Lekker, men…

Designet av Sandrine C.

 

…eg skal være ærlig: Jakken er absolutt helt nydelig, men den minner meg for mye om min egen mormor, og hun var en godt voksen dame med slike jakker. Eg kunne fint strikket denne til min mor, men eg føler meg for ung til
å bruke en
– selv om det er helt idiotisk! Rart hvordan man assosiere seg med enkelte ting. Det blir som å ha kamferdrops i veska (Eg elsker kamfer så det kan oftes finnes på bunn i mine strikkevesker *ler*)

Jakken er strikket i tynn merino sammen med tynn mohair, skikkelig deilig!
Kanskje du kjenner noen som hadde fortjent en lekker jakke som dette i f.eks Julegave?

 

GIOIA
Bildet over
Fra 90 cm til 151 cm i overvidde

 

 

 

 

 

Designet av Isabell Kraemer

 

Dette der i mot er en jakke eg kunne hatt i alle farger! Ja eg kunne fint hatt 10 stk i skapet, en i hver farge!
Kunne brukt den hver dag hele uka, men det er meg 🙂 Dette er mer min stil, men så elsker eg stort sette alt Isabell Kraemer designer da, det der er en greie tror eg *ler* MEN, det å kunne si (eller skrive i et kommentarfelt) at noe ikkje er min stil, eller min smak, betyr da slettes ikkje at det du har strikket ikkje er fint, skjønner? Det du har strikket kan være så lekkert som bare det, men det trenger ikkje bety at eg liker det, eller at det er noe eg kunne brukt. Ja, man kan la være å si noe, men man kan jo syns det er utrolig flott selv om man ikkje ville brukt det selv, ikkje det? Så pass forstår man vel når man i tillegg er voksen?

Det er jo også noe man må ta hensyn til når man strikker gaver. Man bør til en viss grad vite hva mottaker liker av stil og ikkje minst farger. Det er jo ikkje så kjekt å legge mye arbeid ned i en gave som aldri blir brukt?

 

THE PURL CODE CARDIGAN
Fra 92 cm til 163 cm i overvidde

 

 

* * * *

 

 

Våknet til en ganske så regntung søndag gitt, og regn skal det bli heeele uka! Spør om eg var glad for jobben eg gjorde Forrige Helg? Åååå takk og pris for at eg gjorde det! Eg tror eg skal bruke søndagen til det den er beregnet på: Late meg og slappe av! Eg jobba jo hele forrige helg + det er har vært mye hele uka, så det at eg har mye
å gjøre på kjøkkenet gir eg en bæng i dag! Mulig Dib og eg kjører en tur, men stort sett mer enn det gidder eg ikkje. Ja annet enn å evn sitte å male og kanskje perle litt, trenger i allefall et perleri til en gave senere i måneden.
Skal i dobbel barnebursdag nå i september og det blir kjekt! Men du?

 

 

LAG DEG EN DEILIG
SØNDAG OG KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Heia …

      Som jeg skulle sagt det selv … Jeg kan synes ting er kjempefint, men det passer ikke på meg. Noen liker mer feminine plagg innsvingt blonder etc, og det føler jeg meg ikke vel i. Jeg synes det er greit at jeg har funnet ut hva jeg liker blir mindre bomkjøpene/ bomstrikk da. Heldigvis er vi ulike 😀
      Ha en fin søndag… Mye vind og regn på denne siden av Boknafjorden også.

    2. Jeg synes jakkken var nydelig og kunne godt hatt den.
      Men nå er jeg adskillig eldre enn deg og mormor til 8 stk. 😂🤣
      Ellers vil jeg informere deg om at jeg endelig har strikket Ravello genseren av garnet som jeg vant på bloggen din for en tid tilbake.
      Ble så fornøyd og det samme ble min datter dom endte opp med den.
      Ønsker deg en rolig og avslappende søndag. Vi skal feire en 16 åring, vårt eldste barnebarn. 🤩😊

Siste innlegg