Hva med en sommertopp?

Designet av Juana Román

 

Gradene stiger og sola henger høyere og høyere på himmelen for hverdag, da begynner det alltid å friste med sommerstrikk 🙂 Så hva med en snaisen sommertopp? Det er ikkje ensbetydene å strikke i bomull bare fordi det er sommer, ull funker fint også da. Eller hva med en blanding av silke og kamel f.eks? Sikkert ikkje dumt…

 

 

 

Designet av Juana Román

 

Du har helt sikkert dine egne sommerfavoritter? Eg er litt svak for lin da, men det kommer litt an på hva man skal strikke og ikkje minste hvordan man vil plagget skal henge, eller sitte 🙂 Er du ikkje så bevandret i kvaliteter får du ta utgangspunkt i hva du liker å kle deg i og heller prøve deg frem. Silke og lin f.eks er det dårlig med strech i.

 

LIDIA TEE
Bildene over
Fra 87 cm til 143 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

 

 

Eg skal være BÅNN ærlig: Da eg våknet kl 07:00 og fortsatt lå i senga var eg inne på tanken å sende en melding til storesøs å si at at eg ikkje orket å gå Topptur i dag…Var sååå trøtt selv om eg hadde sovet OVER 7 t! La meg tidlig i går serru, skjer det også 🙂 Er ikkje sååå glad i å ha det vondt når eg går tur *ler* Eg er sikker på at eg får litt vondt i dag…Egentlig skulle man tro at turen på søndag ga meg litt skrekken, men eg var ikkje sliten-sliten etter den, det var kun anklene som fikk kjørt seg + at turen inni mellom var litt skummel, ja det ble jo noen knall og fall, men eg er godt bolstret så eg tåler da litt 🙂 Det eg vet sikkert er at den neste Toppturen ikkje blir så vond som den sikkert blir i dag.

Om torsdagene går me jo fast tur med fra Byhaugkafeén, for ca halvannen mnd siden gikk med en lang og bratt skråning, den var beinvondt, hodet dunket vanvittig og det brant i beina – Ja eg var sikker på at eg besvimte når me sto på toppen og eg dalte ned på et steingjerde uten å kunne snakke…Sist torsdag gikk med samme skråning og eg tenkte: “Faen!” Men det gikk jo sååå fint! Gikk faktisk rett opp, gikk jevt og passe rolig – Som eg skrøt at i turinnlegget var storesøs og eg først opp – Ikkje for at det betyr så mye, men eg sto oppreist på toppen å kunne snakke 🙂 Så det blir absolutt bedre for hver gang 🙂

Sola skinner i dag så sånn sette er det drømmevær til å stå på en topp!

 

 

 

HA EN FLOTT DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. For noen år siden gikk jeg opp en slik bakke i april, eller tidlig i sesongen. Jeg var så andpusten at jeg måtte ha en pustepause halvveis i bakken, og da jeg kom opp vaklet jeg den siste biten til bilen hvor jeg sank sammen utslitt.
      Samme høst, sånn i august, september, var jeg i bunn av samme bakken da telefonen min ringte. Det var rådgiveren jeg brukte sentralt i vanskelige saker jeg arbeidet med som tillitsvalgt. Jeg fortatte å gå mens jeg snakket ivrig med han om en problemstilling. Når jeg er engasjert snakker jeg på ut- og innpust. Så og denne gangen. Plutselig var jeg på toppen av bakken. Uten pause, og jeg hadde fremdeles pust til å snakke.
      Sånt gir mestringsfølelse.
      Kos deg på tur i dag. Håper det ikke er for bratt.

    2. det er alltid moro når man kjenner at man er i bedre form etter å ha gått turer en stund. plutselig orker man mer og er ikke like utslitt når man når toppen. jeg var sånn da jeg gikk vikersundbakken med venninna mi for et par måneder siden. følte meg veldig bra da jeg nådde toppen. noen år tidligere hadde jeg måttet ta en lang pause før jeg kunne gått ned, men jeg var ikke så sliten denne gangen. den følelsen var virkelig god. ❤️

Siste innlegg