Kjapp Ingefær Shot!

 

I går snappet eg fra kjøkkenet når eg laget min ukentlige porsjon med Ingefær Shot, men eg har blitt “tvunget” til å endre på hvordan eg gjør det! Den siste måneden har appelsinene vært skikkelig dårlige syns eg!?! Ikkje er de noe gode i smak og du må virkelig jobbe for å klare å skvise ut noe juice, ergo trenger eg MANGE flere appelsiner (KILO!) og når kiloprisen er på 29 kr blir det søren ikkje noe billig heller!
Men, det verste er jo den tamme og “tørre” smaken 🙁

Eg har vel egentlig stjålet metoden fra Floke Frisør (Ja, de serverer shot til sine kunder). Den består av en god appelsinjuice, Gurkemeie, honning og ingefær- Med det som utgangspunkt mekket eg meg ei god flaske:

 

7 dl Sunniva Appelsinjuice uten kjøtt
3 halvstore “klumper” med Ingefær
1-2 ts Gurkemeie

 

Eg bare målte opp 7 dl juice, vispet ut nesten 2 ts Gurkemeie, raspet Ingefæren i et sånn rivejern og hadde det oppi. Det blir en del “kjøtt” i denne Shot`n. Tøm alt på en tett flaske og ha den i kjøleskapet. Når du skal forsyne deg kan du bruke en sånn tesil når du heller i glasset hvis du ikkje vil ha med ingefærkjøttet. Eg svelger det bare rett ned når de ligger i bunn av glasset! Det er jo “medisin”. Etter at eg snappet dette fikk eg ganske mange spørsmål om hvordan eg laget det. Fant da ut at det var best å legge det her for da forsvinner det i allefall hehe

Eg drikker ingefærshot morgen og kwell, bruker det pga kronisk kvalme, har gjort det i nesten 2 år nå og det funker fjell 🙂 Klarte etter et par måneder å slutte med Afipran som var det eneste som kunne lindre kvalmen, ergo slipper eg nå de kjedelige bivirkningene 🙂

Vil du ha den egentlig oppskriften min med EKTE appelsiner finner du den HER

 

 

ENJOY!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg