Jo lengre jo bedre..?

Designet av Cheryl Toy

 

Hvis du har en relativt god porsjon tålmodighet bør du strikke deg et par tynne og lange sokker! La de gå over knærene, det tenker eg er herlig! Eneste problemet, som eg fant ut, var å få de til å “stå” der oppe! De vil jo etter hvert gjerne begynne å gli…Lurer i grunnen på om det hadde vært mulig å smøre noen form for “klister” på innsiden av den vrangborden da vettu!? Tja, dobbesidig tape? Nanotape? haha

 

 

 

Designet av Cheryl Toy

 

Lange sokker kan jo være lekkert og behagelig til mye! Du kan striikke deg et par riktig så lekre sokker som de over her, eller kanskje litt mer galskap som de eg strikket 🙂 Eg brukte mine mye da de var nye, men eg måtte etter hvert skylle ut av de for hver gang eg ville bruke de…Bare for å starte på nytt liksom før de ble litt for vide igjen…Skulle absolutt hatt klister ja, men…de gjorde seg også som kule knesokker/leggiser 🙂 Sokkene på bildet er også strikket i tynt sokkegarn (200 m/50 gr)  Et råd bør nok være å strikke de fast, gjerne gå ned
i pinnestørrelsen for at de ikkje skal bli unødvendig slappe 🙂

 

FONTANA SOCKS
Bildene over
3 Størelser

 

 

 

 

Dette er Dib 6 år i 2008 og mine nystrikke sokker, de lever så absolutt i beste velgående ennå 🙂 De er ikkje brukt sååå mye at de er utslitte, men brukes ved jevne mellomrom 🙂 Ellsker de sokkene, sprø som de er!

 

 

 

 

Ellers har eg strikket disse til meg selv, de måtte eg kaste for noen år siden….det var noen maling eller lakk som ble sølt på de…sukk…De er strikket i dobbel Opal og var sååå fine! Siden den gang da har eg aldri strikket meg knesokker…..Der var det mor mi som måtte steppe opp…Hun strikket sokkene i headingen til meg! De bruker eg mye! Eg strikke de samme som eg ga bort, et stolt øyeblikk der da de havnet på Farmen!

 

Ok, nok mimring nå….Klokka er over ett og det er langt på dag! Har sovet over 9 t i natt!!! Utrolig! Greit at været er litt sånn bob-bob for da tar eg en hviledag med strikketøyet 🙂 I morgen ser det bra ut, mye sol…
så da må eg nok en tur ut til havet igjen!

 

 

 

HA EN FIN DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg