JULEKOS Nr 1 – Er du klar?

 

God Morgen og beklager om du nå har sittet å ventet på at eg skulle få gang *fniser* Hadde alarmen på halv 9 som alltid, våknet kvart på 8….Ikkje talom at eg sto opp da, eg la ca kl 03:00….Sovnet.…våknet rett før kl 11!! SHIT! Men ok, gjorde godt + at det pisseregner ute og eg skal kun være hjemme å surre i dag.

Ok, da er det dags for litt JULEKOS her på bloggen! Dvs at hver søndag har eg en eller flere gaver eg skal gi bort, ja nesten som en kalender. I dag er det 2 premier, kjøpt og betalt av meg selv – Altså ingen spons selv om eg kommer til å linke til hvor eg har kjøpt gavene (Kanskje du vil ha flere, ikkje sant!?)

 

 

 

 

Som eg fortalte her på bloggen i går var eg en tur på den store Julebutikken rett her borte, det var sååå mye fint kan du tro! Var jammen ikkje lett å velge…men eg følte litt for denne skjønne snømannen. Det er vel for ei julekule å regne selv om den er litt stor. Den kan knuse og må behandles der etter.

 

Snømannen er Gave nr 1

 

 

 

 

Gave Nr 2 er denne festlige julenissen som garantert har spist
for mye FØR jul, sånn kan det gå gitt 🙂

 

 

 

 

Bare for å vise hvor store de er, ca 13 cm 🙂

 

 

 

 

I begge gavene kommer eg til å putte opp i litt fra hylla mi – Der er det mye som eg vet faller i smak hos noen som syr, hekler og strikker- Litt sånn herlig dill 🙂 Denne delen blir en overraskelse 🙂

 

Siden dette er første søndag i advent og ikkje desember ennå tenker eg me starter litt enkelt:
Har du begynt å tenke på jul? Har du 4 lys på bordet og 7 kakesorter i boks, allerede? Skriv svaret som en kommentar under dette innlegget, kommentarer på Facebook blir som vanlig ikkje med regnet – Grunnen til det er enkel: Innlegget blir postet på mange forskjellige FB sider og hvis eg skal følge med på alle de kommentarene samtidig har kontroll på rekkefølgen lager eg meg selv en heltidsjobb for hele desember,
noe eg så absolutt ikkje har tid til!

 

Trekker 2 som får hver sin gave
ONSDAG 30.november

 

Eg er nesten ferdig pyntet, eg har ikkje 4 lys på bordet og ingen kaker- Satte en porsjon flesk
i natt og den skal klippes i dag, så ja, eg er nå i gang 🙂

 

 

 

 

Det beste med vinteren er mørke morninger og tente lys. Nå var eg litt sent opp i dag da,
men ute er det tungt ute, kuling og regn – Koselig Innevær 🙂

Planen er som sagt å klippe litt flesk, sette en porsjon til og sikkert pakke inn litt kalendergaver –
Det er alltid koselig 🙂 Da sier eg bare LYKKE TIL ♥

 

 

KOS DEG

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

52 kommentarer
    1. Så koselig med julekos 🙂 Her i huset er vi langt i fra ferdig, men vi har 4 adventslys klare, og stjerner/lysestaker i vinduene, og julegardiner i stua.

    2. Deilig med innekos. Blir det her også,med strikk og kos.
      Har 4 lys klare,men baksten må jeg begynne på til uken.
      Kjempefine premier så krysser fingrene for at det kanskje kan bli meg🧑‍🎄😀🎄

    3. Her er jeg sånn omtrent ferdigpynta, og det første adventslyset er tent💜 juletreet blir montert i ettermiddag, før mannen reiser på jobb, og blir borte neste uke.
      Har stekt 14 porsjoner kransekake (de fleste er/blir gitt bort🤣), Brune pinner og aniskringle. Skal også lage din Usa-spesial litt senere, og sikkert litt mer også
      Og som en fin start på adventstiden, så skal mannen og jeg på konsert med Adam Douglas ikveld🤩

    4. Har fått noen kaker i bokser, etter bakedag forrige søndag med datter, 2 svigerdøtre, og 4 barnebarn. En kjekk tradisjon vi har ❤️. Har ikke pyntet enda , da det har vært litt travelt. Men idag får jeg iallefall få igang adventslysene , og starte pynting imorgen 😊

    5. Akkurat vært en tur i skogen og hentet mose. Foreløpig ikke noen lys på bordet, men de kommer i løpet av dagen. Kakeboksen er ennå tomme forhåpentligvis blir de fylt opp litt etter litt.

      Ha en fin søndag 🥰

    6. Ferdig pyntet og ferdig med alle julegavene, kaker er det dårlig med😅

    7. Koslig med julekos! I år er ingenting i rute pga sykdom, men er heldig og har hatt besøk av søster og svoger i helga, så litt av julelysene ute er kommet på plass. Inne er ingenting funnet fram, men får se iløpet av dagen om vi klarer å finne stjerna. Baking blir d kanskje til uka når datter kommer.

    8. Adventslysene er kommet på bordet, lista over hva vi ønsker av kaker er laget, men ikke startet på, har noen adventskalenderpakker som må pakkes, og rydding og pynting kommer litt etter litt.

    9. Så koselig at du setter i gang med førejulskos.
      Jeg er i hvertfall godt i gang med julegaver. Netthandel er enkelt og greit. Og må popper det inn melding om pakker i postappen.
      Har pyntet til advent og har fire lys i staken.
      Og i går fikk jeg de første kakene i boks. Dobbel porsjon av Kolakaker som er ett must her i huset.
      Da krysser jeg fingre.

      1. Uten netthandel hadde det blitt dårlig medjulegaver kan du si haha Eg elsket å få det unnagjort pånett,så enkelt! Kos deg masse 🙂

    10. Stjerna er på plass i vindauget og eg har kjøpt inn mjøl og sukker. Nissekoppane er funne fram og putta i oppvaskmaskina. Håper adventsstaken dukkar opp i løpet av dagen.. Ønskjer deg ei fin og koseleg adventstid, er det nokon som fortener adventskos i år, så er det du!!

    11. Absolutt ikke ferdig her heller. Har hengt opp advent stjerner i vinduene og fått opp julegardiner. Så det er en begynnelse. Resten kommer etter hvert.

    12. Sidan eg er på juletur til Oslo, har eg ikkje fått pynta til advent! Tar det på onsdag, hvis eg er kome heim…😜3 kakesorter er i boks, og èin del julegåver er kjøpt/ferdigpakket ! Kjempekoselig tid me går inn i no! 🎄

    13. Det er lys i adventstaken, stjerner er kommet i vinduene. Jeg har ikke bakt, og i år har jeg bestemt at jeg kun skal bake gjærbakst som brød, rundstykker og kanelsnurrer. Dette fordi jeg er nyoperert, og har fått totalprotese i et kne. Så i år skal jeg ikke gå på akkord med meg selv.

    14. Har fått opp lysa i vinduene. Har ny adventsstake av året (med ugle på selvfølgelig 😉 ). Julelysa ut får jeg hjelp til. Bakt har jeg ikke gjort.Mine foreldre har lagd lammerull så den har jeg fått en smak av. Julepynten kommer frem litt etter litt 🙂

    15. Har kun satt et julelys i vinduet. Trodde jeg var fullstendig klar over hvor adventstaken og lysene var, men de var borte vekk. Gir meg ikke enda, de SKAL finnes. Imens får jeg plukke fram litt julepynt i løpet av dagen. Koser meg med pyntinga.

    16. For noen vakre figurer du har valgt🥰 de minner om de gamle julekulene vi hadde på treet vårt når jeg var liten❤️ Fikk skikkelige barndomsminner av de🌟
      Jeg har fått frem utelys, stjerner i vinduet, julegardine og noe pynt ellers🎄 Men har vært i litt dårlig form å måtte ta det i etapper, så rutinene er blitt «ødelagt» og dermed har jeg glemt å kjøpe adventslys som skal tennes i dag🙈🙈🙈 Men da har jeg en unnskyldning til å tenne det i morgen hvis jeg husker å kjøpe det da🙊🤞
      Ønsker deg en fin adventssøndag 🌟🌟🌟

    17. Det har kommet lys i adventsstaken og noen julegaver er i boks. Men mer enn det har jeg ikke.
      1/12 skal vi på Harry Potter Filmkonsert, og gir garantert julestemning. Så får pynte neste helg da 🤶🏻

    18. Har startet pyntingen denne helgen, så gjenstår litt enda. Treet er kommet opp og pynten kommer på litt etter litt. Har fått opp adventslys og kalenderen står klar til å starte nedtellingen fra torsdag 🙂

    19. Har fått opp julegardiner og stjerne i vinduet. Nisser, engler og fire adventslys er på plass. Har planer om å bake noen julekaker og gjøre ferdig de siste julegavene i løpet av uken😊

    20. Er igang med julekosen, men ikke ferdig ennå🎅🤶. Skal kose meg i dagene fremover nå, og så håper jeg å være ferdig til midten av desember 💖 Julegavene er snart i boks, litt julekaker skal bakes og så må jeg jo ha en date med skurefilla 😅 og så skal jeg hjelpe min mor litt.
      Nyt adventstida Vibbedille 🎄🎍🎶

    21. Tja, utelysene er på plass, og mesteparten inne, – men ikke juletreet, det blir vel neste helg. Fire lys i staken er klart, julehjertet i vinduet likeså, men har såvidt begynt på bakst, gaver og vask😅❤Utrolig trivelig med julekos på bloggen din, – jeg hiver meg med, og ønsker deg en finfin 1. søndag i advent🥰

    22. Å du er så go’ tenk å tenke på julekos etter en slik tøff høst😘. De fire lysa er på plass og julebyen min. Litt stjerner i vinduene og kanskje julelysene kommer opp ute på tirsdag. Kakene ligger i boksene, ikke si det til noen men de er kjøpt og betalt🫣. Gavene er nesten i boks, så eg nyte adventstiden med hobbyer og kos. Lag deg en fin søndag. Glede meg masse til eg skal innom den fantastiske julebutikken du snakker om😍💸💸

    23. Så søte 🤩
      Leiligheten er ferdig pyntet, adventslyset tent. Julelandsbyen er satt opp og juletreet ligger og venter på at jeg skal sette det opp og pynte det. Kakene venter jeg ennå litt med 🤶🏻

    24. Du inspirerer og frister med de gode kaker og julesnop, så jeg har masse planer, men ennå har jeg ikke fått annet enn en stjerne i vinduet. 🤗

    25. Har begynt å tenke på jula og fått frem noe pynt. 4 adventslys står på bordet. Jeg har ikke startet med kakebaking men er i ferd med å fylle fryseren med gjærbakst.

      Ha ei fin uke!

    26. Åh den snømannen var Nydelig ☃️❄️
      Jeg er nyoperert, så her er ingen ting i orden, det må resten av familien ordne i år. Håper jeg får bakt noen julekaker i alle fall.

    27. Laga kranser til utebruk, hengt stjerna i glaset og funne adventsstaken – det er status her. Ha ei fin førjolstid!!

    28. Ja, nå er endelig julen igang igjen. Stor stas 😊🎅 Vi har begynt å pynte hvertfall og treet er satt opp, men ikke pyntet da. Alle 4 er syke å, så vi tar litt og litt om gangen 😅
      God førjulstid 😊

    29. Har blitt ferdig med pakkekalenderene, og fått avgårde noen julegaver i posten! Holde på å strikke litt gaver, men er usikker på om jeg rekke alt jeg har planer om å strikke (skjer hvert år)😂

    30. Ja, lysa er på bordet 😊 passert 7 sorter, men ikke ferdig enda😅😅🎅🎅 må ha litt kaker i adventstiden også 🎅🎅 noen nisser fremme men ikke så mange enda. Juletre pynter vi ikke før lille julaften 🎅

    31. Hei.
      Så fine nisser du har skaffet. Den ene ser så lur ut og stakkar den andre den kommer seg ikke ned pipa i år. Han må nok slanke seg til jul.
      Jeg har ikke pyntet til jul det gjør jeg lille julaften, men jeg har hengt opp nye jule gardiner som jeg fikk kjøpt billig av ei dame. Ei julestjerne i kjøkkenvinduet og lysbroer i tre vindu. Pyntet med lys på altanen og hatt lys på er rododendron tre som vi bruker som juletre ute. Laget julesylte og skal lage fåreruller da er jeg nesten ferdig.😉
      Julegaver er bare til min mor og til nabogutta + blomster til noen familier.😊
      Å så må jeg si tusen takk for alt jeg har kjøpt av deg. De armbånda har du fått masse skryt av.❤️
      Dagene går alt for fort.
      Mange advents klemmer fra meg❤️

    32. For en hyggelig gest fra deg😃 Jeg melder meg på; har begynt å tenker på jul -les,tenke.. ingen kaker er påbegynt. Ikke 4 lys på på bordet,det har jeg aldri,men stjerner i vinduene er på plass!
      Mvh Tina Kristin

    33. Av ulike grunner henger jeg etter i år. Ikke har pynten kommet frem som tenkt, 2 sorter har funnet sine bokser (blir mange fler) og ikke har lysene kommet på bordet heller, men de står i ei hylle klar for tenning litt på etterskudd.

      Sånn går det bare av og til, hverdagslivet med sine “orker og vondter” kommer i veien for hva man har lyst til og vil få til.

      Men, eskene har begynt å dukke opp, og noen gardiner er strøket og hengt opp, jule blir det nok likevell om enn litt senere enn jeg pleier.

    34. Så koseleg med julekos da – snille du er 😉

      Her er det lite med julebakst – men lefsene er kommet ned i fryseren ( hysj hysj 😉

      Ute henger det litt julelys og innomhus er stjerna kommet opp i kjøkken vinduet – resten kommer vel litt etter litt tenker eg

      Smil fra Ho monika

    35. Her er sylteflesket ferdig, måtte smake litt og det ble knallgodt. Ingredienser til julekaker, snop og juleøl er kjøpt inn og til uka starter jeg opp. Adventpynten er på plass og jeg gleder meg til disse ukene frem til jul.
      Ønsker deg en fin uke.

    36. Her er 1. lyset tent idag, og det er pyntet i heimen. 3 deiger er satt kjølig til imorgen og da skal det bakes og høres på julemusikk. Skikkelig koselig tid vi går inn i nå!

    37. Lys på bordet og ett slag kaker til nå. Og masse esker med julepynt i stua 😁

    38. I år er jeg veldig sent ute😢 vi har vært syke i 2 uker, men har no klart å få opp adventsstjerna😁

    39. Eg vil sei at eg er i rute, har ikkje gjort noko som helst enno – og det er heilt normalt 🙂

    40. Så kule «julekulene» var🤗
      Eg har 4 lys i staken,og litt pynt oppe. Men ingen kaker i boks enno

    41. Har hengt opp stjerner i vinduene.Dro all julepynten ned fra loftet i går,så i dag pyntes det.Begynner med kakebaking til helgen,tenker jeg. Har også igjen å perle litt pynt til ytterdøra.🤶🎅🙃😊

    42. Her er alt på plass…. Utenom juletre og julebakst… Den tar vi nærmere jul ellers må jeg bake i flere omganger 🤣🤣

    43. Joda. Tenker jul, men fra tanke til handling er det en lang vei. Ingen adventstake, stjerne eller julebakst her ennå. Pleier en altoppslukende virus som grep tak i hele familien etter feiring av far for to uker siden.
      Puster med magen og senker skuldrene, så blir alt bra til slutt.
      Klem fra Liv

    44. Jeg har fire lilla lys på bordet, men ingen kaker i boks. Alle gaver er i hus, men ikke startet med innpakking enda. Har fullt fokus på at adventstiden skal være koselig uten stress og kav. Og vet du hva;- det tror jeg faktisk at jeg skal klare i år. Vi har senker kravene for hva vi må ha for at det skal bli jul. Vi vil kose oss og ikke sitte utslitt på julaften som så ofte tidligere. God adventstid til deg og familien din. Det er en fornøyelse og følge deg.

    45. Med heklede gardiner og stjerne i kjøkkenvinduet ble det straks litt julestemning. Resten får komme etter hvert.

    46. Her er adventsstaken i vinduet, fire lys i kransen, og dørkrans på døren ute. Er litt ambivalent i forhold til pynting. Jeg pynter på hytta, hvor vi feier jul, 23 desember når vi kommer opp. Her hjemme venter jeg litt, men pynter med de 7 nissene vi har pluss masssse røde lys og røde silkebånd på alt av staker og lamper. Mannen i huset har bursdag 20. desember, så jeg synes det er trist at han alltid har julepynt på bursdagen sin. Han derimot, gjør ikke noe av det. Alt av gaver er kjøpt inn, og det er en til igjen å lage. Bursdags gaver til mannen er også i hus. I tillegg er gavekalenderen med 24 pakker til mannen klar på loftet. Den henges opp etter at han har lagt seg i morgen kveld, og forhåpentligvis ser han den torsdag morgen når han får opp trappen hvor den henger. Kaker? Tja, her spises det svært lite kaker. Baker krumkaker og skjærer opp og steker ferdig kjøpt kransekakedeig, men dette gjøres nærmere jul. Til helgen skal vi lage tomatsild av 40 (!) sildefileter. Det er en 35 år gammel tradisjon. Etterpå skal vi helle opp den hjemmelagde “kirsebærlikøren” laget på vodka, sukker og kirsebær fra hagen. Figurene du skal gi bort er supersøte, håper jeg er heldig! Du er veldig generøs til å ha give-aways. Hilsen Birgitte

    47. Hei. Har vært ei uke på hytta. Har bakt litt og funnet fram nissene der. Har fått strikket masse. Så nå er jeg hjemme igjen. Får pynte litt til advent her hjemmestarte imorgen. Julepynting blir de siste dagene før jul.

    48. Hei, her er det 8 lys på bordet. Har pyntet med engler, resten kommer etter hvert. Har ikke bakt noe enda.
      Elisabeth S

Siste innlegg