Hvordan står det til??

 

Endelig har me fått litt av den gode sommervarmen, det synes på blomstene bare i løpet av noen få dager 🙂 Selv om eg ventet lenge før eg raidet de lokale gartneriene har blomstene vært litt “forknyttet” og ikkje sluppet seg løs før nå i helga 🙂 Elsker når det begynner å bugne 🙂 Mye mulig det ble noe mye blomster i år, men siden eg fikk alle de store blomsterkrukkene etter mor mi kunne eg ikkje gjøre det på annet hvis, ved inngangen har me også overload av blomster. Spørsmålet er bare: Kan man virkelig ha FOR mye blomster? NEI, det kan man ikkje – Ikkje ute i allefall. Noen ganger syns eg enkelte har for mye grønne planter inne, det hadde eg ikkje taklet….syns me grenser til litt for mye inne…Prøvde å dele ut avleggere til naboene her tidligere, men de gikk dårlig…Fikk jo både 2 og 3 avlegger tilbake på alt eg ga bort…Ikkje sant…

 

 

 

 

Ahaa stoltheten min blomster som bare det, spretter nye knupper hver dag ♥
Bunny?? Du er nødt å få deg en sånn!

 

 

 

 

Her bør eg nok finne frem saksa…Krydderkrukka mi går over alle bredder! Her har eg Oregano, Timian, Mynte og Sitron. Tips i sommervarmen? Tar 3-4 blader mynte og sitron, putt de i et flaske og fyll på med vann – Sett i kjøleskapet. Drikk med f.eks 50/50 farris og isbiter!! Forfriskende!

 

 

 

 

Eg var tidlig ut å sådde Solsikker og Ruccula…De sto i drivhuset, men ukene gikk og ingenting spiret. For et par uker siden puttet eg opp i nye frø og nå spirer ALT, både omg 1 og 2. Rucculaen spirer sent og eg hadde gitt de opp så eg….

 

 

 

 

…tømte resten av posen i grønnsakkassen og nå spretter det begge steder…Denne sommeren skal eg leve på Isberger og Ruccula +

 

 

 

 

…Sukkerter!
Eg har gikk opp å plante neper, rødbeter og annet med lauv –
de siste årene blir de spist opp av møll…

 

 

 

 

Selv om Lily liljene måtte dynkes i grønnsåpene hele forrige uke ser det ut for at de kom seg etter luseangrepet!! Jøss, først prøve Ali å kaste de og eg måtte plukke de opp av søpla og nå også lus, vel…Måtte de får en vakker blomstring!

 

 

 

 

Hadde ei extra potte, hva gjør man så? Vel, akkurat som resten av Norge:
Kaster et par never med popcorn opp i!! Ikkje sant!??

 

 

 

 

Det kommer mengder av tomater på disse 2 og eg vurderer tau
og krok i taket for å holde de oppe!

 

 

Må bare ta med en inneplante også, mulig du husker hvordan
den så ut for noen måneder siden?

 

 

 

Mulig litt overload, om ikkje annet er humler,
bier og sommerfugler lykkelige 🙂

 

 

 

 

Liker at me endelig har fått et sted å sette oss ned. Me har vel egentlig aldri kommet frem (blitt enige) om hvilke møbler me ønsket, så da var det jo greit at eg arvet mor mi sitt 🙂

 

 

 

 

Steinbedet som me laget for noen år siden er blitt pusset opp og flyttet og Ali plantet IGJEN Stemorsblomster…Han altså!! Fra starten av hadde me kun sukkulenter opp i her, når stemora gir seg skal eg være kjapt ute med noe sukkulenter tenker eg 🙂 Sånn det var da “hagen” min i dag 🙂

Man kan ha hage uten plen ser du 🙂

 

Dagen i dag skal brukes avslapping og klargjøring til helga….Å nei, eg har ikkje hele og fulle kontroll, langt der i fra! Sååå tenkte eg å svare ganske kjapt på litt av dønningene etter helgas store begivenheter…Å ja, eg har fått spørsmål om hvorfor eg f.eks ikkje stilte opp på noen av bloggtreffa!?! Visste ikkje at det var møteplikt…? For å si det sånn, hadde eg stilt hadde eg tatt toget til Drammen, uten tvil, og eg syns det er dumt at eg ikkje fikk det til. Hovedgrunnen er fordi eg faktisk ikkje visste OM eg kunne pga diverse sykehusavtaler og fordi eg skal på marked nå til helga. Det som forundrer meg er all den kvalme som kommer i kjølvannet av at noen prøver å gjøre noe hyggelig for oss og andre, hva er greia!?? Ingen stjal deltagere verken fra den ene alle andre, men det ga jo en mulighet for de som ikkje kunne på det ene til å bli med på det andre, ser ikkje problemet! Det som gledet meg mest med denne helga var å se/høre at Kjerringtanker og Bunny hadde kost seg rundt samme bord – Det gjorde meg glad, ja for eg som sikkert andre tenke litt på hvordan det ville gå.

Men ok, i dag sov eg helt til kl 10 og nå er det
på tide å sparke i gang dagen!

 

 

 

KOS DEG
OG NYT DAGEN

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer

Siste innlegg