er i grunnen bare me selv som kan få slutt på det.

Alle me andre som har hår må heller ikkje ta det for gitt, man vet jo aldri. Me må i allefall passe på det og være snill med det 🙂 Ja og så kan me dele med oss når me får for mye – Eg kjente det ikkje i lilletåa en gang da eg ga bort nesten 50 cm, eg ble bare veldig, veldig varm i hjertet ♥

 

Nå skal eg ut på terrassen å bli litt varm i hodet, eg skal nemligen snekre litt tenkte eg 🙂 Den Nydelige Pasjonsblomsten eg kjøpte i går skal få seg et klatrestativ og eg gleder meg til å se den klatre 🙂

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT KWELL,
BÅDE MED OG UTEN HÅR

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Min datter fikk en hårsykdom, å i en alder av 18 år så mistet hun alt håret. Man kan bare tenke seg til hvor tøft det var! I dag er hun 45 år, å lever fortsatt uten hår!! Verdens tøffeste og sterkeste datter!! Hun har valgt å ikke bruke parykk! Hun er tøffere enn toget, rett og slett!!

Siste innlegg