Koselig Kaos på tampen av året

 

Fin måte å avslutte et år på; Mange timer med hobbystash sammen med Trym og Alma Sofie 🙂 Me hadde planer om å komme i mål med 3 ting: Party Hatter, Christmas Crackers og Perle Raketter– Me klart 2 av 3 og det er ikkje verst. Måtte le litt, når det var på det mest kaotiske kommer det fra Alma Sofie: “Kan me perle nå tante Gro?” Da måtte eg faktisk si nei, for det var umulig å ta frem perlebrett og perler når me ikkje kunne se skrivebordet for kaos!

 

 

 

 

Trym fikk skikkelig dreis på Christmas Crackers!! Utrolig systematisk er han også, alt klippes opp først, t.o.m lengder av gavebåndet + tapebiter på skrivebordskanten – Da er det bare å rulle de og stappe det. Ja og disse er det t.o.m krutt i også!! Det fungerer som bare det! De kruttstrimlene kjøpte eg Her på Ali Express 🙂

Rullene me brukte i dag er de rullene som er inn i Aluminiumsfolién. Den rullen er mye smalere enn doruller
(Som eg syns blir for store sånn egentlig). Den lange rullen delte eg opp i 6 deler á 5 cm.
Da er det god plass til en twist e.l.

 

 

 

 

Alma Sofie klart helt fint å lage de Crackersene selv, eneste eg gjorde var å klippe opp papirene for henne. Er i grunnen greit at de er rette, og så måtte eg holde fingeren på knuten når hun knytet. Når det kom til hattene så tegnet eg de opp på arket, hun klippet, pyntet og eg limet de sammen siden me brukte limpistol.

Begge ungene er utrolig flinke og ikkje min kreative! Det viser seg også at Trym er en rezer til å brette Origami! Hvor har du lært dette spurte eg? På YouTube, åsså lærer eg det til Alma Sofie som igjen lærer det videre til de voksen på SFO – Helt fantatsisk spør du meg 🙂 Igjen her på Hobbyrommet står det et Hus(!!) en båt, en kopp og ei kastestjerne som han brettet. Noe annet han er en mester på er fingerhekling og fingerstrikking –
Da er det godt eg har ei grei garnhylle.

 

 

 

 

Etter første økt ble det en pause i stua, da ble det steikte toast m/ost og kakao m/krem- Helt nydelig, så ja, me koset oss masse. Det beste rådet når man skal ha nærmest en hel dag på denne måten er
å bare senke skuldrene helt ned og kose seg.

Etter at de hadde gått i 18 tiden satte eg meg litt på pc`n før eg ryddet….Havnet inn på Ali express….der ramler eg over en selger som solgte de samme Julekulene som eg kjøpte i går, men som hadde de i andre farger….Say nooo mooore….Eg klikket hjem svarte, hvite, turkise, lyse blå, rosa, konge blå og burgunder….GALSKAP….
13 farger totalt med det eg kjøpte i går...dvs…kremt...dva 624 julekuler…(48 i hver farge)

En ting som eg er nødt til er å ha Juleverksted med ungene neste år (Muligens flere!) og det i god til før jul! Kom til å tenke på at eg har sånn halvveis plan om å stille på julemarked neste år…DA kan jo masse julekuler komme godt med, ikkje sant Mocina?? Kanskje du og eg må ha et verksted?? Skal me si i juli eller noe sånt! Ho Ho Ho

 

 

 

 

NÅ ER EG LEI JULA! Du ser det ikkje så godt på bildet, men nå føler eg det er mye rot! Eg vasket stua lille julaften, men denne helgen orker eg ikkje vaske rundt julepynten….Planen er å ryddet pynten tilbake i boksene på søndag mens nyttårskonserten ljomer i høytaleren! Har hatt jul siden 23.november! Over 1 mnd, det holder 🙂

 

 

 

 

På spisebordet f.eks er det fullt opp! For å få bort dette bør eg tømme et skap på kjøkkenet…Den ganske så store Kenwood`n Ali fikk av meg til jul krever sin plass….burde egentlig hatt en kjøkkenbenk til! Av alle ungene fikk han kjøttkvern som man også kan male mandler på + det er med utstyr til å lage pølser med! Woop Woop! Mye gøy å prøve neste år 🙂 Men alle disse delene som følger med ligger altså nå strødd utover spisebordet!
Så ja, det klør etter å starte å rydde!!

I kwell der i mot skal eg bare slappe av, i morgen har Ali kjøkkenstjeneste
og eg skal bare surre….og kun det!

 

 

KOS DEG

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Ler litt her. Og hva skal men si? Om ikke: “De gærne har det godt.”
      Tror nok du klarer å lage både det ene og det andre av julekulene og selge på et marked.
      Heldige unger som har deg, med alt hobbyutstyret, kreative ideer og tålmodighet. Gull verdt for dem, og for deg. Blir sterke bånd av slikt.
      Ved første øyekast vil jeg si at du hadde det utrolig ryddig, men det var før du viste frem gavene som det må ryddes plass til. Men slik er det ofte når det dukker opp noe nytt. Blir bra å ha en slik hjelper på kjøkkenet.
      Klem fra Liv

      1. Ja har en del som må ryddes/omorganiseres. Den “gamle” kjøkkenmaskinen ligger allerede på Finn, Ali ville jo beholde den i tilfelle….ALLTID i tilfelle! Nop, ut og bort må den. Nytt inn,ja da må noe annet ut, hvis ikkje vil me jo drukne til slutt hehe Gleder meg faktisk litt til søndag: Da er planen å TØMME boden…der har f.eks Dib lagret noen enorme høytalere og slagverk siden i fjor jul – Nå må det ut! 1 år uten at det har vært i bruk? Tooo late! Bort bort hehe Eg får noja når eg vet det er rot i de inderste krokene 😀

    2. Fantastisk tante å ha 🙂 Unger elsker jo også sånt, de fleste i alle fall. Og noen voksne unger også 😀 Jeg er en av de også 🙂 Alt av håndarbeid og kreative saker 🙂

Siste innlegg