Herlige Genser – Store størrelser

Designet av SuviKnits

 

Mulig du nå tenker: “Ååå nei, ikkje enda en top/down raglangenser….” – Ja jo, eg tenkte også sånn, det er mange av denne “der ute”. Er det så rart da? Finnes vel egentlig ikkje en enklere genser å strikke + at den strikkes slik at den kan passe alle, ja og da mener eg alle! Du bare øker i raglan til den passer, ikkje verre enn det 🙂
Dessuten er en genser som dette et suverent utgangspunkt til å bare strikke deg en enkel kjole 🙂

Nå var det først og frem fargene på denne eg falt for, litt sånn sart og sommerlig. Eller, egentlig syns eg den har et litt frosty uttrykk, men sååå skjønn! Den er strikket i en tråd Arwetta og en tråd Tilia (Mohair). Ingen tvil om at det er en deilige genser. Mitt valg hadde blitt Holst Supersoft og KidSilk 🙂 Designeren har flere gensere av samme type så hvis du trenge StripeInspo kan du ta en titt på Denne og Denne
Begge 2 strikkes i samme garn som den i dette blogginnlegget 🙂

 

 

 

Designet av SuviKnits

 

Ja eg vet, oppskriften er på engelsk…Men, om du nå først skal prøve deg på en engelsk strikkeoppskrift så er dette den enkleste genseren å prøve deg på 🙂 Hvis du føler deg utrygg på forkortelsene så plukk med deg DENNE, resten blir plankekjøring 🙂 Dette fikser du, bruke dine farger og strikker din type striper. Er de tjukke? Smale? Tette? Ujevne? Vel, det er bare å sette i gang – Fint blir det okke som!

 

BLANK CANVAS SWEATER
Bildene over
Str fra 80cm til 150 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

 

 

I går kwell monterte eg Badeand Nr 8!!! Fargene til nr 9 og 10 er bestemt og står på skrivebordet å venter! Når eg først har laget 8, kan eg like godt gå for 10 *ler* De er jo sååå søte!! I tillegg til dette fikk eg heklet ferdig kroppen til Apekatten og montert den samme med hodet. Nå er det “bare” alle de smådelen som skal gjør det hele til en fantastisk morsom (skjønn?) apekatt! Den skal f.eks ha 20 fingre/tær…!! Får ta en oversikt i dag over hvilke farger eg skal bruke videre. Eg er nødt å finne meg en lang serie, sånn type 6 sesonger eller flere! Vurderer faktisk å se GOT en gang ting….så desperat er eg! De to siste dagene har eg sett serien Lykkeland på Nrk (Nett) TV – Likte den veldig godt. Mye av hendelsene husker eg selv fra da eg var liten. Far min reiste en del i Nordsjøen på det tidspunktet og me hadde flere venner/familie som reiste i Nordsjøen. Det må eg si:
Me har virkelig mange gode norske skuespillere!!

Men du, bare før eg skal ut på hjul å ta en handlerunde på Rema for mor mi vil eg bare si: Har du lyst å bli med på en Give Away du ikkje aner hva du kan vinne? (Skikkelig gambling her haha) Vel, da svipper du innom
DETTE INNLEGGET og kommenterer i vei! Nå skal eg bare ta en kjapp kattevask og hoppe i skoene.

 

 

NYT EN FIN DAG!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg