Party på Nyttår

 

Som eg sa i innlegget i morges så hadde eg en plan om hva eg skulle bruke dagen min til! Meeen, før eg helt kunne sette i gang var eg nødt for å sove….flatet ut under teppet på sofaen og sov som en stein til halv 4!!
Var bare å komme seg i dusjen, på med koseklær og et knekkebrød i magen så var eg klar.

Dette er jo slettes ikkje noe hokus-pokus så eg laget 3 stk som kan være en inspirasjon til ungene om de vil lage på fredag. Supert å lage sammen med de små. Tegn opp, klipp ut, la de pynte før du limer den sammen. Eg brukte limpistol for da går alt mye fortere. Når er først hadde “rullet” hatten så spiss som eg ville ha den satte eg først en stift i med stiftemaskinen og så kunne eg lime.

 

 

 

 

Passet jo helt supert!

 

 

 

 

Ta det du måtte ha i hus og bruk det. Klistermerker er også gøy, men eg ofret ikkje mine på disse “test” hattene 🙂 Papiret du bruker bør være stivere enn et vanlig ark, eg brukte kartong både med mønster og ensfarget.

 

 

 

 

Laget hull med hulltang, hadde maskeringstape på innsiden der hvor eg klikket hull for å gjøre hullet sterkere. Etter at eg hadde knytet strikken fast la eg en vanlig tapestrimple opp på slik at knuten ikkje skulle løsne.

 

 

 

 

Slik fant eg ut passet greit, en halvsirkel.
Dette arket er 35 cm X 25 xm

 

 

 

 

Prøvde meg med smykkesen, fant ut at den flate strikksena var best til å knyte med. Har du ikkje smykkestrikk, bruke annen tynn strikk – Du har sikkert noe i strikkestashet ditt 🙂

 

 

 

 

Raketter må man også ha på nyttår, ingen nyttår uten! Foretrekker disse eg da, lydløse og fargerike!
Mønster på disse finner du i Nyttårs eBoka til Anja Takacs 🙂

Eg har hatt glitter på mine og da vil eg råde deg til å….

 

 

 

 

…spraye litt klarlakk på når det er skikkelig tørt, da unngår du å få glitter over alt! Da har eg i allefall planlagt 2 ting eg kan lage med ungene på fredag + eg er selv er klar for nyttårsaften 🙂

Resten av kwellen nå blir det nok fokus på perler, holder meg fortsatt under havet og det blir så gøy! Må finne meg en serie…er ferdig med Yellowstone, trenger en laaang serie…

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille :)
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg