Intet nytt å rapportere…

 

Ikkje så mye nytt som skjer her på Hobbyrommet.…Satt i hele går å malte og koset meg etter at eg hadde bakt tidenes høyeste fløtekake 🙂 Når eg havner i en boble som dette, ja som er sååå kjekk, forsvinner timene og plutselig er det dags for å legge seg igjen….Vurderer om eg skal bestille hjem flere av disse terragotta pottene…!? “Akkurat som eg ikkje har nok med disse 18 som eg holder på å male….!” Sånn er det alltid med meg, når eg først syns noe er gøy går eg all in – “der av lageret som begynner å bygge seg opp….” Dette er ikkje de største pottene, så langt der i fra, men vil tro en liten påskelilje fint får plass, eller andre små løker. En liten husfred? Eller kanskje en sukkkulent/kaktus? Tja, kan jo brukes som en søt gave med noe opp i. Får nå se hvor dette ender, men vår og sommer minner det uansett om og DET er viktig nå om dagen….Leste akkurat i Dagbladet (Ikkje for at eg stoler på de!) at våren fortsatt vil vente på seg og det lå et stort snøsymbol over hele midt-og vest Norge….
GI MEG STYRKE!

 

 

 

 

Da er det sååå mye bedre å bare sitte her i bobla å glemme hvor kaldt det egentlig er ute! Egentlig greit at det bøtter ned for da er det ikkje så fristende å legge ut på tur….Kneet er fortsatt veldig tilstedeværende
og trenger muligens litt hvile….
og kanskje en pose frosne erter!?

 

 

 

 

Om du nå skulle blir fristet til å male tilsvarende potter så sett i gang! Det er ikkje nødvendig å kjøpe alle fargene, ja eg er enig; Det kan fort bli ganske dyrt, derfor; Start med primærfargene (Rød, Gul og Blå) + Svart og Hvit –
Det trengs jo alltid 🙂 Da har du i grunnen alt du trenger, etter hvert kan du heller supplere med tilleggsfarger om du vil. Det er KUN med primærfargene (Rene farger) du vil klare å blande fine og klare sekundærfarger. Når du så har fine sekundærfarger kan disse igjen blandes til tertiærfarger og vips så har du flere farger å leke med –
det er som eg pleier å si: Farger er magisk!

Tenker eg skal kombinere dagene med maling og klevask…Får starte med å brette det smekkfulle stativet eg har her i stua…Eneste stedet me har ovn og klærene trenger ikkje ei uke for å tørke…Tanken er å kjøpe tørketrommel i løpet av sommeren….og ny vaskemaskin vil eg og haDenne Tørketrommelen har eg lyst på + vaskemaskinen som er lik…sukk…hver gang eg er på Elkjøp må eg bare stryke litt på de…sukk

 

 

 

HA EN FLOTT DAG!
Uansett vær…

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Farger er magisk, men alle pottene mine her er like, og mørk grå. Allerede som barn, veldig liten faktisk, så plaget mammas blomsterpotter meg. Alle de ulike pottene, noen i messing, noen terrakotta, noen i plast, det er uryddig og jeg klarer det bare ikke. Mistenker et snev av ocd, jeg har dette med flere ting, fir eksempel hvordan klær og håndklær skal brettes. Jeg kan nok male potter, men kunne ikke hatt slike selv 🤪

      1. Eg er akkurat lik! ALLE potter inne er grå og i betong, ute er alle de store hvite og betong, såpottene er alle like (samme merke) og svarte- OCD sier du ja….Me too….derfor er det noen ganger et helv….å bo sammen med 2 rotehoder…MEN, en gøyal fargeklatt innimellom i drivhuset tåler eg om sommeren 🙂

Siste innlegg