I år blir det Juletrær!

 

Det minker i skåla, men eg trooor det holder til et lite til (Startet med 2 poser, 800 gr) 😀 Hvis ikkje får eg snike til meg noen fra skålen som står her i stua. MEN!!! Noe har irritert meg i denne juletreprosessen: Eg gikk tom for lim til pistolen, dro ut for å kjøpe…Jernia var tom, kjørte videre til en annen butikk. Fant limpinnene, syns de så hvite ut? Nei nei, de er transparente, sa damen i butikken….VEL, DET VAR DE IKKJE!! Eg hadde jo malt isoporkonene brune for å ikkje få hvitt mellom nøttene…Da bruker man jo ikkje hvit lim….forb….dritt! *ler* Ok, de som var med meg på Snapchat i dag så eg var på Jula…fant limpinneavdelingen…Studerte nøye og tok de som det sto transparent på…Omsider når eg får meg en pause på Hobbyrommet plukker eg bort noen av nøttene med den hvite limen og limer på nytt...Hva skjer?? Den limen blir jo også hvit!?? Tror eg gir opp, men trærene blir fine da 😀

 

 

 


Dette er evigheter siden!! Ja det begynner å bli noen år siden at me hadde juletre! Hvert år spør Dib om me skal ha, og endelig i år har me det! Eg så Amira og de sitt juletre og kunne ikkje fatte at det KUN kostet 249!!
Det var da eg bestemte meg at sånn skulle eg og ha!

 

 

 

 

Det var gaaanske mange grener som skulle strekkes, bøyes og tøyes i alle retninger,
men det var verdt det – Ble fornøyd eg 😀

 

 

 

 

Endelig har me noe å legge gavene under! Det blir koselig, så nå gleder eg meg til pakke inn gavene 🙂 Kjøpte masse kuler, ble faktisk for mange! Kjøpt 2 esker med Røde kuler (42 stk i hver) + 2 esker med gullkuler (20 stk pr eske). Ble ca 80 kuler på treet, muuulig eg henger noe snop på underveis, neste helga skal eg nemlig ha besøk av Alma Sofie og Trym igjen og da er det gøy med snop på treet! Me skal lage konfekt den helga og det er virkelig noe eg gleder meg til! Fylt konfekt skal me lage, da skal det fylles med mye rart og godt og eg er sikker på at ungene også har noen ideér 🙂

 

 

 

 

Har vært ute på runden til mor mi i dag, OVER ALT ca! Gikk kl 11 og var hjemme rett før kl 16….Pyntet litt mer hos henne, fikk hengt opp perlekransen hun fikk av meg i fjor på døra + denne på husveggen – En spiker og Nanotape fikser saken 🙂 Må slenge inn litt skryt: Skiltet laget eg høsten 1999 da eg var i min første jobb som Grafisk designer. Det var i den jobben eg lært å bruke sånn svær tegnemaskin som tegnet/skar ut i folie! Det var skamkjekt! Eg lage mange testprosjekt, der av et skilt til mor mi sitt hus – bortsett fra noen flekker med hvitmaling er det akkurat like fint

Men ok, nå ble det ikkje noe baking i dag da – Eg pynta juletre i steden for 😀 Nå skal eg skli sidelengs inn på Hobnyrommet, få ferdig det siste nøttetreet før eg MÅÅ rydde litt for å få ferdig litt av de nissegavene eg holder på meg. I helga er planen å få unna gjort alle Pikekyssa, trenger en del, men det går rimelig kjapt! Det er bare å fylle alle brettene, sett i de ovnen og la de stå.

 

 

KOS DEG OG HA
EN GOD KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Det er en merkelig tradisjon vi har med å ha pyntede trær på stua, haha. Men fint er det! Vi skal ikke ha juletre i år, siden vi reiser bort i jula. Men nissene har kommet frem, og rampenissene finner på mye tull. 😀 Det ble fint utenfor hos mora di, og det skiltet er jo bare kjempeflott!

      1. Ja det er grunnen litt rart 🙂 Me pleide å hogge selv hos bonder her bort (Kostet nesten nada) men når han sluttet og et tre som allerede var hugget kostet over 1000 kr gadd eg ikkje! 1000 kr for et tre? Ble et for stort innhogg i julebudsjettet Ho Ho Når eg plastre kan bli såpass fint som dette og koster kun 249 + det lever i mange år? Vel, ja takk 😀 Mor mi har et veldig koselig hus så det skal ikkje så mye til å pynte det – Takk skal du ha 😀

        1. Jeg anskaffet meg plasttre da jeg ble alenemor, for enkelhets skyld. Treet overlevde i ca 15 år, men i fjor tenkte jeg å kassere det før flytting. Da kom det imidlertid en kompis som gjerne ville ha det, så nå lever det videre i et annet hjem. Tror det blir et mindre tre neste gang, men også i plast. 🙂

Siste innlegg