HURRA! Det ble ei…..ROTTE!?!

 

Ja jooo da, den er jo søt, men eg ser likevel ei rotte – Selv om det er ment til å være ei mus 🙂 På den andre siden, hvem har sagt at rotter er ekle? Hmm det er vel mer “bilde” og rykte som gjør at me syns rotter er ekle. Hadde nylig ei rotte ute på terrassen, det var Milo (<—Katta!) som dro den med seg hjem,
men den ville så visst ikkje leke.…synd for den kan du si!

Men, tilbake til denne rotta mi, eller musa om du vil: Dette er ei skikkelig designermus for å si det sånn (*ler*)
ja med skikkelig oppskrift og alt – Ikkje rusk skal vites!

 

 

 

 

Ser absolutt at denne karen her vil ha stort potensiale til jul Ho Ho Ho Se for deg denne med rød nisselue? Ikkje sant? Helt skjønn, men noen justeringer er absolutt nødvendlig, som f.eks mindre øyner! Eg hadde bare 5 mm perler i stæsjet og til denne trengs det 3 mm, vil tro den da får en noe mer uskyldig uttrykk.
*Noterer perler 3 mm på shoppelista*

 

 

 

 

Rotte eller ei, oppskrifta og designerens løfte står til 6! Oppskrifta var superenkel og godt forklart både i tekst og bilder. Vil påstå at det har veldig lite å si at den er på engelsk – Hopp i det om det er ei mus (eller rotte) du vil ha. Trenger du litt hjelp til f.eks oversettelse av forkortelsene finner du det HER! At eg ikkje hadde strømpepinner 1,5 mm i hus hadde heller ingenting å si: Strikket min på 2 mm og den ble akkurat like stor (liten?) som oppskriften lover 🙂 Så ta fjerner eg sytrådpinnene fra shoppelista som skal sendes på ondag (venter nemlig på noen perler som er ventet på lager da) for eg tror aldri eg kommer til å bruke så tynne pinner til noe annet heller.

I oppskriften står det vanlig Babyull, eg brukte det + Silja (grått) og til den hvite kanten har eg brukt en rest av Alpakka Magic faktisk —> Gikk strålende 🙂 Å ja, det blir flere av disse, har også kjøpt oppskrifter på pusekatter fra samme designere. Selv om denne musa er liten var det ikkje for mye dill, eg vil si den var helt overkommelig
og oppskriften kan du kjøpe av Ann Riabova HER INNE!

 

 

* * * *

 

 

 

Dagen er i grunnen helt strålende! Var uten en kjapp tur nå nettopp og det er 17 grader!! Tok en tur opp på gartneriet å hentet litt herlige nyplukka tomater, svippet innom biblioteket å hentet ei brun matavfallsbøtte og pose (Trengte en ny ute på terrassen, veldig greit å ha ei der) og så svippet eg kjapt innom Rema å handlet is!
Nå er fryseren stappfull og eg er absolutt klar for sommer, sol og is!

Før eg skal sette meg til for å male (Russebuksa) skal eg bare ut
i sola å brette noen stativ med klær *Hverdagsluksus*

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer

Siste innlegg