Lag dine farger

 

FARGER…hva i alle dager skulle me vel gjort uten de?? Arh....det hadde søren meg blitt grått og kjipt! Du har sikkert merket hvis du tar sjansen på å kle deg litt sprekt, sikker på at du har følt på energien det gir deg? Du blir litt gira og glad på en måte? Andre vil kanskje kommentere at du skinner/eller at det lyser av deg? Det er ikkje fargen i seg selv som gjøre det, men det er hva fargene gjør med deg 🙂

Det begynner å nærme seg messe for min del…la meg tenke litt…lørdag om 6 uker er siste dag i messa. God tid tenker du? Tja, siden eg føøøler eg er i innspurten er det kanskje god tid, eg har allerede gjort unna kjøkkentjenesten (Marmelader/Gelé og sånt), men skal ha 2 dager til på kjøkkenet i siste uka + pakking av det eg lager da. Dvs eg har 5 uker til å jobbe på Hobbyrommet, eg må begynne å runde av….Men hva gjør eg da? Joda, eg begynner å blande mine egne farger av Cernit og Fimo for å lage enda noen flere markører…! Hvorfor ikkje…? Ali har laget stativ til meg, et relativt høyt et, vil tro at det kan romme en del! Jadda, eg skal vise det frem, men eg får ikkje betongen før på mandag og da skal det støpes og såååå kan eg vise det 🙂 Ideén min som eg testet ut med Trosshasselen var nok ikkje helt smart….men det førte oss ut til Obs Bygg
samme dag så det kom jo en del bra ut av det 🙂

 

 

 

 

Men altså, det eg liker aller best med Fimo er at du kan blande akkurat de fargene du ønsker og det blir rent
og pent! Nå har eg temmelig mange farger, men likevel er det kjekt å
“lage sine egne”. Litt pastellfarger kan jo friske litt opp, det tar tid da å kna og elte for å få en jevn og fin farger, men sett på en film eller noe så går det så greit atte. Disse små rosa her er forøvring ca 8 mm så slettes ikkje mye arbeidsflate her *ler*

 

 

 

 

Da er det her eg starter i dag; Først skal eg montere de før de skal
få litt maling og så lakk—> Henges til tørk 🙂

 

 

 

 

Disse fikk siste maling på seg før eg la meg i natt, i dag blir det lakking og så er de klare. De er ca like små som de rosa. Jepp, dette er ekte pottel og eg har også i år gjort det 100`vis av ganger, tror egentlig aldri eg blir lei!

Ok, eg er straks klar for å seile inn på Hobbyrommet med litt mat i ei skål og bare komme i gang. Dib er på jobb og Ali er på dugnad med sameiet. Han jobber for oss begge, det har han gjort i alle år så bidraget for oss blir aldri for lite. I år skal han bygge og montere 2 postkassestativ – Ganske mye arbeid med det, satser på at det ser bra ut også. Eg leverte inn et forslag til styret på et stativ eg syns var fint, meeen de hadde allerede bestemt hvordan det skulle se ut….Jaja, me får nå se *ler*

I dag blir det årets første fårikål til middag! Kjøpt garantert alt for mye lammekjøtt i går med tanke på at Dib ikkje er hjemme, har beregnet å ha dette i morgen også så gutta får maule så godt de kan! Gjorde alt klart i går så i dag blir det totalt avslappings! I morgen skal eg i bursdag til Trym og Alma og gavene ligger klar, bursdag er alltid gøy! Men nå? Opp å hopp!

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

5 kommentarer
    1. Oi, disse var søte.. og når jeg ser de rosa og pandaene, så ser jeg også at med andre farger og små justeringer så kan man lett lage søte små mopsansikt 🥰🐰

      1. Trooo meg, eg HAR prøvd haha Har t.o.m “oppskrift” på mops, men det er jaggu ikkje enkelt, de fleste av mine lignet mer på tannløse gamle menn…og det var i grunnen de søteste hehe Men, eg pleier ikkje gi meg, så eg prøve litt til 😀

    2. Blir søte i “sukkertøy” farger også. Venter nå bare spent på om du tente på Bunnys ide om mopser.
      Lag deg en super dag på hobbyrommet.
      Klem fra Liv

    3. Hei. Så på ei strikkeside att du hadde oversatt til norsk oppskriften på en populær hals. Jeg har rett nok fått den på dansk, men aner ikke hvor jeg skal finne den igjen. Har du muligheten å sende den til meg, mot betaling sjølsagt, det er ikke din feil att den er borte.

      Mvh Jane

Siste innlegg