Hva gjør meg Lykkelig?

 

Hva som gjør oss mennesker lykkelig kan være sååå vidt forskjellig, ja veldig store forskjeller. Eg har, helt ærlig, aldri sett på f.eks rikdom som et mål for min lykke. Har aldri vært rik uten om én gang, og ja, det var ganske så magisk å ringe kontofonen (Haha det er noen år siden ja!) å høre: “Disponibelt beløp på konto er enmillionfemhundretusen”, men om det var ekte lykke eg følte på vet eg ikkje, mulig det var en noe mer auforisk følelse. Man kan på ingen måte kjøpe lykke, men det er en trygg og god følelse å ha. Mye skjedde etter den kontofonoppringningen og pengene fikk mange ben å løpe på når den ene tragedien etter den andre oppsto,
kan jo nevne en krig f.eks. (Pengene var forøvrig restbeløpet av en skadeerstatning eg fikk utbetalt i 2005)

Men ok, hva som gjør meg lykkelig i dag kontra for 20 år siden er ganske forskjellig. Behov og ønsker endrer seg tydeligvis med alderen og godt er det – På mange måter!

Akkurat nå er eg faktisk lykkelig fordi eg likevel orket å vasket stua og tørke støv etter endt handel i ettermiddag! + eg vasket alle de andre gulvene! *Happy* Det å sitte her inne på Hobbyrommet å vite at støvet eg kunne skrive
i tidligere er en saga blott, ER lykke! Det er veldig tilfredsstillende!

Eg er selvfølgelig lykkelig over at mine har det bra, selv Dib som dessverre er blitt smittet av Covid-19 har det bra. Å ja, både Ali og eg er negative på 3.dagen. *Krysser fingrene*

Andre småting som gjør meg lykkelig er at eg har ryddet, vasket og fått ordne på både vaskerommet og begge bodene den siste tiden. Mulig eg er rar, men eg kan sitte her å kose meg samtidig fryyyde meg over at alt er pent og ryddig rundt meg. Eg liker å rydde, og eg elsker å sette ting i system, eg får ro i sjela av å vite at eg snart er
i mål med alle slike prosjekt. Eg er i grunnen en enkel sjel å glede!

Ikkje minst er eg veldig lykkelig over at eg vant Kampen om det ledige rommet i fjor sommer! Haha Å nei, eg ga meg virkleig ikkje uten kamp, og nå har eg det eg syns er verdens fineste Hobbyrom! (Akkurat nå er det egentlig ganske rotet, men det er fordi eg har kjøpt en del nytt stæsj som eg ikkje helt vet hvordan eg skal oppbevare,
eller bruke for den slags skyld *ler*)

Eg er også lykkelig over at helsa mitt faktisk ikkje er så verst! *Banker i bordet* Utsikten da elendigheten startet var slettes ikkje helt lys. Glad eg orker og har overskudd til å hjelpe mor mi når eg kan.

Er også veldig glad og lykkelig over at Dib tok en U-sving og gjør det nå knallbra, OG stortrives på Data og Tele
i Elkjøp sammen med Amira som til stadighet stiger i gradene – Ufattelig stolt over ungene min, føler eg kan lene meg godt tilbake å være veldig godt fornøyd med mine 2 flotteste kreasjoner ♥♥

Noe av det som for tiden gjør meg aller aller lykkeligst er at på tirsdag skal endelig Amira og Eirik gifte seg! Da får eg meg også i samme slengen en skikkelig herlig svigersønn Som så mange andre har også de måtte endre og forandre på bryllupsplaner. Når dette ble bestemt var det jo fortsatt restriksjoner, derfor blir det vielse på Rådhuset og fest kommer senere 😀 De får i det minste en fantastisk dato: 22.02.2022 (Det gikk faktisk en stund før eg helt så det hehe Men datoen er like begge veier) Noen ganger er eg litt treeeg, men bare noen ganger…
(Mye mulig ungene er uenig med meg der…)

 

Kan sikkert fortsette en stund til med hva som gjør meg lykkelig, men eg skal avslutte nå med en aller siste ting: Eg kommer aldri så lenge eg lever til å oppleve tannverk igjen! Tenk å kunne si det!?? Regner med at alle som har hatt, eller har tannverk er enige med meg? 😀 Mye av det kan eg takke nettopp DEG for! Takk skal du ha ♥

 

 

HVA GJØR DEG
LYKKELIG?

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

8 kommentarer
    1. Lykken kommer i forskjellige former, og klarer man å glede seg over de små tingene i hverdagen får man kjenne litt lykkefølelse hver dag ❤ Det heter jo at lykke kan ikke kjøpes for penger, og det er sant💫😇 Fortsatt god helg 🤗

    2. Ja var gjør folk lykkelige…og hva er lykke ? Jeg gleder meg heldigvis over små ting 🙂 <3
      Men jeg tror at dårlig eller anstrengt økonomi gjør noe med oss mennesker, hvis man over tid aldri har mulighet til å spare seg opp enn buffer, der handleturen på Kiwi blir en kamp, aldri kunne unne seg en kaffe på en kafe eller gå på kino om man ønsker det. Da tror jeg bekymringene fort blir så store at mye av lykken forsvinner.
      Jeg har det best med en viss grad av trygghet i livet mitt, og jeg trives best når livet egentlig er ganske "vanlig", hverken høyt oppe eller langt nede .

      1. Helt enig! Trang og ustabil økonomi kan virkelig tynge. Trives også mest på det javne, trenger ikkje de store tingene 😀

    3. Jeg satt akkurat og filosoferte over at selv om jeg i høst motvillig måtte slutte med nesten “alt” jeg elsket i livet, si opp jobben og slutte som tillitsvalgt, så er livet i grunn ganske bra akkurat nå. Kanskje er jeg ikke lykkelig. Men jeg har det på en måte bedre med meg selv. Jeg har mer overskudd og kjenner at jeg er gladere enn før. Fryder meg mer over ting, og er mer til stede her og nå. Bruker ikke så mye tid til å tenke på alt jeg skulle ha gjort. Høres det fornuftig ut?

      1. Det høres ganske så godt ut og det er vel sånn me fleste har det, mens inni mellom dukker det opp ting, episoder som kan riste litt i lykkefølelsen, ja som et ryddig og systematisk skap, eller som at Amira skal gifte seg <3

    4. Våkne opp på min egen hytte. Til fuglesang, og ellers stillhet. Eldste datter passer pus så jeg skulle slippe å bli vekket kl 0500. Små gleder. Sola skinner, snøen knitrer og fyr på peisen.

Siste innlegg